Viking Motor Park nyheter

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Förstår fortfarande inte varför de ska lägga tid och pengar på att bygga en oval? Ovalracing lär aldrig bli någon tradition i Sverige.
Nej, de borde koncentrera sig på en vanlig banan och en stripp.
Strippen borde byggas ganska tidigt för att få dit folk.
Dragracing lockar folk. Speciellt om man kör fri körning någon kväll i veckan/månaden.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Ni är Bålstawannabees allihop! :D

Bålsta kommer bli en blek förort till motormetropolen Enköping sen :tungan ;)

Strippen borde byggas ganska tidigt för att få dit folk.
Dragracing lockar folk. Speciellt om man kör fri körning någon kväll i veckan/månaden.

Låter vettigt. Då får man upp intresset och folk börjar känna till anläggningen runt om i Sverige.

sandstream

Guest
Låter vettigt. Då får man upp intresset och folk börjar känna till anläggningen runt om i Sverige.
Utan att veta gissar jag att de flesta svenskar som känner till Mantorp Park gör det pga dragracingen.

Nackdelen med en stripp är väl att en top-fuel dragster knappast ligger runt 100 dB och lär höras en bra bit bort. De provade att köra några testrepor med en top-fuel på Barkarby för en massa år sedan och folket som bodde runt omkring gick i taket.

I dag är väl Bålsta bara blekt :va :D

Last edited:

Dr.Bike

Guest

Jaja, det kan fan bo i Enköping med alla avgaser som ska komma från DEN anläggningen! :D :D
Själv bor man ju nära till Allt: Arlanda, sthlm, Viking Motopark, ja centralare men med bibehållen charm är svårt att bo!

I dag är väl Bålsta bara blekt :va :D

Hö hö...ett TRE ggr större centrum (inomhus-centrum!) än knugsängens lilla alkis-samlingspunkt till centrum! Jag bor 500m UTANFÖR sthlms länsgräns = stolt! Och har INTE 08 i riktnummer! :D
Ni är bara avis ;)

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Såg Rapport ikväll o Rallyt i värmland fick bra cred för miljöinitiativ igenom handling! En klass kör E85 o det uppmärksammas positivt till skillnad av skid VM i Åre där tält o massa skit värms upp med miljöhämmnde drivmedel/värmeaggregat.

Dr.Bike

Guest
Såg Rapport ikväll o Rallyt i värmland fick bra cred för miljöinitiativ igenom handling! En klass kör E85 o det uppmärksammas positivt till skillnad av skid VM i Åre där tält o massa skit värms upp med miljöhämmnde drivmedel/värmeaggregat.

Fantastiskt positivt!!!

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Hö hö...ett TRE ggr större centrum (inomhus-centrum!) än knugsängens lilla alkis-samlingspunkt till centrum! Jag bor 500m UTANFÖR sthlms länsgräns = stolt! Och har INTE 08 i riktnummer! :D
Ni är bara avis ;)

Jo men faktum kvarstår när Sandis ska åka in till stan så säger han att han ska åka in till stan medans ni i Bålsta säger att ni ska till Stockholm:D

Krisse

Medlem
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Sprint ST -08 . VFR 1000 -98 -såld
Ni är bara avis ;)

Inte för att kungsängen har något att skryta med, men varför skryta om gallerian!? Ni har ju för fan Mickes sibylla med "Mickes värsting" till hamburgare. Det är fasen inte många som kan stå emot den burgaren :tummenupp

Dr.Bike

Guest
Inte för att kungsängen har något att skryta med, men varför skryta om gallerian!? Ni har ju för fan Mickes sibylla med "Mickes värsting" till hamburgare. Det är fasen inte många som kan stå emot den burgaren :tummenupp

Ville inte nämna det bästa! ;) Mickes ÄR bra. Jättebra.
Särskilt när man tröttnat på alla McFetto och blöta wellpappburgare från alla snabbmatskedjor!

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
...fast en lite intresant grej som jag läst, är att det går åt mer energi att tillverka en bil, än det går åt att driva den framåt under dess livslängd.

Nooow yer talkin' sonny...

För att miljökostnaden skall kunna beräknas måste man ju ta med hela kedjan, från det att man antingen sätter spaden i jorden eller att man tankar traktorn och åker ut och sår, hela vägen förbi tillverkning, distribution, konsumption och avfallshantering.

Bara då, och endast då, när man har koll på hela kedjan, kan man säga vad en pryl kostar. DET brukar miljömuppar ofta tala tyst om. E85 tex lär skall ha högre miljöpåverkan om man ser till hela kedjan, inte bara när den förbränns i motorn.

Vore intressant att se sådana jämförelser någon gång tex mellan ny/gammal bil, nytt/gamalt hus, lokalt producerade livsmedel/importerade från asien, men det har jag tyvärr aldrig sett. :gnissla

Motorbana eller blommande änglamark

Den där tomten verkar inte ha läst och förstått den här insändaren
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2671633&postcount=420

Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Nä men flytta någon annanstans då :huvet
aterflyttarecy4.jpg

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Visst är det vidrigt med kommuner som vill gå vidare från bondesamhället...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vem tror att detta är en äkta återflyttare?
Nä, inte jag heller.
Formuleringarna är väldigt lika tidigare artiklar och kommer förmodligen från en person som redan är bosatt på orten och tillhör miljöpartiet.

Ifall man orkar besvara så borde svaret bli att man funderar på att flytta tillbaka till sin hemkommun men eftersom det inte finns några jobb där så är det omöjligt. Eller något i den stilen..

sandstream

Guest
Visst är det vidrigt med kommuner som vill gå vidare från bondesamhället...
Ja, fy fan!
I min lilla kommun har de precis skövlat en skog för att bygga hus till människor, en skog som säkert 4 personer per år plockar svamp i. Usch, vad ska mina barnbarn säga om denna miljöförstöring :rolleyes:

RTR

Hjulben
Gick med
26 May 2003
Hoj
ART GSX-R1000
Å skit va omständiga en del e
Tror ni att det var sånt här liv när E18 skulle dras om
(det bygget pågår väl fortfarande).
Är dessa utredningar offentlig handling
i så fall kanske vi ska begära ut dem för E18 å gör en jämförelse.

Nån som vet?

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Jaja, det kan fan bo i Enköping med alla avgaser som ska komma från DEN anläggningen! :D :D
Själv bor man ju nära till Allt: Arlanda, sthlm, Viking Motopark, ja centralare men med bibehållen charm är svårt att bo!

Ni är bara avis ;)

jag bor i sthlm utan 08 nummer :confused:

Ja, fy fan!
I min lilla kommun har de precis skövlat en skog för att bygga hus till människor, en skog som säkert 4 personer per år plockar svamp i. Usch, vad ska mina barnbarn säga om denna miljöförstöring :rolleyes:

du pratar i nattmössan det finns ingen skog i sthlm :D

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj