Gulleplutt
#24, Rookie 1000
Vart får man tag på stålomspunnet?
Hos alla MC handlare. Klicka på valfri länk till höger.
Vart får man tag på stålomspunnet?
Hos alla MC handlare. Klicka på valfri länk till höger.
Vart får man tag på stålomspunnet?
Jag behöver ingen tröst, jag klarar mig nog.
Men jag tycker det är skumt att man ska ha original bromspump när man jagar kostnader, det är ju billigare att ersätta en eftermarknadsprodukt efter krasch och originalet kräver i vissa fall massor med arbete och pengar för att funka.
Kallas inte det björntjänst?
/ Jens
Vad beställer man efter, längd på slangarna. vilken modell på hojen. Lr vilken bromspump?
Jag har en Brembo RCS19. Bytte till den för att jag hade "svamp"
Men efter att ha bytt till nya stålslangar, ny pump, renoverat oken, ny vätska och nya belägg så kände jag lika mycket svamp med dessa grejor.
Det som slutligen gjorde att jag fick det bra vär när jag hitta rätt belägg. Då hade jag ändå testat lite olika. EBC Extreme Pro var det som löste problemet. Jag kan inte heller känna nån större skillnad(känsla) på suki originalpump å brembon. Men då e jag ju ingen superåkare heller.
NBM Hydralik STLM
Men det finns ju skrotar som har mängder med bromspumpar i lager
Är Kawasaki så unika så att det inte finns beg..Pappunen lär väl ha såna i drivor..
EBAY finns det oxo.
//BC
Jag snackar inte om någon "svampig känsla" / Jens
Du säjer bara till vilken hoj så vet dom vilken längd. Banjon(anslutningen) är standard. Dock kan det vara olika gänga mellan pumparna men det e bara banjobulten man byter då.
Det finns 2 sätt att ansluta slangarna. Det ena är en slang som går ner till ena oket och sedan går det vidare över till det andra. Så brukar vara standard på många hojar. Detta är den "sämre varianten."
Säj att du vill ha en dubbelbanjo på pumpen och separat slang till vart och ett av oken. Så har alla tuffa killar.
Vad beställer man efter, längd på slangarna. vilken modell på hojen. Lr vilken bromspump?
Då pratar vi om samma svamp. Efter några få varv börja det dra in mot gasrullen för mig.
Innan de nya magiska beläggen dvs. Bromsarna överhettade väl å sen svampade det.
Ang ISR så d det ju bara utväxlingen som är ändrad där. Man kan få samma effekt med originalpumpen om man sågar bort större delen av handtaget. Då får man klämma åt satan på den lilla bit man han kvar
Gott nytt själv!
Ja, jag har aldrig haft någon originalpump, så därför har jag ingen.
Mina alternativ ser ut som följer: Jag handlar en helt original bromspump och sätter på för 4-6000kr. Den är värdelös. Jag skickar in den för invändig omarbetning (som är ok om jag läst rätt) för 4000 till. Nu får jag en bromspump som är som den jag har idag, men har kostat mig 10.000 helt rakt ner i brunnen. Kraschar jag sönder den måste jag göra om proceduren istället för att handla enstaka delar till den bromspump jag har (som är billigare än den pump som Kawasaki tragiskt nog kallar bromspump.)
Faktum är att tillockmed gatåkare klagar på den svampiga pumpen på gathojarna, så att den vore tillräcklig för tävlingskörning är ju dumt att tro.
Sen gick det snabbt dom sista 2 tävlingarna för min del, resten av säsongen var rent pinsam. Vi får väl se om det går fort i vår med, det kanske var ren tur...
/ Jens
Vart handlar man beläggen? Så kan jag stryka det från listan sen med.
Kan man montera ex. en Honda originalpump på min Kawa och smyga igenom med det?
Ingen kan ju kalla det fusk, det är ju original...
/ Jens
600KR För slangar fram. är det ett ok pris?
Du får väl köpa en org cbr1000 pump.??
Själv tänkte jag uppgradera till stålomspunna slangar. Ärligt så kan jag få justera ngn gång men väldigt sällan under race. Funkar kanon!!!
Tror att bromsarna funkar även om jag skulle sänka mig några sec per varv på alla banor. För min del hänger inte mina tider på mtrl iallafall. Det finns mer än tillräkligt med potential i en Cbr1000
Jag och Beringerpumpen stannar i Rookie istället. Vi är inga proffs
/ Jens
Jag och Beringerpumpen stannar i Rookie istället. Vi är inga proffs
/ Jens
Vi kan byta pump du o jag!!!
Vill inte ha dig i rookie
Vi kanske får se lite fler snabba kawaförare?? Vem vet papunnen o dom andra gröna förarna kanske inte heller dom vågar köra med sina (farliga pumpar) o därför väljer R1000 ??
Själv väljer jag R1000 ett år till . Då jag inte har några ambitioner o kör lite för att det är helt klart det roligaste som finns. O med dom medel som jag förfogar över räcker tyvärr inte längre upp i klasserna.
Erkänn att du inte vågar bland dom snabba pojkarna
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |