Vilka är med och sopar rent flygrakan Romme Gustavs?

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Sopning av flygrakan.

Hej vet det är tidigt men å andra sidan så hinner fler ansluta om man är ute i god tid.

Det handlar alltså om att sopa bort allt grus på den nedlagda flygrakan i Borlänge som ligger mellan Romme flygplats och Gustavs.
Banan är perfekt för busträning, stora breda asfalterade områden långa långa raksträckor. som är perfekt för folk att träna hoj utan att störa trafiken.
Tävla mot polaren, träna starter teknikbana till körkortet alla banor redan uppritade med mer själv skall jag träna stunt där.

Har ni intresse att åka där hjälp mig sopa rent där i vår.
Är vi ett gäng med kvast så går det fort att få undan gruset och då har vi en fristad att träna på.
Hjälp mig samla folk nu, ju fler vi är ju snabbare går det.

Datum bestäms så fort vi ser att det är snörent där.
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Skulle det finnas nån som har en sopmaskin att använda så skulle det va guld värt.
tråkigt nog av alla dom jag känner som kör där så har då ingen av oss tillgång till sopmaskin men skulle nån ha en så är den personen varmt välkomna med den.

Men i värsta fall så går det ju att soppa skiten med kvastar. Går rätt fort som sagt om man är ett gäng. Hälften är ju redan är rensopat då körskolorna varit där och tränat förut.
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Låter sjukt jobbigt...nej en hjullastare med en rejäl sopvals fixar biffen på någon timme eller två :tummenupp

Jo absolut men jag hoppas ju på att få lite respons från folk som bor här i mina trakter Falun Säter Borlänge mm också som vill haka på iden.
Alla här brukar va så jäkla pigga på att köra där men inte många som orkar hjälpa till att fixa det bättre känns det som.
Men detta är ett tappert försök i alla fall till ett gemensamt ryck där borta.
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Skulle det finnas nån som har en sopmaskin att använda så skulle det va guld värt.
tråkigt nog av alla dom jag känner som kör där så har då ingen av oss tillgång till sopmaskin men skulle nån ha en så är den personen varmt välkomna med den.


Tror dock tyvärr inte att någon ställer upp gratis om ni nu inte råkar känna någon i entreprenadbranschen.

Men mitt råd: Hyr in en, kostar nog runt 600kr/h +moms...(om du inte kan få dom att köra svart, då blir det runt 500kr/h :tummenupp) men så blir jobbet gjort på nolltid och ni kan börja busa direkt :tummenupp

Jobba inte ihjäl er grabbar...det blir ingen glad över!
 
Last edited:

Jobio

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Leksand
Hoj
1998 Honda Cbr 1100xx Superblackbird
Jag tolkar gruset som att vi INTE får vara där och åka. Smet in där en sväng i somras och kikade,skulle själv tycka det var roligt att busa lite där. Har det inte varit skriverier i tidningarna om flygrakans vara eller icke vara?
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Jag tolkar gruset som att vi INTE får vara där och åka. Smet in där en sväng i somras och kikade,skulle själv tycka det var roligt att busa lite där. Har det inte varit skriverier i tidningarna om flygrakans vara eller icke vara?


ok jag är fullt medveten om allt det där men å andra sidan så kör till och med körskolorna där fortfarande trots att samma förbud gäller dom som för oss andra.
Det är nått jag vet för jag har snackat med körskolorna om det.
Sen resonerar jag så här om jag inte får va där så kommer jag va i trafiken och busa för jag är en som har svårt att hålla på mig.
Det får man inte heller om skall jag välja då så trotsar jag hellre gnället jag får på flygrakan än i trafiken där jag faktiskt kan utgöra en risk för ån annan även om jag kör med huvudet där med.

Hur som dom som inte vill behöver inte va där men jag och mina vänner kommer i alla fall fortsätta va där hela sommrarna. Det är säkrast och bäst för alla parter vad vissa gnällspikar än säger.
Argumenten har varit att det låter för mycket men det ligger mitt i skogen och ingen har någonsin direkt klagat på oss aktiva för det förut vad jag vet för det är ju som sagt långt till närmaste hus där.

Men kanske är ide att alla som vill köra börjar skramla ihop till att hyra in större maskin då.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jo absolut men jag hoppas ju på att få lite respons från folk som bor här i mina trakter Falun Säter Borlänge mm också som vill haka på iden.
Alla här brukar va så jäkla pigga på att köra där men inte många som orkar hjälpa till att fixa det bättre känns det som.
Men detta är ett tappert försök i alla fall till ett gemensamt ryck där borta.

