Vilka motardfälgar passar min 00a Husaberg.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Tack så mycket grabbar.. Fick tag på en schysst instrumentering CE godkänd hoppas jag för 600kr inkl allt jag behöver. Toppen att jag har er. :tummenupp
c4_1_b.JPG

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
philsson skrev:
:kiss

Föresten är det någon som vet vad det är för årsmodell på dendär rackarn? Hade suttit fint med ett fäste också så den inte ligger i lycktkåpan och skramlar. :)

2004, #583.14.060.100 SPEEDOM. BRACKET

/Dave

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
David P. skrev:
Äsch då, det är du värd...

Fan, jag har för mkt fritid, det är uppenbart! :argpådato

/Dave
Nja.. känns som att jag också har det, hemma 6 veckor i rad nu. detta bådar inte bra :gnissla

Denna tråden gick sakta men säkert ifrån motardfälgarna till hastighetsmätaren. Verkade inte som om någon visste om distanserna, annars hade det vart soft att veta om 03ans fälgar eller frammåt passade. Undrar föresten om 5" fälg passar på 00ans sving, någon som vet?

Angående hastighetsmätaren, vad är det för knapp man har på styret kopplad till instrumenteringen? :confused:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
David P. skrev:
Provade in kitet på hjulen precis o det funkar finfint. Dom passade som hand i handske i nyare navet.

/Dave
Det är klart att det går att stoppa i dom i navet,men har du kollat vad som händer när du skruvar dit hjulet i gaffeln? Hur mycket stödyta det blir åt sidorna när du ska dra åt tex.Jag skulle inte åka omkring med lösa rörhylsor i vilket fall.

philsson skrev:
Verkade inte som om någon visste om distanserna, annars hade det vart soft att veta om 03ans fälgar eller frammåt passade.
Räcker det inte med ett svar....

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Busaberg skrev:
Det är klart att det går att stoppa i dom i navet,men har du kollat vad som händer när du skruvar dit hjulet i gaffeln? Hur mycket stödyta det blir åt sidorna när du ska dra åt tex.Jag skulle inte åka omkring med lösa rörhylsor i vilket fall.

sorry, läste tråden igen och jag fattade, förstod tidigare bara att det fanns möjligheter att använda äldre hjul till de nyare hojarna.
:huvet

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
philsson skrev:
Angående hastighetsmätaren, vad är det för knapp man har på styret kopplad till instrumenteringen? :confused:

Antar att du menar knapparna för å bläddra i menyerna/välja de olika funktionerna på instrumentet?

David P. skrev:
Fan, jag har för mkt fritid, det är uppenbart! :argpådato

Något du verkar dela med 90% av folket på SH så här på vintern så välkommen i klubben ;)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
kiko skrev:
Antar att du menar knapparna för å bläddra i menyerna/välja de olika funktionerna på instrumentet?

Något du verkar dela med 90% av folket på SH så här på vintern så välkommen i klubben ;)
Säljaren nämnde någon om någon knapp som saknades, den skulle sitta vid styret vad jag förstod vid handtaget, man skulle kunna nonställa nån tripp eller nåt på nåt på så vis väldigt enkelt.

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
Busaberg skrev:

Vem har sagt nåt om lösa hylsor? Är distanser, med krage.

/Dave

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
David P. skrev:
Vem har sagt nåt om lösa hylsor? Är distanser, med krage.

/Dave
Kolla bilden som JAG (;)) la upp så ser du vad han menar :tummenupp

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
Supermoto skrev:
Kolla bilden som JAG (;)) la upp så ser du vad han menar :tummenupp

Jag förstår vad han menar, men hursomhelst passade polarns kit finfint på nyare navet. Bolt-on så att säga...

/Dave

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
Husaberg FC450 -07
David P. skrev:
Jag förstår vad han menar, men hursomhelst passade polarns kit finfint på nyare navet. Bolt-on så att säga...

/Dave
Ursäkta om jag kommer lite med en "off-topic" fråga. Finns det även digitala mätare till cross tex en Honda CRF?

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
draccatryck skrev:
Ursäkta om jag kommer lite med en "off-topic" fråga. Finns det även digitala mätare till cross tex en Honda CRF?

Jupp, finns hur mycket som helst.
Handlar mest om vilka summor du vill lägga ner, hur avancerade mätare du vill ha och hur mycket pengar du är villig å bli av med.

För enklaste å billigaste hastighetsmätare utan belysning tex. skaffar du bara en cykeldator på Claes Olsson för 150:- plus en neodymmaggnet för 10:-
De har egent batteri så crossens avsaknad av batteri spelar ingen roll.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
draccatryck skrev:
Husaberginstrumenteringen verkar vara väldigt populär bland andra hojar vad jag förstod det på ebay och denhär tråden.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Hittat ett par fina fälgar på Ebay med 2 dagar kvar på aktionen men säljaren vill inte gå med på paypal. Finns det någon speciell anledning till att inte använda sig av paypal eller är alla som vägrar använda det pengatjuvar? :confused:
Finns det några andra liknande lösningar? Vågar man betala utan säkerhet. :va

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
lyfter tråden, här är fälgarna. Aktionen är slut om 1 timma lite drygt. Är jag dum om jag bjuder? :confused:
bak fram

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...