Vilka prylar ska en rookie ha?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det räknas väl som professionell verksamhet då och då har de säkert en annan (dyrare) försäkring för det. Får ni ut mer 19.7' cash då? Rabatter/freebies lär de ju inte kunna se.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Alicia skrev:
Vadå inte mer sponsorpengar än 19.700?
Får man mer sponsorpengar än det så får man inte ut några försäkringspengar om det händer något eller?
Vad kostar din IF-försäkring?

Korrekt har du redovisat mer inkomst än så så anses du vara proffessionell utövare och då skall du ha andra försäkringar med helt andra premier, fast om jag minns rätt så är det även högre utbetalt belopp.

EDIT: SEN :huvet

Peder Rosberg skrev:
Montageband kan ju rädda vilken ljuddämpareupphängning eller vad ni vill
för en billig peng.
Det kan ju rädda en hel helg.
Finns att köpa på vilken plåt/byggfirma som helst.

Köp gärna den perforerade varianten (om inte alla nu är det) i kombination med ett popnitset väldigt bra att ha och nita ihop kåpor när silvertejp inte räcker.

Sen vill jag också förorda att man har med sig ett sortiment av skruvar och muttrar samt brickor vanligt förekommande på hojen. Skruva av 20 skruvar i olika utförande från cykeln och åk till närmsta skruvshop och handla kopior.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Anser dom verkligen någon som får ut mer än 19.700 i spons är en proffessionell utövare??
20 tusen är inte mycket pengar
Jisses...

Neutral skrev:
Det räknas väl som professionell verksamhet då och då har de säkert en annan (dyrare) försäkring för det. Får ni ut mer 19.7' cash då? Rabatter/freebies lär de ju inte kunna se.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Alicia skrev:
Får man inte använda jeepdunkar i plåt?
Med sprint?
Isåfall skulle dom ha klagat på oss förra året eftersom vi hade tre stycken :3freak

Psssst... Jag hade också en jeepdunk med mig på tävlingarna förra året, men säg inget till nån... ;)

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Alicia skrev:
Vadå inte mer sponsorpengar än 19.700?
Får man mer sponsorpengar än det så får man inte ut några försäkringspengar om det händer något eller?
Vad kostar din IF-försäkring?

Min försäkring kostar ca 1300:-/år vilket jag anser är jättebilligt !

Anledningen IF angav till sin gräns i sponsorpengar var att dom sa att "proffs ska ha en annan försäkring då de löper större skaderisk"

Sen måste dom ju sätta en gräns någonstans.

Men om du har ett företag som säljer reklamplatser på motorevenemang och tar in pengarna den vägen räknas det inte som sponsorpengar.

Men sen finns det "riktiga" race-försäkringar. Jimmy Lindström betalar 35.000 euro om året. men då är det ett helt annat skydd.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Du får allstå ut försäkringspengar om du skadar dig under träning och tävling?

ouch 35 tusen euro....det var inte billigt

Webspy skrev:
Min försäkring kostar ca 1300:-/år vilket jag anser är jättebilligt !

Anledningen IF angav till sin gräns i sponsorpengar var att dom sa att "proffs ska ha en annan försäkring då de löper större skaderisk"

Sen måste dom ju sätta en gräns någonstans.

Men om du har ett företag som säljer reklamplatser på motorevenemang och tar in pengarna den vägen räknas det inte som sponsorpengar.

Men sen finns det "riktiga" race-försäkringar. Jimmy Lindström betalar 35.000 euro om året. men då är det ett helt annat skydd.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Alicia skrev:

ouch 35 tusen euro....det var inte billigt

Just precis !

Jimmys försäkring står för ambulansflyg samt 5 eller 6 mille - euro. så man får vad man betalar för!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Alicia skrev:
Vad ska man annars med en olycksfallsförsäkring till? Jag har en i LF som gäller för allt utom kickboxning och fallskärmshoppning om jag inte har fel för mig. Dessutom kan du har flera olycksfallsförsäkringar och få ut pengar från alla gällande samma skada.

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Neutral skrev:
Tack för tipsen Hitecfrollo. :tummenupp Är det denna ramp du menar? Kostar 1195 men den ser ut som en stege och lär väl vara rätt tung att rulla på. Mer för en lätt cross kanske?

67-0772.jpg

Nej då, funkar för RR hojar med. Jag har en sådan... :tummenupp

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
flykay76 skrev:
Nej då, funkar för RR hojar med. Jag har en sådan... :tummenupp
Blir det inte tungt att styra upp hojen när den dippar mellan "stegpinnarna" hela tiden. Jag måste klara att lasta själv, det får inte vara för krångligt. Annars ser den ju j-t bra ut måste jag säga.

När man viker ihop den blir den helt platt antar jag?

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Neutral skrev:
Blir det inte tungt att styra upp hojen när den dippar mellan "stegpinnarna" hela tiden. Jag måste klara att lasta ensammen, det får inte vara för krångligt. Annars ser den ju j-t bra ut måste jag säga.

Finns en gubbe i Skärblacka som säljer släpvagnar billigt. Han har ramper misstänker att du kan få en för 500 pix.

björn

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Alicia skrev:
Skada och skada. Kom ihåg att det är medicinsk invaliditet som avses, alltså permanemta allvarliga skador och inga brutna tånaglar. Man ska göra sig illa ganska ordentligt för att man ska få någon ersättning. Ett nyktert sätt att se på en olycksfallsförsäkring för RR-åkande är att tänka sig att man ska kunna köpa specialutrustning för att underlätta ett liv som handikappad.

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Neutral skrev:
Blir det inte tungt att styra upp hojen när den dippar mellan "stegpinnarna" hela tiden. Jag måste klara att lasta själv, det får inte vara för krångligt. Annars ser den ju j-t bra ut måste jag säga.

När man viker ihop den blir den helt platt antar jag?

Nejdå, avståndet mellan "pinnarna" är inte så långt. Jag lastar själv utan problem, tycker det funkar kanon för 600-1000 hojar.
Den är gjord i aluminium och blir nästan platt vid fällt utförande och det räcker med den korta varianten. Kan inte måtten men den blir så lite så man kan ha den innanför en av bakdörrarna i hörnan...

MC Doktorn

Guest
2 frågor

Hur fäster ni hajfenan det finns inget fäste orginal svetsa, limma popnita?

Tilt switch som bryter tändningen vid vurpa vem säljer sånt?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning