vilka blir debutanter i rookie 1000/600 nästa år?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ja, i mitt huvud finns det inget annat scenario än att jag kommer totaldominera. Den där 1:07:9 tiden som Xyron stänkte in i finalen är väl ett litet orosmoln. Men jag tror han kraschar bort sig. :tungan

Jag ska göra mitt bästa för att du inte ska dominera. Jag har äntligen bestämt mig, jag ska wildcarda på SM sviestad, men annars blir det Råkkie!

/ Jens

Vassingen

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
09. Yamaha r6
wanabee

så fort jag bara tagit licensen ska det åkas hoj,,ska bli så otroligt gott. Rockie 600

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
så fort jag bara tagit licensen ska det åkas hoj,,ska bli så otroligt gott. Rockie 600

Ett hett tips om du tar licensen tidigt i vår och har ett perforerat skinnställ.
Ta med ett gorexexställ som du kan ha utanpå skinnstället.
Skönt när det är runt +-0 grader ute... :)
Inte så rejsigt kanske men!

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
VA???

Jag kom 7:a i serien inte har jag fått några pengar!!! Hur får man dom och hur mycket rör det sig om?? 100-200kr?

Prispengar för slutplacering får endast 1-3e plats.

Vid varje race SO om du är serieanmäld har det varit prispengar för placering 1-6 eller om det var 1-8.
4-6e plats var nog 100kr så du har inte gjort konkurs :)
För att hämta pengarna skulle man kontakta Mike Luff på raceoffice när racedagen var slut.

/Nitrous

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Prispengar för slutplacering får endast 1-3e plats.

Vid varje race SO om du är serieanmäld har det varit prispengar för placering 1-6 eller om det var 1-8.
4-6e plats var nog 100kr så du har inte gjort konkurs :)
För att hämta pengarna skulle man kontakta Mike Luff på raceoffice när racedagen var slut.

/Nitrous

Jaha, då var det inte så många pengar som man missade då. Konstigt att dom inte talar om detta dock.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jaha, då var det inte så många pengar som man missade då. Konstigt att dom inte talar om detta dock.

Hur kunde du missa det? Det stod ju i inbjudan till SO, jag drog av mina vinstpengar från anmälningsavgiften till nästa tävling under året.
Det är nog inte försent att få dom utbetalda om du ringer och snackar med Mike.

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Hur kunde du missa det? Det stod ju i inbjudan till SO, jag drog av mina vinstpengar från anmälningsavgiften till nästa tävling under året.

Tänk på att det var denna kille som trodde att moraklockorna ställde om sig själv mellan vinter/sommartid:D (därav vår sena ankomst till träningsansvarig utbildningen hos er i linköping)

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08

Ja, egentligen har ju tjockisen i inlägg #227 redan svarat.

Men jag mailade mike å han hade tydligen försökt skicka pengar men det måste blitt nå strul för jag har inte hämtat ut dem. Men nu e det fixat. Inte varje dag man hittar pengar i en tråd på SH.

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Va broderlig o dela med dig :fakta

Ja, egentligen har ju tjockisen i inlägg #227 redan svarat.

Men jag mailade mike å han hade tydligen försökt skicka pengar men det måste blitt nå strul för jag har inte hämtat ut dem. Men nu e det fixat. Inte varje dag man hittar pengar i en tråd på SH.

RAIJAN

Medlem
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
2015 BMW S1000RR
Tja... sitter här i snöovädret i tankarna att börja tävla...
Hur ska man gå till väga, licencer, kostnader o sånt?? blir dock inget denna säsong pga utlandstjänst... men hoppas på 2011.... :)

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Själv fick jag hänga upp hojen i taket utan sving.
Den ska åka finlandsfärja i helgen utan sin hoj...

Snart börjar vårträningen.
Semla semla semla

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jo det e ju sant.
Att varva hjalmarson kanske e ett bättre mål, han kör ju trots allt en gammal 07a. :D

Gammal 07a? Det var ju året då dom verkligen kunde bygga hojar :fakta

Känner sig mobbad med gamla harven... taskit jue..

/ Jens

SM, ska du köra 125 ;)
:tummenupp

Vi håller på att förhandla med Svemo om att få köra Soopbajk på Sviestad. Det finns inget som heter "Wildcard" idag, men dom ska ta upp vårt ämne på nästa möte för att diskutera om det skall tillåtas.

Enligt mig är det en självklarhet att man ska få prova på en högre klass innan man bestämmer sig... Men det är ju jag..

/ Jens

Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Gammal 07a? Det var ju året då dom verkligen kunde bygga hojar :fakta

Känner sig mobbad med gamla harven... taskit jue..

/ Jens

Vi håller på att förhandla med Svemo om att få köra Soopbajk på Sviestad. Det finns inget som heter "Wildcard" idag, men dom ska ta upp vårt ämne på nästa möte för att diskutera om det skall tillåtas.

Enligt mig är det en självklarhet att man ska få prova på en högre klass innan man bestämmer sig... Men det är ju jag..

/ Jens
Skriv gärna här vad som blir sagt, alltid intressant. Ska själv köra r-1000 nästa år igen för att prova på lite fler banor som serierna går på. Men på geléåsen kanske man kan vara med i superbike iaf..

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0

/ Jens
Ähh kom igen o släpp sargen nu Jens, du är ju snabb. Om du vill utvecklas mer så kör med dom som är jämnsnabba och snabbare :tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning