Vilka på sporthoj har (nästan) 2012 MY av typ Panigale, GSXR1000 / 750, CBR1000RR...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Verkligen :)

Men jag körde nya M5 med 60 hk till :)

Han får verkligen fett med stryk!
Är du säker på att det var en "Turbo S" och inte en "diesel"? ;)
Hur mycket skiljer det i vikt?

EDIT: Killen jag åkte med var finne så den kosta nog betydligt mer än i sverige!

EDIT2: "han kom iväg lite, lite snabbare tror jag" Yea right! :rofl:
 
Last edited:

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Fick i alla fall vara med 7,52 in i filmen och lägga lite lakris:D
Men gustav var är filmen när jag kör mot 458 :gnissla
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
haha jag gillar hur Gluffis mest verkar sitta och mysa på hojen :D:D "äre rejs? aja jag vrider väll här på högerhanden litegranna..."
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Kommer ;)

Fasen vi skulel kört 458 mot Kawan, den hade inte vart låpngt efter!

458:an hade blivit uppäten som mot S1000RR, knappt någon märkbar skillnad mellan dessa hojar...

Sen föraren, ja... ninjan såg onekligen slö ut faktiskt.
 

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Borås
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
458:an hade blivit uppäten som mot S1000RR, knappt någon märkbar skillnad mellan dessa hojar...

Sen föraren, ja... ninjan såg onekligen slö ut faktiskt.

Precis, det är knappt nån skillnad mellan denna Kawa och en S1000RR, så förstår inte riktigt vad föraren håller på med. Sitter ju väldigt konstigt för att race:a en sporthoj med helt raka armar och lutar sig inte ens fram lite. Så somsagt, en 458 har ingen som helst chans mot en sån kawa om det är en bra förare på den. (Då den går som en S1000RR istortsett)

Bara som ren fakta, en Kawa gör 0-200km/h på ca 7s, en Ferrari 458 gör på ca 9s. Så 2s skillnad bara där, ganska grov skillnad då 0-100 tiden är nästan identiska på lite dryga 3s.

En S1000RR gör 0-300 på under 20 s, nu har jag inga uppgifter på Kawan, men säg att den är max 5s slöare för att va på den säkra sidan (0-200 tiden är nästan identisk s1000rr vs zx-10r 2012) Medans en 458 gör 0-300 på 32s. Alltså över 12s efter en S1000RR.

Sen å andra sidan så drog ju kawan corvetten rätt rejält ändå fastän han körde lite annorlunda ;)
 
Last edited:

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Ska bli kul att se filmerna på mig från bilarna. Håller på att slänga upp en torrent med alla filerna, var 4.4 gb totalt. Sen får du redigera dem hur du vill Gustaf :) Grymt kul dag, kommer gärna ner i höst och gör om det. Men då vill jag möta lite snabbare bilar. Typ UGR Lambo och AG GTR:en om han kommer ner och vill ställa upp mot mig, han chickade ur ordentligt. Var säkert på han 3-4 ggr och frågade om race, men han sa bara, "kanske lite senare" osv.

/Try
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Men fan, de där UGR gallardona kan inte ha alla hästar i stallet - vem tror det?
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
haha jag gillar hur Gluffis mest verkar sitta och mysa på hojen :D:D "äre rejs? aja jag vrider väll här på högerhanden litegranna..."

Lite så faktiskt :D Gjorde misstaget mot Chevan o vända mig om o titta vart den var i 260 :)

Tror jag släppte gasen helt o rullade imål sista 100m kanske. Då hade jag kört på varvstopp 100-150m eller så ;) Kawan är inte riktigt optimerad för raktfram åka med toppfart på 280 ;)

Första rejset med alla 3 hojjar startade jag på 2an...
 

Lindmarker

Guest
Men fan, de där UGR gallardona kan inte ha alla hästar i stallet - vem tror det?
Skrytbyggen som inte tål att användas, bygg en turbohoj använd den en hel sommar. Skulle vilja se en UGR som används dagligen.:banana
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hmm... Såg något i nån video om den 15:e augusti, är det nåt sånt här då? :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
18 aug kan det bli. Dock är det inte helt klart än. Om det finns några nya roöliga vassa bågar är det bara maial till gustav@gtboard.com

Asch, blir det den 18:e är jag upptagen med att dricka alkohol och skaka på huvudet i Falun. :)
Annars hade jag, om jag hunnit laga hojen tills dess iaf, kunnat dyka upp ned en ganska trött hoj, men det hade iaf varit något som bilarna har en chans mot. :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top