vilka blir debutanter i rookie 1000/600 nästa år?

wizna

wasnt me ?
Gick med
30 Jul 2006
Hoj
ett gäng kawor
:huvet:huvet:huvet fan fan fan!!!!!! Är hellre som du Pontus Snabb och snygg!!! (Är det hojen det beror på tror du:confused::confused:) Eller är det solariumet:D:D:D

Jag ligger i hårdträning för att vara din paraplypojke iår. Solar 3 gånger i veckan, en ny hobby dr. alban ska det bli. Vaxar benen varje onsdag. Ska bara fundera ut hur jag ska få större byst :).
Det blir hett på gridden iår ....

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Vilken trevlig ton det är här då :rolleyes:

Per hit Per dit... Han kör väl vad han vill och stannar han i rookie så ska jag ge honom en match :yoparty

Heja Otto! Helt rätt att satsa uppåt. :)

Gooo Kyngen.

Jag ligger i hårdträning för att vara din paraplypojke iår. Solar 3 gånger i veckan, en ny hobby dr. alban ska det bli. Vaxar benen varje onsdag. Ska bara fundera ut hur jag ska få större byst :).
Det blir hett på gridden iår ....

Köp ett par Silidummis

Last edited:

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Sporten kommer iaf mer och mer att tyna bort.
Tror det måste styras från svemo lr dom ansvariga att styra upp vilken serie man skall köra i. Typ fotboll och all annan sport. Vem vill ligga i mitten/sist i ettan när man kan vinna 2an?

I fotboll och hockey tror jag det är få lag som skulle neka att spela i högsta divisionen om dom hade den mista chans att ligga i mitten där.

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Det är ju från person till person som sagt. Men så borde det inte vara :mattias Vem vill gå in o köra i rookie när visa tider är som svenska eliten kör? Skulle du vilja bara köra boxning och möta folk som är kapabla till att vinna sm i sina första matcher?
Ne! Ändring

I fotboll och hockey tror jag det är få lag som skulle neka att spela i högsta divisionen om dom hade den mista chans att ligga i mitten där.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Egentligen är det ju inte så ojämt som man kan få för sig.

Jag tar gelleråsen eftersom jag har mest referens där.

SBK kör de 1:05-1:10 (5 sek diff) 7%
Rookie 1:08-1:13 (5 sek diff) 7%

Ungefär så ser det ut. Det ger att på 18-20 varv blir ingen varvad mer än en gång. Skulle det dyka upp några som kör 1:17 så gör ju inte heller det nått. Tror kvalgränsen i VM är runt 7% också så det är ju ganska normala tidsdiffar egentligen.

Last edited:

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
:backontop

Hm... borde inte den här tråden döpas om!? Intressant läsning i många av inläggen men debutant temat 2010 känns hopplöst borta..!

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Egentligen är det ju inte så ojämt som man kan få för sig.

Jag tar gelleråsen eftersom jag har mest referens där.

SBK kör de 1:05-1:10 (5 sek diff) 7%
Rookie 1:08-1:13 (5 sek diff) 7%

Ungefär så ser det ut. Det ger att på 18-20 varv blir ingen varvad mer än en gång. Skulle det dyka upp några som kör 1:17 så gör ju inte heller det nått. Tror kvalgränsen i VM är runt 7% också så det är ju ganska normala tidsdiffar egentligen.

I just ditt exempel borde ju SBK ligga mellan 1,05-1,08 samt rookie mellan 1,09-1,17?

Det borde logiskt nog inte överlappa varann med 2 sekunder....

/ Jens

:backontop

Hm... borde inte den här tråden döpas om!? Intressant läsning i många av inläggen men debutant temat 2010 känns hopplöst borta..!

Sporthoj.com i ett nötskal. Inget har något med rubrikerna att göra efter en stund... :fakta

Last edited:

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
I just ditt exempel borde ju SBK ligga mellan 1,05-1,08 samt rookie mellan 1,09-1,17?

Det borde logiskt nog inte överlappa varann med 2 sekunder....

/ Jens

Sporthoj.com i ett nötskal. Inget har något med rubrikerna att göra efter en stund... :fakta

MR SVEMO/ZEB i ett nötskal som hackar på PER ........inte Sporthoj i ett nötskal

Brolin

Sumprunkare
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
CBR1000RR -08 superbike, Husaberg fx470e, GM i Jawa-chassi och lite "Lekfordon"
Du kan trimma hur mycke du vill, men se till att inte va ivägen när jag varvar dej ungjävel:D

HAHA då får du snöra skorna och masa dig ut i spåret om du ska orka alla varv!

nee jag är inte den kaxiga typen, du ska få glänsa nu jansson innan du drar dig tillbaka och pensionerar dig :tummenupp

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
MR SVEMO/ZEB i ett nötskal som hackar på PER ........inte Sporthoj i ett nötskal

Mr BC som inte förstår upplägget med snabba förare i hög klass, långsammare i långsammare klass..? :confused:

Men med argumentering som en drucken så är jag inte förvånad.. :tungan

/ Jens

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
1000rr-09
Förstår inte varför man inte har fasta regler att när man presterat bra SKA man upp tex vunnit 3race eller ståt på pallen Xantal gånger (exempel).Det finns lika många åsikter som förare om dom ska klassa upp eller ner.Sätt upp regler och tillämpa dom.Problem löst eller?!?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Om det är pumpen det hänger på köp en honda pump då!Problem löst!

Nej, den är inte homologiserad med kawan, det är ju inte en Kawa original...

Det är det som är problemet. Jag köper mig nog en ZX6R pump och testar om jag ska klassa upp, den funkar nämligen utomordentligt väl på ZX6an... Konstigt nog!

/ Jens

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Jag tror inte det är fel på pumpen. Du kör med fel belägg är min gissning. Hade liknande problem på min suki. Kommer jag ihåg rätt så är det tokiko ok och nissin pump på både kawa å suki. Förmodligen är det ungefär samma junk i bägge fall. Problemet som var på sukin var att oken blev extremt heta. Detta löstes med belägg som har en sån extra värmeavledande platta mellan belägg och kolv. EBC extreme pro kör jag med och de funkar super.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning