Vilka typer av hojar är okej att ha?

Är bara supersport välkommet på sporthoj.com ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Efter att ha läst massa inlägg i "Varför ogillas glidarpersoner?" undrar jag lite över vad mentaliteten är hos folket här på SH.

Som alla vet så är pollar på Internet mycket givande och representerar allas åsikter. Så jag tänkte skapa en poll.

Last edited:

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Tycker det kvittar vilken hoj folk har. Alla eller dom flesta på det här forumet har ju hojåkning som ett gemensamt intresse.

minid

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
2010, KTM 690 SMC
Man får väl ha den hoj som man själv vill ha.. Man ska skita i vad alla andra tycker och köpa det som passar en själv bäst.

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Haha, vilken debatt det hela har spårat ut i! Att folk bryr sig så mycket om vad andra kör och vad man själv kör kontra vad som är ballt å rätt... :rofl

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Folk får väl köra vad dom vill, orka klanka ner på folk som inte drömmer om senaste R1:an.

haters-gonna-hate-gay-batman.jpg

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Folk får väl ha vilken hoj de vill. Geggmoppe, räser eller krompråm skiter samma. What ever pops your corn.

Det betyder dock inte att jag känner nån gemenskap eller anser mig "dela intresse" med alla på 2 hjul. Viktig skillnad som många verkade missa i den andra tråden.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Klart får alla köpa sig vilken hoj de vill..Fast det heter ju ändå SPORThoj.com och inte kromslade.com..jag skulle nog inte komma på tanken att skapa ett konto på något forum för glidarhojr. Vad skulle poängen vara liksom ? På samma sätt skulle jag nog inte palla o hänga på ett sporthojsforum om jag körde glajde...varför läsa om alla jävla turbobyggen, rejskåpor...clips om sub 5 körningar på bulten och annat sånt.

LIte som att jag sällan tittar på forum som handlar om rec dykning eftersom jag håller på med grottdyning och tec och det är en lite annan disciplin...Ingen skulle jävlas med mig såklart, men varför liksom ?

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Alla är välkomna men de ska veta vad det är för sida och ta hänsyn till det.:fakta

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Om man har en fin trike då ? Får man va här då ?

Trike.12.arp.jpg

Last edited:

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Hoj
GSXR 1100 -86
Jag tror Glidern sitter och myser över sin gnista som satte fyr på debatten, med all rätt.:D
SH är i mitt tycke ett jättebra, aktivt och varierat forum. Jag vet inte hur det var år 2002 och jag som relativt nyreggad sporthojspilot har inte så mycket referens, men trivs iaf. som fisken i vattnet här.:tummenupp

Det verkar ju som att det är lite sämre drag på div. glidarforum, och så hade det kanske sett ut här också om inte alla typer välkomnades så som de faktiskt gör. Hade allt utom supersport blivit ratat skulle det inte bli mycket till forum. Det är variationen som gör det, se bara på flashback! Men: hade jag varit en "glidarperson" hade jag accepterat att detta forum i begynnelsen och även nu, som avspeglas i dess namn, riktar sig först och främst till personer som gillar snabba och "raceorienterade" motorcyklar. Det får man ta. Jargongen på den här sidan är ju för 17 ingenting! Folk som inte tål den bör kanske fundera på varför de tar illa upp, eller kanske skapa ett "sporthojskonto" på ett glidarforum. Ger man sig in i leken får man ta lite mothugg ibland. Den samlade kunskapen och hjälpen man kan få här gör det värt det 100ggr om! tycker man inte det får man naturligtvis lämna. Man kommer aldrig kunna ändra på kollektivet. Det är bara att söka sig vidare till ett hörn av internet som passar en, det gör alla parter gladast.

Tycker JAG:)

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Man ska köra den hoj man vill ha och sen skita vad andra säger och tycker.

Om man sen är på rätt forum är en annan fråga :)

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Havremoppe är också sport. Dom kan både wheela och göra grymma stoppies

bukefaloshoj.com

Doxster

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
GSX-R 1000 K2
Köp den hoj du gillar bäst, enkelt. Du kör väl inte hoj för någon annans skull?

Det betyder dock inte att jag tycker om dig, eller ditt val :glömdet

Espekta

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2011
Hoj
1996 Kawasaki Zx7-r
Känner man att man får ut något av SH som förare av någon annan slags cykel så tycker jag det är helt okej. Sen kan folk byta cykel modell men kommer ändå vara samma person med säkert samma åsikter, så spelar det egentligen någon roll om man ens har en cykel så länge man får ut något man vill av hemsidan?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Oavsett vilken hoj man har så kan man diskutera allmäna motorcykelämnen.
Man bör dock vara medveten om att det är tillåtet att ha olika åsikter.
Bär man sig rövhåligt åt, så kommer man att bli rövhåligt bemött.
Försöker man vinkla det till att bero på ens religion, ursprung, läggning, bostadsort eller motorcykelval så är man en idiot och bör bemötas som en sådan.

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Sporthoj är inte OK ! men det är jag det..:tungan

sedan gillar jag att :ligga också (crazzzzzzy)

Last edited:

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Så härt står det vad sporthoj är :
Sporthoj.com är en underhållningssajt där huvudsakliga målet är nöje och rekreation mellan individer som delar samma intresse . Vad är samma intresse? är det sporthoj, Är det alla typer av mc? Är det att snacka en massa skit på ett forum? lr vad?

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Tråden och omröstningen var bara semi-seriös från min sida. Men det är faktiskt intressant att se vad folk har röstat på och skrivit. 127 stycken som har röstat, är ju ganska mycket.

Quote of the day
Köp den hoj du gillar bäst, enkelt. Du kör väl inte hoj för någon annans skull?

Ja om vi ska ta mitt/mina hojval då (är trotts allt trådskapare av denna tråd).
Jag hade både en Kawasaki ZR-7S och en Honda NX 650 Dominator.
Tyckte att de kompletterade varandra hyfsat bra. Tyvärr var det en runda förra året med kawan där jag bommade det där med att de svarta runda sakerna ska vara neråt. Nu har jag bara hyndan kvar.
Den är kul att köra på grusvägar och råka komma in på får-man-köra-här? ställen. Asfalt går naturligtvis också att köra, men känns som den i första hand är gjord för grusväg. Jag är lite sugen på något som är bättre på asfalterade vägar, men av ekonomiska skäl kommer jag nog inte byta denna säsongen. Tyvärr har jag inte råd att köpa en nästan ny hoj, 2 skinnställ och 2 allväderställ. ;)

Havremoppe är också sport. Dom kan både wheela och göra grymma stoppies

Gör dom det när du vill eller spontant ?

Man bör dock vara medveten om att det är tillåtet att ha olika åsikter.

:)
Tydligen är det 3st som önskar att det inte var så.
(Om de nu inte röstade ironiskt)

Så härt står det vad sporthoj är :
Sporthoj.com är en underhållningssajt där huvudsakliga målet är nöje och rekreation mellan individer som delar samma intresse . Vad är samma intresse? är det sporthoj, Är det alla typer av mc? Är det att snacka en massa skit på ett forum? lr vad?

Vad tycker du att det är?

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Kör både asfaltsnötare och skogstroll. Allt på två hjul har sin tjusning beroende på vad man söker efter. Men tjötar inte så mye om enduro här då det finns bättre lämpade forum för det intresset. RIDE ON!!

:hojcbr

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...