vilka MCklasser vill ni köra TTDS 2006

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
1000R skrev:
Ingångs klassen för turbo hojar blir alltså SPSB ........ no way att det kommer att främja sporten. Det kommer snarare att ta död på den.

Steget efter StreetBike kommer att bli Funnybike om Finländarnas krav om stödhjul går igenom på Super Pro. Det låter inte rimligt... inte ens vettigt, bara fånigt. SGB har alltid många hojar, den klassen kommer att finnas kvar.

Jag tänker gå på SVEMO-mötet den 22 oktober i Västerås. Har ni andra också anmält er att gå på mötet?
 

mrblue9r

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Kawasaki 1199cc ZX-9/12 Clone Turbo. 1st Marauder. 1st Honda Z50J
jojje1963 skrev:
Kanske dax att be admin att dela denna tråd?

Tjenare... Jag delar gärna denna tråd då den i allra högsta grad är intressant... men vart ska jag dela den??
Har vi trillat så långt ur spår...?
Jag menar, det är svår att säga vad man vill köra nästa år om man inte vet vad det finns att välja på...
Vad säger trådskaparen?

mvh
 
Last edited:

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
1000R skrev:
:huvet

Ingångs klassen för turbo hojar blir alltså SPSB ........ no way att det kommer att främja sporten. Det kommer snarare att ta död på den.
Att hojdragracingen lever och dör med turbo i PSB och SGB kan vara sant. Eller inte. I årets SGB-serie var det 16 svenskar som startade i mer än en SGB-tävling, hur många av dom åker med turbo 2005?

Resonemangen varierar, själv har jag pratat med åkare som inte tycker att det är någon vits att ge sig in i PSB eftersom "man måste ha turbo och lock-up för att lyckas där". Det är bevisligen inte sant, har svårt att se hur ett turbo-förbud i PSB skulle ta död på dragracing-sporten.


1000R skrev:
Istället för att förbjuda turbo i PSB så tycker jag att man kan förbjuda lockup och slicks.
Enligt nuvarande regler så är slicks inte tillåtna i PSB.


1000R skrev:
Jag blir så :mad: :mad: :mad: trött på att man från svemos sida inte kan bestämma regler med minst 1 års karens. DVS reglerna som bestäms i vinter börjar gälla 2007.
För två-tre år sedan frågade jag SVEMO om hur regeländringar går till och fick ett detaljerat svar som gick ut på att det var karens på ett år, alltså att om det tas beslut nu på hösten 2005 så gäller det först 2007 (gäller ej säkerhetsregler) men det har man gått ifrån med råge. Ändringar i PSB och HD-klasserna för säsongen 2005 fastställdes i december 2004 respektive februari 2005.

MVH
PiPPi
http://HotRodHarley.com
 

mrblue9r

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Kawasaki 1199cc ZX-9/12 Clone Turbo. 1st Marauder. 1st Honda Z50J
pwillen skrev:
Att hojdragracingen lever och dör med turbo i PSB och SGB kan vara sant. Eller inte. I årets SGB-serie var det 16 svenskar som startade i mer än en SGB-tävling, hur många av dom åker med turbo 2005?


MVH
PiPPi
http://HotRodHarley.com

5 st.

Jag tycker iofs inte att det hadlar om det.. Turbo är en utveckling av sporten. En ganska billig sådan gämfört med konentionell trimning. Och frågan är ju vad som är bäst för sporten... vad vill folk se när dom kommer till tävlingarna???

