VIKTIGT!!! Ang: gemensamt Garage LÄS!!!

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Joshi skrev:
Hur stor inkomst måste man egentligen ha? Är det som vanligt drygt 200 000kr om året som e en standard? Är det inte så att man måste ha haft fast anställning i typ 1 år också eller?
nu är vi på rätt spår igen tack vare Empa!!!!!!!!!!! :tummenupp
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Nu är det fortfarande några som inte lämnat besked om garaget...
Vill dessa personer ha plats? Hör av er. SNARAST:
GrönX
Olé
Bebbe
Frost


Jag har lagt ett möte på onsdag med några nya personer som vill vara med. Mötet ligger kl, 18.00 på Bistro Callanthe nu på onsdag 22/6
Jag tar med kontrakt + all info som skickats ut.

Jag skulle vilja att: Em, Frost, GrönX, Olé, bebbe, Putteputs och Ymmot dök upp på mötet! så boka in en lucka i erat schema där! :)

Jag finns som vanligt på tel. 0702-66 38 07 om det är något!
 

Dingman

Fast M-F
Gick med
27 Apr 2005
Ort
V.Frölunda
Hoj
Speed Triple
Hej!
jag funderar på att dra mig ur!!! Jag tycker det går alldeles för segt...Jag behöver ett garage snarast! Hojen vill ha tak över huvudet.
Inte för jag har försökt , men så jävla svårt ska det väl inte vara att hålla kontakt med en mäklare. Ok han är komunalanställd men så svåråtkommen som den här snubben värkar så vill han nog inte hyra ut över huvudtaget.
Säg att det finns tillgång till garaget första juli. Då kommer det gå att flytta in bågen ca: 1:a augusti, eller? Degt är ju lite som ska fixas med lokalen och så...
Är det någon som har en hojplats så länge, eller i stället!!! Hälst nära frölunda!!! Skriv till mig.
P.S Är det bara som är utan garage på riktigt eller?
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Dingman skrev:
Hej!
jag funderar på att dra mig ur!!! Jag tycker det går alldeles för segt...Jag behöver ett garage snarast! Hojen vill ha tak över huvudet.
Inte för jag har försökt , men så jävla svårt ska det väl inte vara att hålla kontakt med en mäklare. Ok han är komunalanställd men så svåråtkommen som den här snubben värkar så vill han nog inte hyra ut över huvudtaget.
Säg att det finns tillgång till garaget första juli. Då kommer det gå att flytta in bågen ca: 1:a augusti, eller? Degt är ju lite som ska fixas med lokalen och så...
Är det någon som har en hojplats så länge, eller i stället!!! Hälst nära frölunda!!! Skriv till mig.
P.S Är det bara som är utan garage på riktigt eller?
Ne nu skiter jag fanemej i det här.

1. det är inte mitt fel att mäklaren strular
2. om du tor att ja inte har försökt nå honom på diverse olika sätt så tror du fel.
3. jag lägger ner en sjuhelvettes massa tid på detta som ni inte har en aning om så kom fan inte och säg att ja inte gör vad jag kan.
4. Jag försöker få fram nykeln tills månadskiftet, vill du hoppa av så gör det...

Jag orkar fan inte mer nu. Känns som varenda jävel bara gnäller och ska hoppa av, jag är urless på det, jag gör vad jag kan och jag är själv mån om att få det här garaget så det är inte bara du som blir drabbad. Det är inte så lätt när folk har fördommar och tycker att "jag är för ung för allting och att ja inte har jobbat tillräckligt hårt" Jag har fanemej jobbat precis lika hårt som alla andra här.... :(

Försök själv om ni tycker att jag gör ett sånt uruselt jobb. jag slutar jobba på detta idag tills dess att det börjar vissas intresse igen!

GODNATT
 

Blue_F

Make It So
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Skövde
Hoj
Kawasaki ZX-9R Ninja
Miss_Orchidee skrev:
Ne nu skiter jag fanemej i det här.

1. det är inte mitt fel att mäklaren strular
2. om du tor att ja inte har försökt nå honom på diverse olika sätt så tror du fel.
3. jag lägger ner en sjuhelvettes massa tid på detta som ni inte har en aning om så kom fan inte och säg att ja inte gör vad jag kan.
4. Jag försöker få fram nykeln tills månadskiftet, vill du hoppa av så gör det...

Jag orkar fan inte mer nu. Känns som varenda jävel bara gnäller och ska hoppa av, jag är urless på det, jag gör vad jag kan och jag är själv mån om att få det här garaget så det är inte bara du som blir drabbad. Det är inte så lätt när folk har fördommar och tycker att "jag är för ung för allting och att ja inte har jobbat tillräckligt hårt" Jag har fanemej jobbat precis lika hårt som alla andra här.... :(

Försök själv om ni tycker att jag gör ett sånt uruselt jobb. jag slutar jobba på detta idag tills dess att det börjar vissas intresse igen!

