vilka blir debutanter i rookie 1000/600 nästa år?

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
1000rr-09
Nej, den är inte homologiserad med kawan, det är ju inte en Kawa original...

Det är det som är problemet. Jag köper mig nog en ZX6R pump och testar om jag ska klassa upp, den funkar nämligen utomordentligt väl på ZX6an... Konstigt nog!

/ Jens
Du menar att nån kommer att gnälla på en nissin pump som ser identisk ut som orginal.jönköping:glömdet

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Du menar att nån kommer att gnälla på en nissin pump som ser identisk ut som orginal.jönköping:glömdet

herre gud vilket knäll det är på bromspumpar då. Jag kan inte finna denna tråden på PRO Superbike el SO sidan och dom åker väl bra mycket fortare el så har dom fixat pumparna el byt märke.

Barnen i afrika har inte ens ngn bromspump att gnälla över...kör å var glad att du har en hoj....I-Lands problem

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
1000rr-09
herre gud vilket knäll det är på bromspumpar då. Jag kan inte finna denna tråden på PRO Superbike el SO sidan och dom åker väl bra mycket fortare el så har dom fixat pumparna el byt märke.

Barnen i afrika har inte ens ngn bromspump att gnälla över...kör å var glad att du har en hoj....I-Lands problem
Känns väl lite som att det är min poäng va:krama

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Har du druckit innan du skall argumentera nu igen? Det blir ju inte bra.

Pro superbike klagar hejvilt, men många har stor budget och kan iochmed det köpa bromspumpar som ser ut som original men är helt annorlunda inuti.... Pratat mycket med Kawaåkarna? :confused:

GP: Freddy fick inte till bromsarna ordentligt alls under 07, men bromspumpen (ISR) gjorde att dom blev ok. Min Beringer-pump har gjort att det funkar finfint, hur kommer det sig om det är fel bromsbelägg / bromsbeläggen som är fel?

/ Jens

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
bromspump

/ Jens

Vad är det som är problemet med kawas bromspump?
Någon speciell del, hela konstruktionen?
Någon som har fått det att fungera/hur/var?
Endast -08 och frammåt eller from -04?

ang 1:a frågan så läste jag att bla eskilsson sa att handtaget tar långt långt in i slutet (?) av racen, men vet man varför?

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vad är det som är problemet med kawas bromspump?
Någon speciell del, hela konstruktionen?
Någon som har fått det att fungera/hur/var?
Endast -08 och frammåt eller from -04?

ang 1:a frågan så läste jag att bla eskilsson sa att handtaget tar långt långt in i slutet (?) av racen, men vet man varför?

Min funkar nu med ny pump, så jag antar att något är fel där...

/ Jens

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Har du druckit innan du skall argumentera nu igen? Det blir ju inte bra.

Pro superbike klagar hejvilt, men många har stor budget och kan iochmed det köpa bromspumpar som ser ut som original men är helt annorlunda inuti.... Pratat mycket med Kawaåkarna? :confused:

GP: Freddy fick inte till bromsarna ordentligt alls under 07, men bromspumpen (ISR) gjorde att dom blev ok. Min Beringer-pump har gjort att det funkar finfint, hur kommer det sig om det är fel bromsbelägg / bromsbeläggen som är fel?

/ Jens

I-lands problem..Jag fattar inte varför gnälla..du har ju valt själv.. Jag gnäller inte på ngn bromspump som inte fungerar. Då får man lösa problemet. Det är väl det som är racing..Utveckla för att ta fördel mot andra.
Alla medel är tillåtna.....Hur det ser ut på utsidan är en sak och
Fresten så ska du inte argumentera om jag är onykter. Jag hoppas du har belägg för det bara!!!!

2007 det är ju historia

Det här om ngt är ju of tropikerna............

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
I-lands problem..Jag fattar inte varför gnälla..du har ju valt själv. Jag gnäller inte på ngn bromspump som inte fungerar. Då får man lösa problemet. Det är väl det som är racing..Utveckla för att ta fördel mot andra.
Alla medel är tillåtna.....Hur det ser ut på utsidan är en sak och
Fresten så ska du inte argumentera om jag är onykter. Jag hoppas du har belägg för det bara!!!!

2007 det är ju historia

Ursäkta franskan: Men vad snackar du om?

Man får inte ändra eller byta, det är det som reglerna innebär, har den hissen gått upp?

Original fungerar inte och är det enda som får användas... Capice?

/ Jens

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Ursäkta franskan: Men vad snackar du om?

Man får inte ändra eller byta, det är det som reglerna innebär, har den hissen gått upp?

Original fungerar inte och är det enda som får användas... Capice?

/ Jens

Oj passa tungan Jens

Allt som syns utan på är väl en sak...Vad vet du vad som finns innanför.Nee..du verkar vara insatt racing.