Helt klart är att man ska försöka minska olyckorna,, men riskfritt går det aldrig att få det utan att reglera bort allt vad motorer och effekt heter.
Jag håller med 1000R i att det måste gå att få sporten säkrare utan att ge sig på turbo, lustgas, stödhjul mm..med förbud och förbud. Det måste finnas enklare och mindre saker att ta till,, som tex koppling, däck, quick-shifter mm.
Jag menar att,, har man ett gat-däck 180 profil så får du inte fast 350-400 hk i backen,, det blir bara ett publikfriande rökmoln av det.... :D


Dessutom. Pippi..
Varför hacka sönder den enda klassen som har många deltävlingar, många deltagare och välldigt lite incidenter?
Den klassen kanske inte är lika ball som PSB men trotts det så är det bevisligen många som gillar den.

mvh
 
Last edited:

robban d6r

kludderöv
Gick med
24 Feb 2005
Ort
sjöbo
Hoj
hayabus 1441 prostreetbike
vilka MCklasser vill ni köra ttds 2006.

tjena grabbar.Meningen med tråden var inte vad som skall förbjudas eller tillåtas.Inte heller om att ändra alla andra klasser.Crister hård frågade mig och jojje om vi mcförare hade några önskemål inför sesong 2006.Kommentaren han hade skall vi inte ändra något i SB efter 3 st omkullbromsningar.Allternativen är sänka indexet eller bracket SÅ DÄRFÖR FRÅGADE JAG ER VILKET NI VILL. SGB kommer att bli en klass i TTDS det sa dom efter WINTERNATIONELS där den var med. MVH ROBBAN :banana :banana :tuttar Är det ingen som förstår frågan .jag tycker disskution är långt utanför tråden
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Under hela min tid (4-1/2 år) i USA var det ingen någonsin som bromsade omkull sig trots att jag var med och tävlade två till tre gånger per vecka, från mars till november. Anledningen? Ingen som helst aning... möjligen att det var på 201 meter och att de flesta dialade 0.02 sekunder kort så man slapp bromsa. Enda olyckorna jag såg var en slå-runtare i 68" klassen, en korsningsolycka efter målgång samt en kromsläde som slog runt när han skulle göra ett "dry-hop" efter burnisen (det var hans första körning på strippen).

Ungefär samma problematik som i PSB, att lära sig hantera prylarna. Vi måste få lära sig den hårda vägen åtminstonde EN gång och tävlingsledningen/domarna är till för att plocka bort förare som gör om samma misstag fler gånger och därmed visat att de inte lärt sig något.

Att plocka bort turbo, bort med lock-up, bort med MCR2, på med stödhjul, bort med lustgas etc etc kommer iaf INTE att göra MIG till en säkrare förare.

Kom till Västerås den 22/10 och diskutera framtiden!


robban d6r skrev:
tjena grabbar.Meningen med tråden var inte vad som skall förbjudas eller tillåtas.Inte heller om att ändra alla andra klasser.Crister hård frågade mig och jojje om vi mcförare hade några önskemål inför sesong 2006.Kommentaren han hade skall vi inte ändra något i SB efter 3 st omkullbromsningar.Allternativen är sänka indexet eller bracket SÅ DÄRFÖR FRÅGADE JAG ER VILKET NI VILL. SGB kommer att bli en klass i TTDS det sa dom efter WINTERNATIONELS där den var med. MVH ROBBAN :banana :banana :tuttar
 

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
mrblue9r skrev:
Turbo är en utveckling av sporten.
Ja och nej. Om Funny Bike- och SPSB-åkarna fortsätter med att sänka tiderna som dom gör och om turbo var så gångbart i dom "lägre" klasserna som ryktet gör gällande, ja. Om turbo i PSB gör att Street Bike-åkare inte kliver upp i klasserna p.g.a. att det känns tveksamt att satsa på det rent kunskapsmässigt och ekonomiskt så är det inte lika självklart.

Som sagt var, en regeldiskussion leder alltid till heta känslor. Sorry på förhand, det här låter fel hur man än uttrycker sig men jag är inte helt med på resonemanget att hoj-dragracingens överlevnad i Sverige hänger på fem stycken turbo-hojar i en index-klass med 9.50 i break-out.

mrblue9r skrev:
vad vill folk se när dom kommer till tävlingarna???
Jag tror att fulla 16-stegar med hojar som kör 7'or utan wheeliebars plus två åtta-stegar med 6-sekunders kompressormatade Top Fuel Bikes och Super Twin Top Fuel-hojar skulle göra budgetbeslutet relativt enkelt även för en arrangör med ett uselt sinne för marknadsföring.

mrblue9r skrev:
Jag håller med 1000R i att det måste gå att få sporten säkrare utan att ge sig på turbo, lustgas, stödhjul mm..med förbud och förbud.
Håller helt med (fråga SVEMO om hur hårt det blev runt våra "diskussioner" runt lustgasförbudet).

Mina inlägg här gäller inte så mycket säkerheten som att förstå dom allmänna funderingarna runt dragracingen på det hela taget, det är samma diskussion på HarleyDrags.com just nu. Olyckor är elaka och jag har personligen sett alla vurporna i Sverige i år utom en, var domare på två av dom tävlingarna, tävlingsledare på en annan och speaker på resten. Kan tillägga att vara domare är en rysare och det borde alla som diskuterar regler pröva på, det lägger till en helt annan dimension på tänket runt racingen.

Gällde det enbart att minska problemen runt den typ av olyckor vi hade i år så är det två grejer som gäller: Att man kör med krav på wheeliebars i PSB och SPSB vilket jag tycker vore mycket olyckligt eller att man förbjuder lock-up i PSB. Att förbjuda lock-up i PSB tycker jag vore bra av andra skäl vilket jag har skrivit om tidigare.


mrblue9r skrev:
Varför hacka sönder den enda klassen som har många deltävlingar, många deltagare och välldigt lite incidenter? Den klassen kanske inte är lika ball som PSB men trotts det så är det bevisligen många som gillar den.
Nja, 16 svenska SGB-hojar som har startat i mer än en tävling är inte illa men det är inget direkt riktmärke för en succé. Det är samma nivå som Harley BreakOut och vi är mycket missnöjda med dom siffrorna. PSB fixade 18 startande på samma villkor och Street Bike Bracket i SDC fick ihop 23 stycken och hur jag än vrider och vänder på det hela så får jag inte ihop att det fanns mer än 5 startande som tävlade mer än en gång i NDRS Street Bike med fast index på 10.40. Rätta mig för jag tror att det sista kan vara fel, men jag får inte till det på annat sätt.

MVH
PiPPi
 
Last edited:

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
<inte ihop att det fanns mer än 5 startande som tävlade mer än en gång i NDRS Street Bike med fast index på 10.40>

Var iof 10st i Toyo syd, NDRS 10.40 gör ju att många som annars kör SB inte vill köra där. Fast bracket är nog ändå bättre om man vill få fler att köra. Fast viktigast är nog att klasserna inte ändras varje år, folk vill ju veta vad som gäller. På SVEMO om det igen, hälsa från mej med.
 

mrblue9r

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Kawasaki 1199cc ZX-9/12 Clone Turbo. 1st Marauder. 1st Honda Z50J
Jag vet inte villket forum du läst inläggen i men det kan defenitivt inte vara här...

Jag skrev inte att SGB var störst bäst och vackrast...
Jag skrev att det var många deltävlingar många deltagare och få (inga) incidenter.... sammantaget en bra klass.
Och ser man till totala antalet deltagare en STOR klass.

Klart inte dragracingen hänger på 5 st sketna turbo åkare i en liten skitklass med 9,5 BO.
Men det är å andra sidan inte i SGB det diskuteras om turbo förbud.

Vad folk vill se så menade jag i "våra" klasser som vi diskuterar här..
Tror du inte att folk vill se lite olika byggen,, både tubohojar och sugmotorhojar och lustgashojar??? Jag tror att det är variationen som lockar.

Och skulle SB åkare backa för att gå upp en klass pga turbo? Finns ju PSB åkare som åker nästan lika snabbt utan turbo. Skulle det vara billigare och lättare att trimma moppen konventionellt än med turbo????
Är det tiderna du syftar på så finns det som sagt andra sätt att få der dem....
 