GODNATT

Nej! inte ge upp nu bara för att en kille viker sig! Vet att det är lättare att ta till sig klagomål än uppmuntran... och vi har inte varit speciellt bra på att stötta och uppmuntra faktiskt :rodnar :pannkyss

Och vad är det för skitsnack om att du "jobbat lika precis hårt som alla andra här", vad jag märkt så är du den enda som jobbat på dethär projektet :va
det alla andra gjort är ju istortsett bara skrivit sitt namn på en lista :3freak

Du har gjort ett kanonjobb!! :Bugar
Dethär med att den som står på "huvudkontraktet" var tvungen att havt viss inkomst tidigare år hade ju ingen tänkt på. Och det är ju det som dragit ut på tiden det sista

Hur blir det med Empa??
 

Joshi

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2004
Ort
Ålesund I Norge
Hoj
Nada at the moment
Nu är det så att jag tyvär tagit ett beslut angående garaget. Grejen e ju den att jag med stor sannorlighet kommer flytta till norge i höst på grund av studier. Just nu står min hoj i skåne där jag bodde innan på grund av att jag inte har något annat ställe att ha den på. Garage iden var super nice och det tycker jag fortfarande. Tanken var ju då att vi skulle få tillträde den 1 juni.Tyvär e ju omständigheterna sådana att vårt tillträde till garaget som vi förhoppningsvis kommer få har blivit fördröjda. Nu är det i slutet av juni och jag har inte något ställe att ha min hoj på. Samtidigt måste vi fixa i ordning lokalen med larm, port och liknande grejer innan vi kan ha hojarna ifred från tjuvar. Detta kommer ju ta lite tid också.Den 13-18 juni alltså om knappt 1 månad kommer jag få reda på om det blir norge eller inte i höst och då måste jag börja leta bostad osv. Alltså kommer det inte hinnas med mycket hojåkande med tanke på att jag samtidigt jobbar hela sommaren.
Jag vill inte ge mig in i ett kontrakt där jag binder upp mig i 6 månader när jag inte vet till 100% säkerhet att jag kommer bli kvar här i stan. Att kontraktet e på 6 månader har jag full förståelse för då den som kommer stå på huvudkontraktet inte ska behöva oroa sig för att bli stående med en fet räkning om folk inte vill ha sin plats kvar. Dock måste jag som sagt avsäga mig mitt intresse i detta läget. Blir jag kvar i gbg kommer jag säkert att försöka få plats i garaget nästa sommar.

Vill också passa på att säga att jag tycker blomman har varit super duktig som tagit tag i detta projekt och lagt ner hur mycket tid som helst på att fixa lokal. Att ingen annan tänkte på detta med cu o vem som får stå på huvudkontrakt eller inte e ju lite konstigt med tanke på att många har mycket mer erfarenhet av lokalhyror o liknande än blomman har. Så jag tycker inte hon ska ta skit för den saken. Tycker snarare att det är synd att inte fler hjälpt henne istället.

Ha det gött i sommar o ni som kan....bränn på med hojen lite för mig också!! :yoparty
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
Joshi skrev:
Tycker snarare att det är synd att inte fler hjälpt henne istället.

Av vad jag sett så har de som försökt fått en skopa förr att "de inte tror att hon klarar det själv"...? :confused:

jaja, hoppas det löser sig bra för er allihop...
Och visst, Jag tycker också blomman har jobbat mycket å bra med detta projekt! :tummenupp
Nu skall ju inte jag ha någon plats, men men...i alla fall.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Jag tycker hon försummat detta pojektet och visat stort ointresse, nån annan borde handskat med detta hela tiden..

hihi
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Hultan skrev:
Jag tycker hon försummat detta pojektet och visat stort ointresse, nån annan borde handskat med detta hela tiden..

hihi
Värst va jävla mycket alla vet då.... Mark stäng den här tråden, ja orkar inte se det mer
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
bagerah skrev:
Av vad jag sett så har de som försökt fått en skopa förr att "de inte tror att hon klarar det själv"...? :confused:

jaja, hoppas det löser sig bra för er allihop...
Och visst, Jag tycker också blomman har jobbat mycket å bra med detta projekt! :tummenupp
Nu skall ju inte jag ha någon plats, men men...i alla fall.
Jag klarade det ju uppenbarligen inte själv så alla andra som sa det hade väl rätt :(
 

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
Såja, gumman.

Du har gjort ett kanonjobb med det här. Att det skiter sig lite på slutet pga en formalitet är sånt som händer. Det finns ju fortfaranda chans att ordna det.

Tror inte det var menat som nån kritik mot ditt jobb att en var tvungen att hoppa av. Du får inte ta allt så personligt, sträck på dig istället och var stolt över det du faktiskt har uträttat. Det är långt mycket mer än vad någon annan gjort vad gäller det här garaget.

(Och Hultan retas bara med dig, det vet du)
 

Dingman

Fast M-F
Gick med
27 Apr 2005
Ort
V.Frölunda
Hoj
Speed Triple
...

Miss_Orchidee skrev:
Ne nu skiter jag fanemej i det här.

1. det är inte mitt fel att mäklaren strular
2. om du tor att ja inte har försökt nå honom på diverse olika sätt så tror du fel.
3. jag lägger ner en sjuhelvettes massa tid på detta som ni inte har en aning om så kom fan inte och säg att ja inte gör vad jag kan.
4. Jag försöker få fram nykeln tills månadskiftet, vill du hoppa av så gör det...

Jag orkar fan inte mer nu. Känns som varenda jävel bara gnäller och ska hoppa av, jag är urless på det, jag gör vad jag kan och jag är själv mån om att få det här garaget så det är inte bara du som blir drabbad. Det är inte så lätt när folk har fördommar och tycker att "jag är för ung för allting och att ja inte har jobbat tillräckligt hårt" Jag har fanemej jobbat precis lika hårt som alla andra här.... :(

Försök själv om ni tycker att jag gör ett sånt uruselt jobb. jag slutar jobba på detta idag tills dess att det börjar vissas intresse igen!

GODNATT

Ok, nu börjar vi från början, jag tycker absolut inte att du har gjort ett dåligt jobb, utan tvärtemot har du nog kämpat med detta. men som det se ut nu så måste jag ha min båge i dalarna = inte kul. och jag skrev på kontraktet i tron att vi skulle få tillträde 1 juni. och är därför vill jag dra mig ur. det går alldeles för långsamt, vilken jävla skit mäklare! jag tycker att det verkar som om han inte vill hyra ut till oss.. jag drar mig ur så ni kan riva mitt kontrakt.
Tack ändå /dan
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Miss_Orchidee skrev:
Värst va jävla mycket alla vet då.... Mark stäng den här tråden, ja orkar inte se det mer
Det var ironi gumman, jag menade ju givetvis raka motsatsen..
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Hultan skrev:
Det var ironi gumman, jag menade ju givetvis raka motsatsen..
Tack hultis :) jag va nog lite deppig....

Nu allihoppa, har jag pratat med det SVINET till mäklare...

Anledningar i ordningsföljd till att han inte svarat:
1. jag har inte hört av mig -Yeah Right
2. Jag är inte tillräckligt gammal
3. Ingen historik på ekonomisk inkomst -har jobbat sen 2002 men det räckte inte
4. Nån annan är intresserad av lokalen
mfl....

Så ja sa "lungt och sasat" till honom att om nån annan va intresserad av lokalen och han häldre ville hyra ut till dom så kunde han sagt det fan så mycket tidigare. Eftersom det är ganska oshyst att låta mig lägga ner en helvettes massa tid på att jaga rätt på dig (mäklaren) och på att samordna alla i gruppen. Tid som jag kunde lagt på diverse roligare saker än att prata med folk som inte bryr sig. (ordagrant samtal )

så fick han nog dålig samvete och gick med på att träffa mig och den andra kille i garaget imorgon kl. 08.00

Jag har luskat fram en jäklans massa tomma 5l glass paket att spara skruvar, muttrar, olja och diverse andra saker i!

Så dom som vill kan kontakta mig imorgon bitti för att höra om jag vunnit striden mot mäklaren och dom som inte vill, väntar på att ja ska ringa och säga att det gick bra

:pannkyss Kram till er alla /från en glad blomma :)
 

PeterGG

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ktm Lc4 640
Måste tyvärr meddela att jag måste dra mig ur projektet direkt. Jag hade förhoppningar om att garaget skulle vara färdigt långt tidigare... har inte råd att låta hojen bara stå och falla i värde..

ska inte dra den här valsen om vilket jobb blomman gjort.. vad som kunde gjorts annorlunda.. hur dåligt samvete jag har.. bla..

ingen gillar en svikare..
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
PeterGG skrev:
Måste tyvärr meddela att jag måste dra mig ur projektet direkt. Jag hade förhoppningar om att garaget skulle vara färdigt långt tidigare... har inte råd att låta hojen bara stå och falla i värde..

ska inte dra den här valsen om vilket jobb blomman gjort.. vad som kunde gjorts annorlunda.. hur dåligt samvete jag har.. bla..

ingen gillar en svikare..
Men gud.... Vafan är det med folk...

NU när jag fixat det, jag har tillochmed skällt ut mäklar jävlen, vafan ska jag mer göra??

Iget ont om dig PeterGG personligen, men till alla er som hoppar av.
 

em

butch master
Gick med
16 Aug 2003
Ort
kötteberg (göteborg)
Hoj
RF 900R
Miss_Orchidee skrev:
Men gud.... Vafan är det med folk...

NU när jag fixat det, jag har tillochmed skällt ut mäklar jävlen, vafan ska jag mer göra??

Iget ont om dig PeterGG personligen, men till alla er som hoppar av.
:confused: :confused: :confused:
det ser ut som garageplanerna är :död
eller?? snart 1 månads jubileum sedan någon skrev till denna sidan.. :tungan
Hur som helst. vem har tid att meka eller parkera hojen i detta vädret.
mvh em... :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top