Viking Motor Park nyheter

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tjoho!!! Jag är med i tidningen!!!:tummenupp
Hmmmmm.... detta bör man ju bemöta!!

Dr.Bike

Guest
Har han skrivit förr?

Varje gång jag skrivit har han iaf hasplat ur sig nåt som moteld.
Dock aldrig bemött mina fakta, eller försökt på ett logiskt sätt motivera sig.
MEn men miljökämpar står ju över både logik och rätt.
Saken i sig rättfärdigar ju allt.
Tydligen även dumhet.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
0000000000000000cx0.jpg

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Hejja Mozzberk :yoparty !

Dessutom, ifall Sune Säll vill begränsa CO2-emissioner så är det inte verksamheter som skall begränsas eller sättas stopp för (på politbyrå manér) utan just emissioner.

sandstream

Guest
Härligt Mozzberk, tror till och med att Sune kan förstå och ta till sig din insändare! :tummenupp

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Retoriskt klockrent!!:tummenupp Du vänder hans problemställning mot honom själv på ett väldigt objektivt sätt.

Nu bara måste jag följa denna tråd för att se vad hans svar blir..

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Klockrent, orsaken ska angripas på rätt sätt och inte med flummiga förslag

Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Härligt Mozzberk, tror till och med att Sune kan förstå och ta till sig din insändare! :tummenupp

Det tror inte jag dock...
Han är en enögd aktivist som inga resonemang biter på... Spelar ingen roll vilka fakta man lägger fram, han kommer ändå stå med plakat och basunera ut sina domedagsramser om att motorbanan är början på jordens undergång.. Såna månniskor finns alltid... :rolleyes:

Dr.Bike

Guest
Det tror inte jag dock...
Han är en enögd aktivist som inga resonemang biter på... Spelar ingen roll vilka fakta man lägger fram, han kommer ändå stå med plakat och basunera ut sina domedagsramser om att motorbanan är början på jordens undergång.. Såna månniskor finns alltid... :rolleyes:

Korrektemundo.

Jag har gjort x antal försök.
Men sune fattar t.ex inte fakta.
Att Viking Motopark endast skulle bidra med i sammanhanget närmast omätbara nivåer av avgaser i Enköpings kommun det biter inte, ÄNDÅ är det just miljön i avseende på avgaser som är hans stora slagträ (vad annars).

Enligt mina beräkningar (som den minnesgode läsaren kommer ihåg) så skulle Viking MOtopark bidra med mindre än en promille avgaser.
(o,7 promille närmare bestämt)

Detta beräknat på utifall banan används 220 dagar om året och om det är verksamhet i snitt 8h/dag, med ca 15 fordon konstant under denna tid.
(alla hajar att det aldrig är så, men jag högg i för att man i en verklig beräkning skulle ha lite marginaler åt "rätt" håll).

DÅ hade jag oxå BARA räknat med privat trafik som motvikt i Enköping.
Inte nytto och kollektivtrafik, ej heller Lasfartyg på Mälaren, Jetkärror från Arlanda, och ej heller den största nettobidragaren: E18.

Tar man med dessa siffror ligger Viking MOtopark inte ens inom felräkningsmarginalen.

Det ger lite dimension iaf till allt svammenl om miljöbelastning´från Sunes sida.
Karln är rabiat och därmed jämt.
Det är motorsport i sig som är Sunes röda skynke.

Skulle vara kul att skugga Sune en månad för att räkna ihop hans CO2-poäng.
Sen jämföra dem med t.ex Mossbergs! :D

DET skulle ju svida gott!

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
En stor applåd mozzberg. Skönt att höra det sunda förnuftet få tala nån enstaka gång i debatten.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......

Har för mig jag läste något uttalande från han där han beklagade sig över att det skulle bli mera avgaser i Enköping pga KGK lagret. Ska man inte tänka på helheten att alla lastbilar slipper åka som flipperkulor i Sverige till flera lager? Nej vi ska göra vad vi kan i vår kommun tyckte han.:rolleyes:

Helst vill han gräva av E18 vid Bålsta och bara tillåta häst och vagn förbi Enköping.

Man kanske skulle snoka upp personnr på gubben och kolla upp vad han äger för bil. Säkert någon miljövänlig gammal Saab 900 från 85.

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Man kanske skulle snoka upp personnr på gubben och kolla upp vad han äger för bil. Säkert någon miljövänlig gammal Saab 900 från 85.
Är väl bara och inse att Sune Säll är en pensionär med för mycket tid, gubben är 75 år, synd bara att han inte kan koncentrera sig på de viktiga saker som har med miljö att göra.

Last edited:

sandstream

Guest
Helst vill han gräva av E18 vid Bålsta och bara tillåta häst och vagn förbi Enköping. Man kanske skulle snoka upp personnr på gubben och kolla upp vad han äger för bil. Säkert någon miljövänlig gammal Saab 900 från 85.
Jag är iofs för att man ska sätta upp en väggspärr precis före Bro från Stockholm sett, men men :D

Sune verkar bo hyfsat centralt iaf:
http://www.hitta.se/ViewDetailsWhit...=XhSZALMJlDehQD1%2fJ9UsVQ%3d%3d&Vkid=64195997

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning