Alicia skrev:Vadå inte mer sponsorpengar än 19.700?
Får man mer sponsorpengar än det så får man inte ut några försäkringspengar om det händer något eller?
Vad kostar din IF-försäkring?
Peder Rosberg skrev:Montageband kan ju rädda vilken ljuddämpareupphängning eller vad ni vill
för en billig peng.
Det kan ju rädda en hel helg.
Finns att köpa på vilken plåt/byggfirma som helst.
Neutral skrev:Det räknas väl som professionell verksamhet då och då har de säkert en annan (dyrare) försäkring för det. Får ni ut mer 19.7' cash då? Rabatter/freebies lär de ju inte kunna se.
Alicia skrev:Får man inte använda jeepdunkar i plåt?
Med sprint?
Isåfall skulle dom ha klagat på oss förra året eftersom vi hade tre stycken
Alicia skrev:Vadå inte mer sponsorpengar än 19.700?
Får man mer sponsorpengar än det så får man inte ut några försäkringspengar om det händer något eller?
Vad kostar din IF-försäkring?
Webspy skrev:Min försäkring kostar ca 1300:-/år vilket jag anser är jättebilligt !
Anledningen IF angav till sin gräns i sponsorpengar var att dom sa att "proffs ska ha en annan försäkring då de löper större skaderisk"
Sen måste dom ju sätta en gräns någonstans.
Men om du har ett företag som säljer reklamplatser på motorevenemang och tar in pengarna den vägen räknas det inte som sponsorpengar.
Men sen finns det "riktiga" race-försäkringar. Jimmy Lindström betalar 35.000 euro om året. men då är det ett helt annat skydd.
Alicia skrev:Du får allstå ut försäkringspengar om du skadar dig under träning och tävling?
ouch 35 tusen euro....det var inte billigt
Vad ska man annars med en olycksfallsförsäkring till? Jag har en i LF som gäller för allt utom kickboxning och fallskärmshoppning om jag inte har fel för mig. Dessutom kan du har flera olycksfallsförsäkringar och få ut pengar från alla gällande samma skada.Alicia skrev:Du får allstå ut försäkringspengar om du skadar dig under träning och tävling?
Neutral skrev:Tack för tipsen Hitecfrollo. Är det denna ramp du menar? Kostar 1195 men den ser ut som en stege och lär väl vara rätt tung att rulla på. Mer för en lätt cross kanske?
Blir det inte tungt att styra upp hojen när den dippar mellan "stegpinnarna" hela tiden. Jag måste klara att lasta själv, det får inte vara för krångligt. Annars ser den ju j-t bra ut måste jag säga.flykay76 skrev:Nej då, funkar för RR hojar med. Jag har en sådan...
Neutral skrev:Blir det inte tungt att styra upp hojen när den dippar mellan "stegpinnarna" hela tiden. Jag måste klara att lasta ensammen, det får inte vara för krångligt. Annars ser den ju j-t bra ut måste jag säga.
Gustav O skrev:Köp en 125 eller 250 så lyfter man in den utan ramp.
Hehe, kommer ihåg någon på Sviestad som tog av framhjulet på 125:an och lyfte in den på tvären i en Berlingo.Gustav O skrev:Köp en 125 eller 250 så lyfter man in den utan ramp.
Skada och skada. Kom ihåg att det är medicinsk invaliditet som avses, alltså permanemta allvarliga skador och inga brutna tånaglar. Man ska göra sig illa ganska ordentligt för att man ska få någon ersättning. Ett nyktert sätt att se på en olycksfallsförsäkring för RR-åkande är att tänka sig att man ska kunna köpa specialutrustning för att underlätta ett liv som handikappad.Alicia skrev:Du får allstå ut försäkringspengar om du skadar dig under träning och tävling?
Neutral skrev:Blir det inte tungt att styra upp hojen när den dippar mellan "stegpinnarna" hela tiden. Jag måste klara att lasta själv, det får inte vara för krångligt. Annars ser den ju j-t bra ut måste jag säga.
När man viker ihop den blir den helt platt antar jag?
2ono skrev:Tilt switch som bryter tändningen vid vurpa vem säljer sånt?
Gustav O skrev:Hajfena - skruva eller popnita.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|