Tycker att du har ett bra förslag men du är född för sent yngling! :)
Jag som är 50++ vet för det var alltid så vi ordnade för oss förr i tiden. Ända sedan 6-års åldern då vi sopade gruset av vägen så att kälkarna skulle gå maximalt fort utför backen. Att bilarna p g a detta inte kom upp fattade ju inte vi. Nu har jag försökt få med ett gäng i några bilar för att sopa kurvorna en ca 4 mil lång underbar krokväg. Alla gillar den men alla hatar också gruset i kurvorna fast ingen verkar vilja göra något åt det. Vad har det tagit åt er ungdomar?:D
 

Fugge

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2008
Ort
borlänge
Hoj
KTM 660 -06
Givetvis ställer jag upp!!

Åkte nåra repor fram o tillbaks på "infarten" till flygrakan i somras men den sträckan tröttna man ju ganska snabbt på.
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Givetvis ställer jag upp!!

Åkte nåra repor fram o tillbaks på "infarten" till flygrakan i somras men den sträckan tröttna man ju ganska snabbt på.


Härligt, kolla med dina polare om dom är på också. Jag har också ett gäng som ställer upp från mig vet jag.
 

Squier

.......
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Yamaha R6 99, Derbi GPR 125cc och en Masai 125cc som behöver ny motor
jag kommer nog inte åka där specielt mkt :p.. men visst kan jag hjälpa att sopa en bit :p
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Har gubben som alltid är ut på Flygfältet 30sek efter att första varvet på startmotorn gått runt flyttat? Han bor några 100m väster om banan. Han gnäller direkt han tänker mc på rakan? Det är han som till stor del som är skyldig till gruset.
-Men se till att han flyttar så kan ni leka där igen.

Dal-Mausen
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Har gubben som alltid är ut på Flygfältet 30sek efter att första varvet på startmotorn gått runt flyttat? Han bor några 100m väster om banan. Han gnäller direkt han tänker mc på rakan? Det är han som till stor del som är skyldig till gruset.
-Men se till att han flyttar så kan ni leka där igen.

Dal-Mausen


Jag har bara hört ryckte om gubben men jag och mina polare har ju kört där för fullt i flera sommar och aldrig sett skymten av honom.
Dock hörde jag ryckte om att han hotade att plöja åkermark där om inte vägverket slutade ha sina uppkörningar där men som sagt vi såg då aldrig skymten av honom.
Ingen annan där heller om jag pratat med och det är ju nästan jämt nån där och kör.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
ok jag är fullt medveten om allt det där men å andra sidan så kör till och med körskolorna där fortfarande trots att samma förbud gäller dom som för oss andra.
Det är nått jag vet för jag har snackat med körskolorna om det.
Sen resonerar jag så här om jag inte får va där så kommer jag va i trafiken och busa för jag är en som har svårt att hålla på mig.
Det får man inte heller om skall jag välja då så trotsar jag hellre gnället jag får på flygrakan än i trafiken där jag faktiskt kan utgöra en risk för ån annan även om jag kör med huvudet där med.

Hur som dom som inte vill behöver inte va där men jag och mina vänner kommer i alla fall fortsätta va där hela sommrarna. Det är säkrast och bäst för alla parter vad vissa gnällspikar än säger.
Argumenten har varit att det låter för mycket men det ligger mitt i skogen och ingen har någonsin direkt klagat på oss aktiva för det förut vad jag vet för det är ju som sagt långt till närmaste hus där.

Men kanske är ide att alla som vill köra börjar skramla ihop till att hyra in större maskin då.
DU ser det kommer några!:)
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
DU ser det kommer några!:)

Absolut, skall höra med alla faluåkare jag känner med tror många ställer upp där med så det kan nog bli riktigt nice.

Jag ser det så här, vill dom inte satsa på motorsporten här så får man ta tag i saken själv.
Hoppbackar för en jäkla massa miljoner kan dom satsa att bygga, kommer finnas många fler hoppbackar i Falun än hoppare men dom satsar inte en krona på oss som gillar motorsport.
Där av att jag ledsnat ur nu och drog igång det här så vi har någonstans att vara på utan att störa trafiken.
Hoppas många vill ansluta
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top