Ja som vissa frågar efter så behövs det en budget. Nu kommer jag strypa många förslag men har tänkt Max 35 K. Helst 30 K.. :/
Tja som du själv säger, 35k utesluter dessvärre majoriteten av de förslag du fått.
Egentligen är det bara Ducati som kan bygga riktigt goa twinner
men ok...en tidig Superduke bör du kunna få loss för de pengarna med lite förhandlingsteknik. Och då har du mycket hoj. twin och attityd per krona
Ska du ha mer rejsigt så säger jag RSV Mille. Finns fräscha ex för runt 35k och det är fanimej en bargain för en så vacker och kompetent hoj, både på gata och bana. Dessutom håller dom bra
SP1/2 är samma andas barn (SP2 är väldigt svåra att få tag på dock) men inte lika funkis till vardags som Millen. Otroligt välbyggda hojar som bär 3-4000 mil på mätaren bättre än de flesta.
Lite mer allround: VTR 1000 Firestorm, en av Hondas verkliga långkörare. Inget effektmonster men väldigt charmig med Hondakvalitet.
-SV 1000. Enormt underskattad hoj (liksom lillebror SV650) med en av de maffigaste twinnar som någonsin byggts. Inget för seriöst bansmiskande men överallt annars.
-TRX 850 -Yamahas svar på den italienska dominansen. Parallelltwin. Lite udda fågel, sålde inte särskilt bra i Sverige trots att den har det mesta i "paketet": lättkörd, tillräckligt med knuff i motorn och juste ljudmatta.
Mina 2c