Last edited:

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
mrblue9r skrev:
Jag vet inte villket forum du läst inläggen i men det kan defenitivt inte vara här...
Vet inte vem det gäller eller vad du menar men om det gäller startfälten så är det baserat på resultaten från de nationella tävlingarna som har körts i år.

mrblue9r skrev:
Jag skrev inte att SGB var störst bäst och vackrast...
Jag skrev att det var många deltävlingar många deltagare och få (inga) incidenter.... sammantaget en bra klass.
Och ser man till totala antalet deltagare en STOR klass.
Rätta mig om jag har fel, det är en del siffror som lätt hamnar baklänges men det ingick svenska SGB-hojar i 12 av NDRS-tävlingarna i år med ett genomsnitt på 11 svenska startande och inte alla dom körde fler än en tävling. Det gick omkull en SGB-hoj på en SC-tävling på Tullinge i år.


mrblue9r skrev:
Och skulle SB åkare backa för att gå upp en klass pga turbo? Finns ju PSB åkare som åker nästan lika snabbt utan turbo. Skulle det vara billigare och lättare att trimma moppen konventionellt än med turbo????
Är det tiderna du syftar på så finns det som sagt andra sätt att få der dem....
Det är ett mycket stort fokus och tilltro på turbo som en frälsning för svensk hojdragracing och det förstår jag inte, speciellt med de siffror som finns en bit upp här i tråden. Det finns ju åkare som tvärtom ser det som ett hinder för t.ex. PSB och som tror att det måste till en turbomotor för att ha en chans. Jag påstår att en mycket stor majoritet av hojåkare fortfarande ser ett turbo-montage som betydligt mer komplicerat och svårtillgängligt än konventionell trimning av sug-motorer.

När det gäller tider så var iallafall jag inne på en vettig spridning mellan klasserna och där skulle ett turbo-förbud i PSB hjälpa till. En bra spridning skulle även hjälpa publiken att få ett bättre grepp om vad som händer på banan. Apropå på det så är ju Bike Weekend en ren hoj-tävling där publiken betalar för att se enbart hojracing. Intressant var att hålla koll på när publiken lämnade sina platser vid banan för att köpa korv och det skedde mer när SGB körde än någon annan klass.

MVH
PiPPi
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Pippi

Det lyser igenom vad du tycker om SGB :7peta men jag måste säga att jag blir impad om du hade en sån järn koll på att folk köpte mest korv när SGB körde, att du bara orkade lägga energi på det i BW... men jag tror inte på det.


Ingick SGB i SC ?
Startande i PSB i mer än en tävling var har du tagit dom siffrorna ifrån ? för tittar jag på SDC så är det bara 13.
 
Last edited:

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
RPM lover skrev:
Det lyser igenom vad du tycker om SGB :7peta
Som det skrevs tidigare, det går inte att diskutera regler utan att kliva på en del tår, det blir självklart samma irritationer i att bena ut detaljerna även om klasserna heter Hot Rod Harley, Harley BreakOut och Harley Drags. Folk har olika åsikter och det vore bra om man kan föra en diskussion där man får ha det utan att bli bemött med sarkasm, ironi och outtalade antydningar, det blir bara negativt och leder inte framåt.


RPM lover skrev:
men jag måste säga att jag blir impad om du hade en sån järn koll på att folk köpte mest korv när SGB körde att du bara orkade lägga energi på det i BW,... by the way jag tror inte ett skit på det
Det tar ingen energi alls. Sitter man i tidtagningsvagnen i två hela dagar med områdets bästa utsikt över hur publiken rör sig så vore det tvärtom jävligt skumt om man inte la märke till såna självklara grejer som när folk kliver bort från sina platser för att göra nå't annat än titta på racingen.


RPM lover skrev:
Ingick SGB i SC ?
Jag tror att du refererar till att jag skrev att en SGB-hoj hade gått omkull på Tullinge. Nej, SGB var ingen klass på SC men en SGB-hoj gick omkull på en av SC-tävlingarna på Tullinge. Harley Drags var inte heller en klass på SC men även en Harley Drags-hoj gick omkull på en SC-tävling där.


