Jag tror Glidern sitter och myser över sin gnista som satte fyr på debatten, med all rätt.
SH är i mitt tycke ett jättebra, aktivt och varierat forum. Jag vet inte hur det var år 2002 och jag som relativt nyreggad sporthojspilot har inte så mycket referens, men trivs iaf. som fisken i vattnet här.
Det verkar ju som att det är lite sämre drag på div. glidarforum, och så hade det kanske sett ut här också om inte alla typer välkomnades så som de faktiskt gör. Hade allt utom supersport blivit ratat skulle det inte bli mycket till forum. Det är variationen som gör det, se bara på flashback!
Men: hade jag varit en "glidarperson" hade jag accepterat att detta forum i begynnelsen och även nu, som avspeglas i dess namn, riktar sig först och främst till personer som gillar snabba och "raceorienterade" motorcyklar. Det får man ta. Jargongen på den här sidan är ju för 17 ingenting! Folk som inte tål den bör kanske fundera på varför de tar illa upp, eller kanske skapa ett "sporthojskonto" på ett glidarforum. Ger man sig in i leken får man ta lite mothugg ibland. Den samlade kunskapen och hjälpen man kan få här gör det värt det 100ggr om! tycker man inte det får man naturligtvis lämna. Man kommer aldrig kunna ändra på kollektivet. Det är bara att söka sig vidare till ett hörn av internet som passar en, det gör alla parter gladast.
Tycker
JAG