vilka blir debutanter i rookie 1000/600 nästa år?

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Kai var ganska så bra på Cross men de andra är inte i närheten av Olas kaliber. Han har kört så mycket motard så han har en klar fördel mot de andra.

Vi får lura med honom nu till sommaren. Kan han testa din hoj tror du :)

lasse carlbark ska man inte skoja bort, kommmer iihåg näär han körde ifrån carlqvist på kvällscrossen i fin sommarkväll i slutet av 80:)

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Det låter ju som om du redan vunnit serien innan ens säsongen startat :Bugar:Bugar

Mmm, tänk om. Då får du ta och köra en supermoto till och från dass istället :tummenupp

Nu är det inte så att Rookie klassen är en klass för nybörjare längre. Vad jag förstår går det riktigt fort i toppen. Vad du än kör så tar det tid att bli bra på det mesta.

Men duktiga crossåkare... Förstår att de blir bra i RR de har en fruktansvärd kontroll vilket jag bittert fick erfaran när jag som 24 åring försökte starta en cross karriär :)

I RR blir det lite för dyrt om man ska lära sig vart gränsen ligger:näsblod

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Senast jag satt på en sporthoj var 1999 :)
körde iofs supermotard SM där 2005. Tänkte köra träningslägret i slutet på april då får vi se om en supermotardåkare kan hävda sig i RR.[/QUOTE

Då får du valla däcken ordentligt!! Tror det blir 1,37 om man vill vinna på torpet i r1000 iår. Körde 1,38 förra året. Men det va då det. Nytt år nya mål. Sen så har jag TKR som hjälper mig med nya belägg o massa fjädringshjälp. O all sin expertis.

Jag blir imponerad om du kommer under 1,44 om du inte kört rr sedan 99. Oavsett hur mkt motard du kört.
Men lycka till. Vi syns den 23/4.

17# r1000 Perra
Tom Kent Racing

Brolin

Sumprunkare
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
CBR1000RR -08 superbike, Husaberg fx470e, GM i Jawa-chassi och lite "Lekfordon"
jag ska väl prova på nått race i rookie1000 :)

Brolin

Sumprunkare
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
CBR1000RR -08 superbike, Husaberg fx470e, GM i Jawa-chassi och lite "Lekfordon"
Ska bling bling prova rukkie...Det blir Coolrille mästerskap.:tummenupp
Janzon ska oxo...coolt

Va ska du åka på för bajk?

haha nu ska klubban få den bästa smisken han fått på länge gubbjäveln! :tummenupp

Blade är det som gäller, det vet du! ;)

handpåläggning á la bling
attachment.php

Bifogat

• bild.jpg
    bild.jpg
    188.4 KB · Visningar: 100

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
[/QUOTE]
Då får du valla däcken ordentligt!! Tror det blir 1,37 om man vill vinna på torpet i r1000 iår. Körde 1,38 förra året. Men det va då det. Nytt år nya mål. Sen så har jag TKR som hjälper mig med nya belägg o massa fjädringshjälp. O all sin expertis.

Jag blir imponerad om du kommer under 1,44 om du inte kört rr sedan 99. Oavsett hur mkt motard du kört.

17# r1000 Perra
Tom Kent Racing[/QUOTE]

Hur länge har du kört nu? Är det inte dags att byta klass om du körde 1,38 tider förrra året?

Fegis :D

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
haha nu ska klubban få den bästa smisken han fått på länge gubbjäveln! :tummenupp

attachment.php

Hahha coolt...har du tillverkat ngr bling bling prylar?

Nu ska jag avslöja en hemlis...klubban har Ignije som när det är regn då funkar inte Hondan haha.
Sen har WP kittat så får han styrfladder...:banana

17# r1000 Perra
Tom Kent Racing[/QUOTE]

Hur länge har du kört nu? Är det inte dags att byta klass om du körde 1,38 tider förrra året?

Fegis :D[/QUOTE]

Ska man kliva upp måste man ju minst köra 1.35.....så han är lagom

attachment.php

BC snickrar i hop en hoj nu oxo. Ska köra helt orginal i år...förutom överladdat

Last edited:

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr

Fegis :D[/QUOTE]

Måste ner mkt mer. För dom flesta är ganska snabba!!!

Känner mig fortfarande som en rookie!! Då jag körde min första sprintstart för mindre än ett år sedan.. Sen har jag ju kört lite erf sen 07 . Men jag har ju inte kört supermoto på länge. Så då hör jag nog hemma här i tjockis 1000. :D:D:tummenupp:tummenupp

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj

Känner mig fortfarande som en rookie!! Då jag körde min första sprintstart för mindre än ett år sedan.. Sen har jag ju kört lite erf sen 07 . Men jag har ju inte kört supermoto på länge. Så då hör jag nog hemma här i tjockis 1000. :D:D:tummenupp:tummenupp[/QUOTE]

Måste ju bråka med dig, klart du ska köra Tjockis 1000. Lär nog passa bra i den klassen med. Då räknar jag med att du visar mig lite spår runt torpet. Helst inte i 1.37 tempo :)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Känner mig fortfarande som en rookie!! Då jag körde min första sprintstart för mindre än ett år sedan.. Sen har jag ju kört lite erf sen 07 . Men jag har ju inte kört supermoto på länge. Så då hör jag nog hemma här i tjockis 1000. :D:D:tummenupp:tummenupp

Jag tror du vill ha pokaler. Du presterade ju jättebra hela förra året, ERF inkluderat. När man är långt fram ett helt år så är väl tanken att klassa upp sig? Eller?

Märker jag att det går fort i början av året så klassar jag upp mig, men du kanske är för pokalkåt :tungan:näsblod

/ Jens

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Jag tror du vill ha pokaler. Du presterade ju jättebra hela förra året, ERF inkluderat. När man är långt fram ett helt år så är väl tanken att klassa upp sig? Eller?

Märker jag att det går fort i början av året så klassar jag upp mig, men du kanske är för pokalkåt :tungan:näsblod

/ Jens

Per har drivor med pokaler..jag vet inte om han är sugen på fylla ut förådet mer.Han får hyra ett nytt rum på Shurgard.
Han är inte mogen att köra högre divisionen ännu.
Han har ju bara kört sedan 2007..så mer träning måste han ha.:banana

Du kan trimma hur mycke du vill, men se till att inte va ivägen när jag varvar dej ungjävel:D

Klubban...när blir racet?

vi kör team Blingan. Klubban .Klippan. BC vi teamar i hop på samma race..det vore fränt.haha

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Per har drivor med pokaler..jag vet inte om han är sugen på fylla ut förådet mer.Han får hyra ett nytt rum på Shurgard.
Han är inte mogen att köra högre divisionen ännu.
Han har ju bara kört sedan 2007..så mer träning måste han ha.:banana

Hur kan han inte vara redo med dom tiderna han kör?

/ Jens

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...