vilka blir debutanter i rookie 1000/600 nästa år?

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
PS.
Hampus, se nu till att du inte har orginalpumpen monterad på din nya gamla kawa i sommar, den ska tydligen vara livsfarlig! :skrämd

Ingen fara tror jag, de hade inte original i vedic600 -04 vad jag kan minnas, kan dock inte kolla då pumpen ligger någonstans :gnissla

Får jag ihop motorn igen så ska vi träna som bara den :tummenupp

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Ingen fara tror jag, de hade inte original i vedic600 -04 vad jag kan minnas, kan dock inte kolla då pumpen ligger någonstans :gnissla

Får jag ihop motorn igen så ska vi träna som bara den :tummenupp

Klart du får ihop motorn, jag hjälper dig gärna.. hehe

Ser fram emot att bli nerdragen under minuten av dig. Hur fort ska du köra i år, 57?

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Klart du får ihop motorn, jag hjälper dig gärna.. hehe

Ser fram emot att bli nerdragen under minuten av dig. Hur fort ska du köra i år, 57?

1.00 räckte ju bara till 7:e så under minuten tycker jag vi ska. 57 vet jag inte men vi får nog bestämma oss för 57 eller 58 nu i vår, vi klara ju förra årets mål fast du inte trodde de skulle gå :tummenupp

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
1.00 räckte ju bara till 7:e så under minuten tycker jag vi ska. 57 vet jag inte men vi får nog bestämma oss för 57 eller 58 nu i vår, vi klara ju förra årets mål fast du inte trodde de skulle gå :tummenupp

Vilket var förra årets mål?
Min bästa tid var 1.01.506.
Mitt mål för 2010 är att köra 59.xx på Sviestad, men framförallt att ta poäng de flesta racen.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Då får du ändra din profiltext:tuttar

Inte än, inte förräns jag har wildcardat på SM på Sviestad. Går det bra där står jag vid mitt ord. :fakta

:rolleyes:

Vi kanske får se lite fler snabba kawaförare?? Vem vet papunnen o dom andra gröna förarna kanske inte heller dom vågar köra med sina (farliga pumpar) o därför väljer R1000 ??

Själv väljer jag R1000 ett år till . Då jag inte har några ambitioner o kör lite för att det är helt klart det roligaste som finns. O med dom medel som jag förfogar över räcker tyvärr inte längre upp i klasserna.

Nu är ju du snabbare än vad jag är och har inte mindre budget än jag heller (gissning)

Beggade däck och snåleri, det är min melodi. Du har kört snabbt hela året och är en mer självklar uppklassning än många andra :fakta

Vi kan byta pump du o jag!!! :tummenupp
Vill inte ha dig i rookie:arsele

Vill inte ha mig i Rookie?

Kolla tabellerna, inte så att jag har glänst över sjö och strand under 2009, gick bara bra i slutet...

Först måste du handla en Kawa, men gör du det kan jag byta mot en ISR.

/ Jens

Last edited:

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Erkänn att du inte vågar bland dom snabba pojkarna

Sa farbror som la av efter lite asfalseksem å stjärnor å blixtrar ;-)
Men du var rätt vimsig när du låg så svamla...Men du satte iaf PB varvet innan.:yoparty

Allt kan inte handla om Sveista. Det finns banor utanför Össköte gränserna....:yoparty

Nu är ju du snabbare än vad jag är och har inte mindre budget än jag heller (gissning)

Jag tror du inte du har mindre än Per. Han har kört upp sitt socialbidrag och barnbidraget...oxo fy Per. Tänk på ditt barn han kan inte är gamla däck rester

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Men du var rätt vimsig när du låg så svamla...

Allt kan inte handla om Sveista. Det finns banor utanför Össköte gränserna....:yoparty

Jag tror du inte du har mindre än Per. Han har kört upp sitt socialbidrag och barnbidraget...oxo fy Per. Tänk på ditt barn han kan inte är gamla däck rester

Att han kör upp sitt socialbidrag säger väl inget om storleken på satsningen? Rätt ny hoj till att börja med...

Jag lyxade till säsongen 2009 med 2st nya bakdäck... Inte direkt soopabajksatsning.

Iår blir det inte fetare... Så några pengar till en superkittad originalbromspump blir det icke! :fakta

/ Jens

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
Jag lyxade till säsongen 2009 med 2st nya bakdäck... Inte direkt soopabajksatsning.

Å jag har lyxat till denna säsong med att skaffa 16 beggade bakdäck från -06 "de ni" å en ny maskin skaffade jag i höstas med, Suzuki-K5,,, å den är supermegaultra kittad med en Öhlinsdämpare bak ,, nu e det dags att börja darra grabbar :D:D :skrämd jag kan iaf köra fort rakt fram :skrämd

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Å jag har lyxat till denna säsong med att skaffa 16 beggade bakdäck från -06 "de ni" å en ny maskin skaffade jag i höstas med, Suzuki-K5,,, å den är supermegaultra kittad med en Öhlinsdämpare bak ,, nu e det dags att börja darra grabbar :D:D :skrämd jag kan iaf köra fort rakt fram :skrämd

Jag lyxade till säsongen 2010 med att handla en jävla massa beggade däck och så ska jag byta olja och justera ventilerna på min Kawa!

De ni!

/ Jens

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Att han kör upp sitt socialbidrag säger väl inget om storleken på satsningen? Rätt ny hoj till att börja med...

Iår blir det inte fetare... Så några pengar till en superkittad originalbromspump blir det icke! :fakta

http://sporthoj.com/annonser/?id=38014

/ Jens

Superkittad bromspump...va e det.
Du har ju en Beringer och så du åke Rukka 1000.. inte å klaga över....tänk på barnen i Afrika som bara har ett hjul utan däck att snurra på..
Ny å ny hoj. Han köpte den beg. men till 2010 så har vi in handlat en CBR2010 med ABS. Å då finns det inga Brembo pump att köpa...:banana

Ni klagar på beg däck..Jag köpte nya däck som det var fel på....Bridgestone framdäck...vilket skit.
Va glad över beg däck som funkar.

Last edited:

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr1000rr
Har den här tråden spårat ur till att handla om vem som kan motivera mest att han stannar i rookie?

Starta en ny tråd eller PM'a där ni kan berätta för varann hur dåligt material ni åker på och varför ni inte ska klassa upp er. Kör ni på så där dåliga grejer och ändå gör bra resultat borde ni ju passa i PRO SBK.

Låt den här tråden återgå till oss debutanter.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Har den här tråden spårat ur till att handla om vem som kan motivera mest att han stannar i rookie?

Starta en ny tråd eller PM'a där ni kan berätta för varann hur dåligt material ni åker på och varför ni inte ska klassa upp er. Kör ni på så där dåliga grejer och ändå gör bra resultat borde ni ju passa i PRO SBK.

Surputt!

Sporthoj.com handlar väl om trådkapningar och ämnen som helt försvinner i OT... ?

Nu ska jag ringa och köpa en bromspump.. :fakta

/ jens

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
<<<---- Debutant :tummenupp

Å andra sidan var ju denna tråd helt död innan materielsnacket kom upp :arsele

Last edited:

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki

Debutanter är man bara första året.....jaaa kan man kalla det om man åker fler än 1år...1000B skulle jag vilja kalla det.. Det finns väldigt få debutanter i denna klass.
Visst är OT med vissa saker. Typ om SVEMO ev ska förbjuda eftermarknads pump el inte..Det är bara ett I-Landproblem tycker iaf jag. Det är kul att det kommer nytt folk till klassen....men många försvinner lika fort.

Surputt!

Sporthoj.com handlar väl om trådkapningar och ämnen som helt försvinner i OT... ?

Nu ska jag ringa och köpa en bromspump.. :fakta

/ jens

Himla billigt!!!!Å bra bromsar är det......
tp://sporthoj.com/annonser/?id=38014

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Men du var rätt vimsig när du låg så svamla...Men du satte iaf PB varvet innan.:yoparty

Farbrorn insåg att han inte hade något med toppen att göra, eksemen kombinerades med lite brötna ben och annat smått och gott.
Minns att fastest lap med feta bokstäver visades i Mycrohn displayen efter jag vaknat till.
Jag lagar hellre era ben då jag får ett finfint fäste med mina skruvar i era unga kvalitetsben men jag hoppas förstås att jag slipper.

Mao jag är inte högmodig utan hade jag några brister skulle jag erkänna dom direkt :hihi

Stödhjulsracing kanske är en sport för oss 25+

Last edited:

klubban

cool rilles dräng
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
cbr1000rr-09
Fan om de bara hängde på matrialet, då hade ja kunnat köra rock1000

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...