vilka blir debutanter i rookie 1000/600 nästa år?

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Vi har alla lite olika ambitioner med vår körning. Jag kommer köra min fjärde säsong i Rookie1000 i år. Känner mig kanske inte som rookie längre men ser rookieklasserna som en motionsklass. Då det inte finns så mycket andra alternativ när man är 41 år har familj, fyra barn och är hyggligt talanglös.
Kapar tiondelar på de flesta banor varje tävling så än har jag inte gett upp. Min ambition är att köra för att det är så jäkla kul och siktar självklart på vinst, men tänker absolut inte klassa upp mig förrän jag blir tvångsuppklassad då jag inser att jag aldrig kommer att ha varken talang eller ekonomi att köra i nån högre klass.

wizna

wasnt me ?
Gick med
30 Jul 2006
Hoj
ett gäng kawor
Man kan ju bekylla Per för mycket men snabb är han inte :). Kanske snyggast i depån däremot !!!!

Jag tippar att efter säsongen så blir resultatet
#1 Klippinge
#2 Hjalmarsson - för det e du värd :)
#3 min bror ;)

zeb_osv du har ett mycket märkligt resonemang. Jag körde min första tävling någonsin 2007. Det var SO finalen på fbg. Kvalade 1:a ( enda gången hittills som jag slått petter :) ). Med ditt resonemang betyder det att jag inte hade fått köra tjock1000 -08, för att jag hade kört för fort 1 tävling.

Mig veterligen är det bara polisen som till dagens datum har straffet mig för fortkörning. Men du & svemo kankse har infört nya regler?

Skämt osidå men lite allvar e det allt!

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Man kan ju bekylla Per för mycket men snabb är han inte :). Kanske snyggast i depån däremot !!!!

#1 Klippinge
#2 BC
#4Hjalmarsson - för det e du värd :)
#5 min bror ;)

zeb_osv du har ett mycket märkligt resonemang. Jag körde min första tävling någonsin 2007. Det var SO finalen på fbg. Kvalade 1:a ( enda gången hittills som jag slått petter :) ). Med ditt resonemang betyder det att jag inte hade fått köra tjock1000 -08, för att jag hade kört för fort 1 tävling.

Mig veterligen är det bara polisen som till dagens datum har straffet mig för fortkörning. Men du & svemo kankse har infört nya regler?

Pontus kom i från Rookie till VM direkt haha.
Du är ju bra snabb

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Det har jag väl aldrig, jag repeterar, aldrig sagt eller skrivit?

Det jag påpekar är att om man under en hel säsong konstant visar mycket goda resultat så kanske det är dags. Alla kan ha en bra tävling.

/ Jens

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Jag har för mig att om man tog i snitt 8p i varje tävling så har man rätt att klassa upp sig. Och man kunde välja att köra kvar i rookie ett år till men sedan blev man tvångsuppklassad.

Jag har levt så länge i denna illusion att jag inte helt säkert vet var jag fått det ifrån. Jag har för mig att det stod i SR men det kanske e nått jag har drömt.

Min tanke e att köra rookie detta året mest för att jag vill vinna en(biltema) pokal i min karriär. För när jag kliver upp i SBK 2011 så kan man fetglömma det.

Å till Herr Klippinge å zeb å hjalmarsson å allt vad ni heter....Mitt mål är att lägga er över knät och smiska er. Se upp.

Last edited:

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Det har jag väl aldrig, jag repeterar, aldrig sagt eller skrivit?

Det jag påpekar är att om man under en hel säsong konstant visar mycket goda resultat så kanske det är dags. Alla kan ha en bra tävling.

/ Jens

Man vinner väldigt sällan på ett bra varv. Måsta ha lika många bra varv som det står tavlan på rakan där man åker förbi...
Jag lovar att säga till DIG och SVEMO när Per är mogen för att köra PRO Superbike.
Rookie 1000 verkar tydligen handla om bara PER.
Om det kommer ngn som är snabbare på tappar ni hakan då!!

Konstigt sandlåde nivå....el var det lecakulor nivå.

Vi har en kille som kommer med en Rååå vässad BMW..det pratas det inget om. Han har rutin....
Tänk om han får till det att åka 1.37-36 ......
Du själv?

Men som sagt förut en serie handla väldigt sällan om en bana.
Knutstorp.Våler,Karlskoga,Falken,Mantorp,Alastaro,Sveista,
Ja just de A-torp

Även fast Per är snyggast snabbast och Bäst så kan alla köra i från han....träna på

Jag har för mig att om man tog i snitt 8p i varje tävling så har man rätt att klassa upp sig. Och man kunde välja att köra kvar i rookie ett år till men sedan blev man tvångsuppklassad.

Rätt att klassa upp sig..

Min tanke e att köra rookie detta året mest för att jag vill vinna en(biltema) pokal i min karriär. För när jag kliver upp i SBK 2011 så kan man fetglömma det.