RPM lover skrev:
Startande i PSB i mer än en tävling var har du tagit dom siffrorna ifrån ? för tittar jag på SDC så är det bara 13.
Tack för det, du har helt rätt. Fel av mig, jag såg totalkolumnen som en tävling. 13 startande i mer än en tävling är det och inget annat.

MVH
PiPPi
 
Last edited:

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Pippi

Inte meningen att vara taskig eller komma med nåt men jag tycker mig bara skönja nånting i dina uttalande när det gäller SGB..men jag kan ha fel.
Folk gick inte och köpte korv det var ju förarna till SGB klasserna som avvikit för att köra dom var ju så många :)
Tycker det också ska tilläggas när det gäller SGB att det varit många startande på tävlingarna i år väldigt många och det måste väl säga nåt även om det inte bara varit svenskar.
Får man undra lite kör man i klassen PSB på SC så måste det väl tolkas som att hojen är en PSB eller ? således var det väl en PSB hoj som gick omkull eller ?...bara jäklas lite.
 

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
RPM lover skrev:
Inte meningen att vara taskig eller komma med nåt men jag tycker mig bara skönja nånting i dina uttalande när det gäller SGB..men jag kan ha fel.
Inget problem bara man får tycka vad man vill. Tycker jag. "SGB" är ju bara ett namn på en företeelse om man säger och jag tycker att många av dom race-hojarna man ser där är redigt råa och borde luftas hårdare än att åka mot ett index på 9.50. Kolla England, tror inte att deras motsvarighet till SGB ("9.50 Bike") har en stark framtid i sin nuvarande form. Skvallret säger att på vissa tävlingar åker man över index en gång för att få en godkänd kvaltid och sen går resten av kvalandet åt till full-race med en 8.01 som bäst i 9.50-klassen. Vad jag förstår så kollar man på att plocka bort index i deras SB-klass och köra den som bracket.

Kom ihåg att skilja på regler och förare, den kontakt jag har haft med SGB-åkare har vart jävligt trevlig och det vore en höjdare att se SGB-folket och PSB-folket i samma åkform, det skulle om möjligt bli ännu bättre drag på kvällarna. Eh... Glöm det, det är lite över gränsen redan nu...

RPM lover skrev:
Folk gick inte och köpte korv det var ju förarna till SGB klasserna som avvikit för att köra dom var ju så många :)
Ja jo, tyvärr är det där en bra förklaring till fenomenet. Publiksiffrorna ökar ju inte direkt och jag tycker att BW gör ett kanonjobb med marknadsföringen. Men det har ju inte åkts Harley BreakOut eller Harley Drags där på dom senaste två åren. Det fixar vi till nästa år så publiken kommer tillbaks för att se lite roliga hojar. :brinnerup

RPM lover skrev:
Tycker det också ska tilläggas när det gäller SGB att det varit många startande på tävlingarna i år väldigt många och det måste väl säga nåt även om det inte bara varit svenskar.
Absolut. Som Mark Twain sa, "det finns lögn, förbannad lögn och statistik" och det är lätt att vrida siffror åt det hållet som passar för stunden. Den Nordiska biten är ju en av sakerna som kommer upp på SVEMO-mötet och om nå'n tycker att den här diskussionen är lite knepig så är den nog en vårvind jämfört med att ta fram ett Nordiskt reglemente. I v-twin-klasserna dyker diskussionen upp ibland om att se om man kan gå mer efter reglerna i USA. Om det så tycker jag att man ska sträva efter att köra med samma regler över ett så stort geografiskt område som möjligt men att få till det i praktiken leder nog en hel del skavanker på det internationella samarbetet.

RPM lover skrev:
Får man undra lite kör man i klassen PSB på SC så måste det väl tolkas som att hojen är en PSB eller ? således var det väl en PSB hoj som gick omkull eller ?...bara jäklas lite.
Jo visst var det så. Som sagt var, det går att vrida till det med ord. Bör dessutom tilläggas att den SGB-hojen som vurpade som en PSB-hoj gjorde det p.g.a. ett materialhaveri i starten med fyra liter olja på bakhjulet som resultat och hade inget med wheelie eller kopplingsproblem att göra.

Kanondebatt tycker jag, hoppas att den fortsätter. Måste göra nytta så ni slipper att jag tar upp plats med mitt skitsnack här på ett tag.

MVH
PiPPi
 

1000R

Dragracer
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
GSXR 1000 -01 samt en PSB Turbo Hayabusa.
andersbrink skrev:
Jag tänker gå på SVEMO-mötet den 22 oktober i Västerås. Har ni andra också anmält er att gå på mötet?

Jag har anmält mig!!!

Källgren kommer också.
 

jocke seger

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2005
Ort
HYLLINGE
Hoj
HAYABUSA
MC klasser 06

robban d6r skrev:
Fick förfrågan från srif att ta reda på vilka klasser vi vill köra nästa år.Om där är någon som tex vill hellre köra bracket i streetbike på grund av att många kör under braekout tiden.Dom ville ha slut på omkullbromsningarna (undra varför dom sade det till mig).Tex supergasbike supertopptwin har inte varit tidigare.Gör en intresse anmälan på denna tråden

Dags att tillföra ett och annat låt SB leva vidare med index 6.5 alla med minst 140hk på hjulet kan åka 6.5/10.1(om man väger runt 85kg) med lite modefigeringar. Inför SGB därför att när streetbikarna har kört en säsong har dom breakat ut och står frågande vad gör jag nu. PSB?
Med al respekt för denna klass som jag själv vill köra med tiden.
En stor fördel med denna klass inget index.
Nackdelar!
1:glöm gatåka.
2:minst 200hk på hjulet.
3:tok sänk.
4:bygg om ramen.
5:åka 5.7/201m
6:åka 8.6/402m

1. SGB åker man 6.2/201m 9.5/402m
2. Allt tillåtet utom weeliebars.
3.Med förlängd sving lite sänkt och 170hk på hjulet åker man på index.
4.fortfarande gathoj så det är bara att betala försäkringen ta av kutsen och ta med frun eller flickvännen ut på en fullgasrunda i omgivningen.
5.Sist och det viktigaste SGB har blivigt en internationell klass som körs i Sverige,Norge,Dannmark,Finland,Tyskland och England,vilket inbjuder till många nya kobatanter från våra grannländer.
Detta mina vänner betyder att vi kan åka på Podden,Hockenheim,Vandel,gardemoen,alasto och Mantorp mfl.
 
Last edited:

Dragbiker

Dragbiker
Gick med
27 Jun 2005
Ort
I Sverige
Hoj
ZX-14 Turbo
Sgb Psb

Jag håller med dig fullständigt Jocke.. Visst vore det kul om SGB klassen finns med i SDC serien nästa år?! :tummenupp
 

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
ZX12 skrev:
Jag håller med dig fullständigt Jocke.. Visst vore det kul om SGB klassen finns med i SDC serien nästa år?! :tummenupp
Inte förvånad att Jocke kommer med ett så sansat och välmotiverat inlägg. OK, då vrider man om rodret åt det hållet ett tag :)

En fördel med SGB i SDC vore kanske att det på sikt skulle leda till mer race-hojar i PSB om SGB är på gång att bli en klass för gathojar som Jocke skriver.

1) Ponera att SDC 2006 körs som i år, fem tävlingar på i princip samma banor (Gardermoen, Sundsvall, Tullinge, Göteborg och nån till), hur många startande per tävling kan man anta att det skulle bli i en SGB-klass i SDC? Please var realistiska.

2) Är det realistiskt att köra SGB på samma tävling som SB bracket (låga 9.7or i år)?

3) Hur mycket "religion" finns typ att "det är enbart NDRS som gäller för SGB-åkare"? Om en nyordning ger upphov till split mellan teams och serier, bojkotter och andra tråkigheter som typ Competition i bil i år så är det bara att glömma.

Det kommer att finnas minst en SDC-representant med på SVEMO-mötet den 22 så ju mer som luftas här och nu om SGB i SDC ju mer tid för genomtänkta funderingar blir det.

MVH
PiPPi
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top