Vilka fordon äger du (alltså inte banken)

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 660
Jag tjänar rätt bra men med familj så ska ju pengarna gå till annat också.

Var det skryt? eller vad ville du komma till. Tråden var väll till att visa vad man äger utan lån.

Själv ägde jag bara bilen utan lån, har visat bild.
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Vill man ha så låga fasta månadskostnader som möjligt går lån fetbort... Har än så länge knegat ihop.
-hojen (ktm 660 -04)
-bilen (mazda 6 sport -03)
-radhuset (insats).

Då har man ändå 40år kvar i yrkeslivet, och allt from nu kommer gå enbart till leksaker!!! :banana

Edit: kikar lite efter en honda 250 00-03... har du en FIN så hojta till.
 

sandstream

Guest
ethno skrev:
Var det skryt? eller vad ville du komma till. Tråden var väll till att visa vad man äger utan lån.
Absolut inte, det var som svar på ett annat inlägg om att när man har en normal inkomst och familj så kan det vara nästan omöjligt att spara ihop till en hoj inom rimlig tid.

Bläddra tillbaka några sidor så ser du vad vi diskuterade :tummenupp
 

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Varberg
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
Ägde en beetle -00 och zx9-r-96 och ett hem.
Men separerade och kärringen fick allt utom hojjen.Orkar inte tjafsa....
Så nu äger jag en mazda 323-88 och hojjen fick jag sälja för att det är så jäkla tungt att sova på en hojj.

Men nu är jag fri utan kärring och utan lån :tummenupp
Så är det någon som äger så är det väl jag!!!
Il´ll be back som Arnold sa....
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Firefly skrev:
CBR 919RR??? Vad är det för nån? Jag har sett 900 och 929, men inte 919. Hemmabygge eller? Visa bild.
De ökades till 919 cc 1996 men kallades fortfarande 900. 2000 blev det 929 och 2002 954.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
ethno skrev:
Var det skryt? eller vad ville du komma till. Tråden var väll till att visa vad man äger utan lån.

Själv ägde jag bara bilen utan lån, har visat bild.



Hela tråden är ju en patetisk skryttråd där sanningen fått stryka på foten till förmån för att skryta om sin påstådda vagnpark inför kompletta främlingar på ett internetforum. Jag får mina kickar elsewhere iaf..
 

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Ort
HALMSTAD
Hoj
Ducati
Chronic skrev:
Hela tråden är ju en patetisk skryttråd där sanningen fått stryka på foten till förmån för att skryta om sin påstådda vagnpark inför kompletta främlingar på ett internetforum. Jag får mina kickar elsewhere iaf..


Om du nu tycker så varför då bemöda sig med att ens skriva i tråden, varför inte skriva ” elsewhere”? Personligen tycker jag att det känns än mer patetiskt när någon annan pådyvla andra sina tankar och värderingar som allenarådande.

Kul att läsa tråden, varför skall det vara fult att tala om att man lyckats ekonomiskt? För mig är patetiskt skryt när någon påstår sig äga någonting som man egentligen är skuldsatt över. Kredit kan i princip vem som helst få, att skapa en god privatekonomi kräver däremot tid och hårt arbeta.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Chronic skrev:
Hela tråden är ju en patetisk skryttråd där sanningen fått stryka på foten till förmån för att skryta om sin påstådda vagnpark inför kompletta främlingar på ett internetforum. Jag får mina kickar elsewhere iaf..

Fast det är ju inte lika mycket skryttråd som den andra tråden om vilka fordon man "äger", där flera har bilar i halvmiljonklassen men har inte ens pyntat av handpenningen, utan har lån även på den.

Själv ligger jag back en mille på boendet, men äger allt som rullar IAF.
Visst skulle jag ha kunnat ha en skrytbil eller nyare motorcykel, om jag hade lånat upp på kåken, men jag är intresserad av mina totala skulder ska sjunka.
 

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Ort
göteborg
Hoj
r1
jag äger:
2 rettor 00, 04
1 zx12r -00
1. zx10r -04
1 v70t5 -02
1. vectra komi -05
1. gsxr 1100 -92
4. minimotos
2. mini crossar 125cc
2 vanliga crossar kx 250 -05

Har inte lån på några fordon förutom min opel kadett -85.
Jag äger dessutom 2 större båtar
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Har ägt allt själv ink bostadsrätt förrutom en gammal Dell som numera är betald & ett 20 tal tjänstebilar...
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top