Vilka twinhojar finns det?

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
220 väger den ju fulltankad, om man har original avgasrören som väger mer än solen. Millen gen 1 väger lika mycket kanske skiljer 1-2kg. R versionen väger 4-5kg mindre. Fjädervikt i det gamla forntiden i början av 2000talet :tungan

Sparar stort med att byta rören + lättare batteri. Så kan funka med att byta till mille R. Men alla de är kända för att vara lite "topptunga" när man just flyttar runt hojen när man ska parkera osv.

Du ska ha en Ducati Streetfighter eller hypermotard eller Aprilia shiver eller Sp1/2!(om budgeten finns) Om folk säger annat så är de inte kloka!
650 är för klent nu när du känt på en riktig twin(speciellt när det gäller ljudet).

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
20150921_163755.jpg
Jag säger Nuda, visserligen ingen twin. Dock tvåcylindrig.
Absolut roligaste hojen jag har ägt inräknat min tidigare RSV1000R.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Moto Guzzi 1200 Sport.
Lång, tung och halvtrött.
Men snygg och ett klassiskt, lufsigt motorljud som förlåter allt.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
BMW HP2 Sport. 180kg svindyr kärlek.

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Nuda, Ducati Streetfighter eller 990 Superduke / SMR

Man vill kunna kasta runt hojen och ha rolig mängd med effekt.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Inte fel, men vilken tvåcylindrig som helst är ju per definition en twin. ;)

.... Till och med en Bmw-boxer. :D

Last edited:

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Buell 1125 CR.

Billig, ganska lätt, fina dämpare, kul motor. Sjukt kul körställning om man gillar den.

Nackdel: Det är en buell, diverse konstiga fel. Har man kört ducati innan så lär man ju känna sig hemma. Kar man kört yamaha/honda osv.. så saknar man driftsäkerheten.

Buell hojarna är iskallar på begagnatmarknaden. Du kan fånga en för dryga 40.000:-

//K

Kajan!

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2015
Hoj
Honda CBR600RR, tidigare Aprilia SL1000 Falco
Oj! Massa utbud har jag att kolla på nu! Suveränt!

Ja som vissa frågar efter så behövs det en budget. Nu kommer jag strypa många förslag men har tänkt Max 35 K. Helst 30 K.. :/

Jag har testar Ducati monster och den är för liten för mig i modellen då jag är 180 cm lång. Den praktiskt taget "försvann" under mig tycker jag. Annars är ljudet underbart på den hojen!

KTM 990 SD är något jag verkligen vill ha! Det var den första hojen jag körde i mitt liv! :kär och vart förälskad direkt. Både utseende, ljudet och körställningen. Inte för mycket framåtlutande och inte motardliknande.
Vet att det finns en i orange för 40K på blocket nu. Kliar i fingrarna att köpa den men kan inte överstiga min ekonomi...

Suzuki sv650 är väldigt lång och har hört att den kan man lätt tröttna på. Den har jag också testkört och blev inte kär i första ögonkastet. Så det är jätte bra att jag nu har många förslag att kolla på :D

Jag kommer att köra både på knixkurser, storbana samt ute på gatan om det finns några saker man kan tänka på.

Har ni fler idéer med motivation varför just ditt förslag är bra så säg till! Lätt att hitta reservdelar, billig i försäkring, enkel att serva, dyr att serva.. Ja All info är bra info för mig. :D

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vet att det finns en i orange för 40K på blocket nu. Kliar i fingrarna att köpa den men kan inte överstiga min ekonomi...

Pruta!

Kan inte påstå att jag kan säga så värst mycket åt endera håll. Men, att hojen är liten betyder ju bara att det är mindre material i den, och då väger den mindre. :hihi.

Kajan!

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2015
Hoj
Honda CBR600RR, tidigare Aprilia SL1000 Falco
Ja men svårt då den är betydligt billigare än dem andra :p men givetvis kan man försöka. Behöver dock få loss pengar först genom att sälja min :p

Ja då. Men satt på en Suzuki gsxr 1000 för bara någon månad sedan och den kändes betydligt mycket lättare än min bara att sitta på den och känna vikten på benen när man lutade den.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år