Det är biligare att köpa en pokal. 5000kr kan man får en FEEEET pokal:banana
På ett år så blir anskaffnings värdet väldigt högt på en pokal i slutet av säsongen:banana

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Jag har levt så länge i denna illusion att jag inte helt säkert vet var jag fått det ifrån. Jag har för mig att det stod i SR men det kanske e nått jag har drömt.

Å till Herr Klippinge å zeb å hjalmarsson å allt vad ni heter....Mitt mål är att lägga er över knät och smiska er. Se upp.

Finns ingen tvångsuppklassning längre. Den är borttagen.

Apropå smisk: Ska bli kul att smiska tillbaka, men om det går fort och bromsarna funkar får du smiska mig i superbike.. :tungan

/ Jens

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Om det kommer ngn som är snabbare på tappar ni hakan då!!

Det finns det redan. Xyron är snabbare oxh jag tror inte det dröjer länge innan han kör i Pro.

Det är biligare att köpa en pokal. 5000kr kan man får en FEEEET pokal:banana
På ett år så blir anskaffnings värdet väldigt högt på en pokal i slutet av säsongen:banana

Tanken har slagit mig mer än en gång. Men jag jag måste förtjäna den.....en sån psykgrej.

Last edited:

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Det finns det redan. Xyron är snabbare oxh jag tror inte det dröjer länge innan han kör i Pro.

Tanken har slagit mig mer än en gång. Men jag jag måste förtjäna den.....en sån psykgrej.

Viket år det blir...vilken finn års lista 2010

1# klippinge
2#BC
3#Bergsman JR
4#Gulleplutt
5#Zeb
6#Xyron
7#Bladen
8#Hjälmarsson
9#Sandsteam

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Var tvungen å lägga till några supersnabba som dyker upp 2010...vill man ligga i toppen kommer man då fan få jobba för det...blir schtenhårt

1# klippinge
2#BC
3#Bergsman JR
4#Gulleplutt
5#Zeb
6#Xyron
7#Bladen
8#Hjälmarsson
9#Sandsteam
10#Henco-Norr
11#P-nutz
12#yui-han
13#Hysch

Last edited:

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Var tvungen å lägga till några supersnabba som dyker upp 2010...vill man ligga i toppen kommer man då fan få jobba för det...blir schtenhårt

1# klippinge
2#BC
3#Bergsman JR
4#Gulleplutt
5#Zeb
6#Xyron
7#Bladen
8#Hjälmarsson
9#Sandsteam
10#Henco-Norr
11#P-nutz
12#yui-han
13#Hysch
14#bad bull

Det här är ju slutresultatet i år....jag har kollat spå kulan och läst fort råkar boken.typ hur fort vi kommer att få köra asså

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87

#1 Klippinge
#3 min bror ;)

Du e snäll du! Då hoppas jag att jag kan göra mig förtjänt av detta förtroende. Har ju köpt lite nyare bajk till i år så planen är väl pallen.

Det va mitt me, men det är ju så gott som redan uppnått:D:krama:arsele

Med din taktik att släppa alla i starten för att det blir så otäckt in i första krök får du nog bita i för att hänga på. Jag har nog inte samma tänk med min rejsing. :)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Du e snäll du! Då hoppas jag att jag kan göra mig förtjänt av detta förtroende. Har ju köpt lite nyare bajk till i år så planen är väl pallen.

Med din taktik att släppa alla i starten för att det blir så otäckt in i första krök får du nog bita i för att hänga på. Jag har nog inte samma tänk med min rejsing. :)

Kul att du kämpar på :tummenupp

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Kul att du kämpar på :tummenupp

Ah såg ditt namn och trodde nästan att farbror skulle vara med och leka iår. Men det kanske blir BoTT? Hur går det med hojen? :)

EDIT: HAHA, hittade precis denna mycket sevärd och för alla som vill vara med och leka. Klart man kan träna på vintern bara att ut och lära känna hojen :yoparty

Last edited:

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr

#1 Klippinge
#3 min bror ;)

:huvet:huvet:huvet fan fan fan!!!!!! Är hellre som du Pontus Snabb och snygg!!! (Är det hojen det beror på tror du:confused::confused:) Eller är det solariumet:D:D:D

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Vilken trevlig ton det är här då :rolleyes:

Per hit Per dit... Han kör väl vad han vill och stannar han i rookie så ska jag ge honom en match :yoparty

Heja Otto! Helt rätt att satsa uppåt. :)

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Jag får väl lägga till mig själv i snabba listan....
Kommer träna rätt ordentligt till våren och få upp farten.

1# klippinge
2#BC
3#Bergsman JR
4#Gulleplutt
5#Zeb
6#Xyron
7#Bladen
8#Hjälmarsson
9#Sandsteam
10#Henco-Norr
11#P-nutz
12#yui-han