Alla följer ju regelboken...hahaha.Jag har varit insatt i RR sedan 2000 och har sett en del...så sluta med dina fina dröm argument..om orginal pumpar och div.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Oj passa tungan Jens

Allt som syns utan på är väl en sak...Vad vet du vad som finns innanför.Nee..du verkar vara insatt racing.

Alla följer ju regelboken...hahaha.Jag har varit insatt i RR sedan 2000 och har sett en del...så sluta med dina fina dröm argument..om orginal pumpar och div.

Som jag sa innan, om man ändå ska fuska så kan man väl göra det ordentligt? Man kan köpa pumpar med toleranssvarvade detaljer i, dom kostar 3 anmälningsavgifter, vurpar man ska man ersätta med toleranssvarvade grejer.

Vad du vet att det försigår i fuskväg har väl inget med saken att göra om man ämnar att köra med rent mjöl i påsen?

I din värld kan jag lacka om pumpen, spackla igen "Beringer" och be en kille (eller tjej för den delen) göra en Kawasaki-dekal. Sen är det i din värld good to go.

Vi tänkte helt olika du och jag..

/ Jens

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
1000rr-09
Det är ok att säja att man är livrädd att köra superbike och tror att man kommer dö,är för långsam eller att dom har så fula strumpor.
Men en bromspump är inte en anledning tycker jag.Det går att lösa.
Man kör den klass man känner att man vill köra...sen skiter man i va folk tycker..
ses i sommar:krama

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det är ok att säja att man är livrädd att köra superbike och tror att man kommer dö,är för långsam eller att dom har så fula strumpor.
Men en bromspump är inte en anledning tycker jag.Det går att lösa.
Man kör den klass man känner att man vill köra...sen skiter man i va folk tycker..
ses i sommar:krama

Tell me how to solve it. I am all ears...

/ Jens

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Tell me how to solve it. I am all ears...

/ Jens

Jens!

Jag har kanske ett litet tips till dig så du slipper sova så oroligt om nätterna pga dina bromspumpsfunderingar. :D

Jag hade en ZX10 -04 för två år sedan, i samma veva ägde jag en ZX6a -05 och jag kan tala om att både OK och pump gick att byta rakt över och vilken skillnad det blev!!! ZX6'ans bromsar är myyycket bättre, dessutom e de ju Kawa original. :tummenupp

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jens!

Jag har kanske ett litet tips till dig så du slipper sova så oroligt om nätterna pga dina bromspumpsfunderingar. :D

Jag hade en ZX10 -04 för två år sedan, i samma veva ägde jag en ZX6a -05 och jag kan tala om att både OK och pump gick att byta rakt över och vilken skillnad det blev!!! ZX6'ans bromsar är myyycket bättre, dessutom e de ju Kawa original. :tummenupp

Tjena och tack! Det visar att mina misstankar varit korrekta.

Fråga: Testade du att bara byta bromspumpen eller testade du bara att byta båda?

Tänkte låna en original ZX6R-pump och använda. Hoppas det funkar bra..

/ Jens

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Tjena och tack! Det visar att mina misstankar varit korrekta.

Fråga: Testade du att bara byta bromspumpen eller testade du bara att byta båda?

Tänkte låna en original ZX6R-pump och använda. Hoppas det funkar bra..

/ Jens

Jag bytte båda två - rakt av och med kawa's original belägg/skivor vilket kanske spelade viss roll. Visserligen rejsade jag inte men åkte mycket bandagar i "snabbgruppstempo" och skillnaden var klart märkbar. Grejen va att ja saknade ZX6'ans grymmebromsar på 10'an och då fanns de ju bara en sak o göra, testa...

Gick med
17 Apr 2005
Hoj
ZX10R-08
pumpfunderingar

Hej jag vet inte om det är olika på andra årsmodeller? , Jag har ingen erfarenhet av tidigare modell år
,Men på min 08-Zx10a funkar bromspumpen kanon , jag är ju visserligen inte supersnabb men jag gasar som en galning o man måste ju hejda sig därefter.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Hej jag vet inte om det är olika på andra årsmodeller? , Jag har ingen erfarenhet av tidigare modell år
,Men på min 08-Zx10a funkar bromspumpen kanon , jag är ju visserligen inte supersnabb men jag gasar som en galning o man måste ju hejda sig därefter.

Den är kass på 08-09 med, ingen som fått den att fungera i racesammanhang..

Det märks däremot först när det går ganska fort..

/ Jens

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Den är kass på 08-09 med, ingen som fått den att fungera i racesammanhang..

Det märks däremot först när det går ganska fort..

/ Jens

Då har väl vare sig du eller jag några problem med kawas bromspumpar. :D:D snabbt går de först om man kör 1,35 på torpet. o de e ju en bra bit tills man kommer dit ..

Tror de bara ärinbillning me dåliga bromsar. me dom tiderna du o jag kör på räcker dom mer än väl. trorjag iallafall..

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning