Det tror inte jag dock...
Han är en enögd aktivist som inga resonemang biter på... Spelar ingen roll vilka fakta man lägger fram, han kommer ändå stå med plakat och basunera ut sina domedagsramser om att motorbanan är början på jordens undergång.. Såna månniskor finns alltid...
Korrektemundo.
Jag har gjort x antal försök.
Men sune fattar t.ex inte fakta.
Att Viking Motopark endast skulle bidra med i sammanhanget närmast omätbara nivåer av avgaser i Enköpings kommun det biter inte, ÄNDÅ är det just miljön i avseende på avgaser som är hans stora slagträ (vad annars).
Enligt mina beräkningar (som den minnesgode läsaren kommer ihåg) så skulle Viking MOtopark bidra med mindre än en promille avgaser.
(o,7 promille närmare bestämt)
Detta beräknat på utifall banan används 220 dagar om året och om det är verksamhet i snitt 8h/dag, med ca 15 fordon konstant under denna tid.
(alla hajar att det aldrig är så, men jag högg i för att man i en verklig beräkning skulle ha lite marginaler åt "rätt" håll).
DÅ hade jag oxå BARA räknat med privat trafik som motvikt i Enköping.
Inte nytto och kollektivtrafik, ej heller Lasfartyg på Mälaren, Jetkärror från Arlanda, och ej heller den största nettobidragaren: E18.
Tar man med dessa siffror ligger Viking MOtopark inte ens inom felräkningsmarginalen.
Det ger lite dimension iaf till allt svammenl om miljöbelastning´från Sunes sida.
Karln är rabiat och därmed jämt.
Det är motorsport i sig som är Sunes röda skynke.
Skulle vara kul att skugga Sune en månad för att räkna ihop hans CO2-poäng.
Sen jämföra dem med t.ex Mossbergs!
DET skulle ju svida gott!