anders_69
Datadoktor
Tack för citatet, men det är fortfarande lika ologiskt. Vem skrotar en motor som aldrig går sönder?
Om man spelar couronne med resten av hojen har motorn hyfsat schyssta överlevnadschanser och hamnar på hyllan.
/Anders
Tack för citatet, men det är fortfarande lika ologiskt. Vem skrotar en motor som aldrig går sönder?
Hoppa över de första modellerna -85 -86 med 16 tums framhjul, om jag minns rätt var de rätt nervösa i styrningen, generellt kan man väl säga att chassit har blivit otroligt mycket bättre jämfört med de som fanns i slutet av 80 och början av -90 talet.
Den här kommer bli dyr. En kompis ringde idag och mannen som äger den har visst haft den sen ny, eller om det var hans bror som köpt den ny och han tagit över den Hursomhelst berättade han att han var utomlands nu, men det folk hade ringt som galna, 25 samtal igår och 16 dittills idag. Det blir budgivning på lördag. Jag är glad att gubben nu inser vad hojen är värd och att han inte skänker bort den. Jag tror det rätta värdet borde vara minst det dubbla av det han begär.Såååååååååå Köp nu! Den är kult!
http://www.blocket.se/halland/Ducati_860_GTS___76___Klassiker__27294489.htm?ca=11&w=3
[/url]
Bra svar!! Tycker dock att det är synd att hojarna var så kantiga vid sadelpartiet på 80 och 90-talet, men man kanske inte ska fästa sig så mycket vid utseendet. Det är ju att köra som är det viktiga och roliga.
Kul att han får bra betalt, den är ju svinful!
Du kommer få det jäkla knivigt med Sankte Per...
Det tåget gick för länge sedan...
Skulle det vara en fördel?
Ursäkta.. Kunde inte motstå..
Så gammal har jag inte blivit än.
Så gammal blir jag aldrig!
Pason är en skamfläck inte bara för märket utan i motorcyklismens historia.
Det är den och BMW'n som är snarlik som alltid nämns när det ska räknas upp tidernas fulaste hojjar.
Och då har BMW gjort många fula hojar, dom hade ju tupperware-periden då dom byggde hojar i någån gråblå plast med färglada lock lite överallt...
Till trådstartaren, när jag var i samma sits som dig köpte jag en GSX750ES, du har tur, det kom flera bättre hojar efter den, speciellt efter GSXR'ens första år då man inte riktigt hade insett att man var tvungen att komma med styvare chassin om man ökade effekten.
97 och framåt började alla tre stora japaner ha rätt bra modeller ute, hur det såg ut bland italienarna dom åren vet jag inte.
Ducati har enligt mig inte gjort så många misstag i designen. Men de de gjort, samlade dom i Paso:n.
Ahh, fan, smart det där!
Om man verkligen anstränger sig att göra EN skitful modell så är man safe för flera år framåt.
Fast det är ju dom som döms ut som fula som blir värda pengar i efterhand.
Vad tror ni om den här? http://www.blocket.se/goteborg/Yamaha_fzr_1000_exup_genesis_27062960.htm?ca=11&w=3
Såg väldigt fräsch ut.
Hoppa över de första modellerna -85 -86 med 16 tums framhjul, om jag minns rätt var de rätt nervösa i styrningen, generellt kan man väl säga att chassit har blivit otroligt mycket bättre jämfört med de som fanns i slutet av 80 och början av -90 talet.
En fråga till TS. En 20 år gammal hoj borde hamna på ungefär lika många tusingar i pris. Är det verkligen nödvändigt med helfrskn.
Kanske kunde du få en något modernare hoj, tidig Fireblade eller FZR från -92/93, för 25 000:-
Word! Inget kamrem/kedje-meck, väldigt tillförlitlig.Honda VFR är en i princip oförstörbar motorcykel, om man inte kör sönder den med flit.
FZ 750 har aldrig varit nervösa i styrningen, de går tokstadigt.
Däremot äldre modeller av XJ 600 och XJ 900, de är oroliga i styrningen och väldigt känsliga för däcktryck, däckmönster på framhjul, packning långt från tyngdpunkten etc.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|