Viking Motor Park nyheter

sandstream

Guest
Kanon Mozzberk! :tummenupp
Ska bli kul att se vad "miljövännerna" svarar.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Nu kommer inte Sune miljövän kunna sova på flera nätter för han ska komma med ett virrigt mothugg mot detta. :D

00000000000000bq4.jpg

Bäst hittills :tummenupp

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Ibland får han till det även på andra ställen än på banan, den käre Mozz.

sandstream

Guest
Någon som fattar vad han babblar om?
Ja, det är en människa till som svalt allt Al Gore säger med hull och hår. Det är bara att beklaga. Insändaren kommer dock inte i närheten av Mozzberks när det gäller genomslagskraft.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Mossberg släpper ut mindre koldioxid än Al Gore, inklusive oss fans som kör och tittar på Magnus. Låt Mozz köra, han avstår säkert gärna fredspriset i gengäld...

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Mycket bra av Mossberg

Vill först bara säga att det var mycket bra skrivet av Mossberg.:tummenupp

Vad händer egentligen med den tilltänkta banan, jag orkar inte läsa alla inlägg men tror mig ha förstått att det inte blir ngn bana i Enköpingsområdet, eller?

Insändare som Mossberg skrev, publiseras den i fler tidningar(kringkommuner)?

Är det någon som känner till ljusskygga personer som kan eliminera bakåtsträvarna så mälardalen äntligen kan få en motorbana?:mad:

Dr.Bike

Guest
Kalasbra skrivet Magnus.

Som vissa sett tidigare har jag skrivit just faktaspäckade insändare till förmån för VMP (Viking Motor Park).
Men det känns inte som att vare sig logik eller fakta biter på miljöpartisterna.

Du skriver en känslomässig debattartikel.
JAg tycker det är bra.
MEn var är nu alla som inledningsvis i denna tråden bestämt avrådde från sånt?

Jag tror det funkar.
För när jag räknade på det rent kallt matematiskt och presenterade en siffra på att VMP endast skulle stå för MINDRE än en promille av avgasutsläpp i Enköpings kommun så var det... I N G E N som nappade.
Inte ens "motordårarna".

Det verkar som att alltför abstrakta fakta är omöjliga att ta till sig?
Därför är det BÄTTRE att ta till metaforer så att folk (ffa MP) får en KÄNSLA av vad de själva skulle mista om man förde deras eget resonemang fullt ut.
Och så har jag oxå skrivit.
Men även det utan resultat.

Politiker greppar bara det som de kan spinna vidare på. D.v.s en bisats i sammanhanget som man kanske formulerade olyckligt. Den blåses upp till en höna och ingen har tagit till sig nånting.

Så tyvärr... jag tror att även denna eminenta insändare lär få snedvriden/galen/felaktig kritik i form av ett frontalangrepp.

Dax att skriva igen....

sandstream

Guest
Vad händer egentligen med den tilltänkta banan, jag orkar inte läsa alla inlägg men tror mig ha förstått att det inte blir ngn bana i Enköpingsområdet, eller?
Politikerna i Enköping är för banan, det återstår bara en massa pappersarbeten mm innan vi får ett slutgilltigt beslut i frågan. Förhoppningsvis kan de börja gräva 2009.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Kalasbra skrivet Magnus.

Som vissa sett tidigare har jag skrivit just faktaspäckade insändare till förmån för VMP (Viking Motor Park).
Men det känns inte som att vare sig logik eller fakta biter på miljöpartisterna.

Tack!
Jag tror inte att vare sig logik eller fakta biter på någon som bestämt sig för en hållning/åsikt. Det gäller inte bara miljöpartister: Eller vad säger du Sndstream, har vi ett miljöhot eller inte???:D
Jag tror inte att vare sig Sandstream eller miljöpartister kan övertygas. Däremot tror jag att man KANSKE kan nå någon sorts respekt respekt för varandras åsikter och viljor genom att vara ödmjuk och lyssna på vad andra säger. "Det där var intressant" tror jag är en bättre respons/attityd än "jävla pucko!" når någon säger något som är helt uppåt väggarna. OM man vill ha en förändring.
Och eftersom jag och Sandstream tycks ha nått en viss respekt för varandras åsikt i klimathotet så kanske det kan gå med miljöpartisterna också!

Dr.Bike

Guest
Tack!
Jag tror inte att vare sig logik eller fakta biter på någon som bestämt sig för en hållning/åsikt. Det gäller inte bara miljöpartister: Eller vad säger du Sndstream, har vi ett miljöhot eller inte???:D
Jag tror inte att vare sig Sandstream eller miljöpartister kan övertygas. Däremot tror jag att man KANSKE kan nå någon sorts respekt respekt för varandras åsikter och viljor genom att vara ödmjuk och lyssna på vad andra säger. "Det där var intressant" tror jag är en bättre respons/attityd än "jävla pucko!" når någon säger något som är helt uppåt väggarna. OM man vill ha en förändring.
Och eftersom jag och Sandstream tycks ha nått en viss respekt för varandras åsikt i klimathotet så kanske det kan gå med miljöpartisterna också!

Det är ju absolut helt rätt väg att gå.

Och sedan är det ju oxå så, att alla åsikter man lägger fram faktiskt läses av de som inte syns i debatten.
Nämligen beslutsfattarna.
Så det är väl dem man ska tala till indirekt i texten, och även allmänheten som nog inte är dummare än att de inser att väl underbyggda argument och fakta faktiskt är det som gäller.

Sen - att vi såklart ska ta hänsyn till miljön, det är jag den förste att skriva under på.
Visst - alla är vi syndare. Men man MÅSTE få tjuva lite på våra gemensamma resurser, om man som du så klokt säger, sparar på andra håll.
Det måste finnas en ventil.
Ett lördagsgodis i tillvaron.

Sen att man kohandlar med djävulen ibland för att motivera sina val är en annan historia...
DOck ska man sätta saker i sitt rätta perspektiv, så när vi skärskådar vår egen konsumtion så är det viktigaste vi kan bidra med vår attityd.
Det är ju den som på sikt kommer förändra de stora sammanhangen, där ett korrekt synsätt kommer göra den stora skillnaden.

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Mycket bra skrivet Mozzberk!

För den oinsatte, var försigår denna debattserie???

\m/

sandstream

Guest
Nja, jag har respekt för dig Magnus, inte dina åsikter om den påhittade globala uppvärmningen :D

Såg förresten en kille på TV i morse som trodde att vi nått toppen av klimathotsdebatten. De har slagits på lite för stora trummor för att folk ska orka bry sig.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning