Vilken är värsta hojen?

urgabluf

snabbare än x2000
Gick med
13 Feb 2006
Ort
Sweden
Hoj
R1-09 såld BMW S1000RR såld. Siktar på ZX10
Har suttit och surfat runt massor nu. Tänker köpa min första hoj sen 125a crossen.
Var grym på att köra den. Så jag vet att jag kommer köra snabbt på hojen jag köper med bara jag får köra in mig på den.
Vill ha en hoj som jag kan steka alla med. Är ju rätt jämt mellan vissa märken.. 08 cbr 1000 zx10 mm.. Vad skulle ni rekomendera?
Polarna åker gamla r1or.. Provade en av dem.. och tyckte den var slö jämfört med zx10. Fast båda är av äldre modell.. Och det har hänt en hel del sen dess..iaf enligt tidningarna.

Läste lite om någon klubb som kör kurser med.. SMC..
Någon som gått deras kurser?
Hur uppstyrt är det? Får man gasa? Köra om?`
Har de några snabba instruktörer?

/Johan
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Haha, underbart!:D

Du har glömt GSXR1000. Gixxern har alltid haft bra mos i motorn. Kolla in K5-K6, de är lite yxigt brutala i mellanregistret också! CBR1000 är slö i jämfrelse med ZX10R, nyare rettor och framför allt GSXR1000 om du inte köpar nya -08:an så klart.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
"Tänker köpa min första hoj sen 125a crossen.
Var grym på att köra den. Så jag vet att jag kommer köra snabbt på hojen jag köper med bara jag får köra in mig på den."

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Åfan...ja, det är ju nästan samma sak, liter-sport-hoj vs 125-cross.

/J
 

lameriders.se

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Ort
Skogen
Hoj
Ngt snabbt
Köp den hoj som känns skönast att köra,skit i pulvret det kan du fixa till med en liten kanelbulle på grenröret..
 

Bagarn_73

Dooh!
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stan
Hoj
Honda cbr 600rr 08 banhoj, sv 650-01+ ktm 450exc 12
Ha ha ha.. Det är rätt, stek dem alla :tummenupp
:fyllisar
 

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Gävle
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
"Läste lite om någon klubb som kör kurser med.. SMC..
Någon som gått deras kurser?
Hur uppstyrt är det? Får man gasa? Köra om?`
Har de några snabba instruktörer?"

Det är med största sannolikhet inte en för långsam instruktör som kommer vara problemet :hihi
 

urgabluf

snabbare än x2000
Gick med
13 Feb 2006
Ort
Sweden
Hoj
R1-09 såld BMW S1000RR såld. Siktar på ZX10
Förstår ju att det är skillnad mellan 125a crossen och en 1000cc. Men jag sa ju också att jag måste köra in mig på hojen. Vet ju hur jag funkar som person.
Steka alla var väll att ta i. Men jag vill inte bli frånåkt för att jag köper en slö hoj.
Är ju mässa nu snart med. Där kan man ju klättra runt och känna lite på hojarna.
 

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
när man kör zx10 känns det som om man river upp asfalten, cbr1000 e grymt vass lätthanterlig och bra klös i motorn. R1 grym motor o lätthanterlig, gixxer =bullshit :p, (skojar med gixxerförare), gixxern e grym som fan men jag sitter inte bra på den, men du kan ju vänta o se r1 09, grymt uppdaterad (Big Bang), dessutom så är gixxern också uppdaterad sen sin föregångare, den har väl ökat hästar o minskat vikt.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Förstår ju att det är skillnad mellan 125a crossen och en 1000cc. Men jag sa ju också att jag måste köra in mig på hojen. Vet ju hur jag funkar som person.
Steka alla var väll att ta i. Men jag vill inte bli frånåkt för att jag köper en slö hoj.
Är ju mässa nu snart med. Där kan man ju klättra runt och känna lite på hojarna.
Haha, när du blir ifrånåkt på den lokala krokvägen av Hoj-Harry på hans gamla CB400 som han har åkt 23000 mil på så beror på det garanterat inte på att din Gixxer/zx10/Blade eller retta är för slö :D
Å ja, den där lilla klubben SMC har ganska bra kurser :D
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Haha, när du blir ifrånåkt på den lokala krokvägen av Hoj-Harry på hans gamla CB400 som han har åkt 23000 mil på så beror på det garanterat inte på att din Gixxer/zx10/Blade eller retta är för slö :D
Å ja, den där lilla klubben SMC har ganska bra kurser :D


Fniss...
Den komentaren fick mig och tänka på en snubbe härute som åker Ducati.

När potatisar mfl ligger och pressar så mycket det bara går med fullt häng osv så sitter han upprätt och kör om dom på utsidan.
 

Kneedrag

Guest
det är bara o ringa fast jag är lite upptagen idag håller på och monterar bort katten på hojen m.m:hihi :hihi
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Denna måste iaf vara värsta hojen, iaf komforten lär väl vara värst.
 

Bifogat

  • motorcycle1.jpg
    motorcycle1.jpg
    77.2 KB · Visningar: 631

Ge järnet

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
Z-1000
Kan inte förstå att hur man kan tycka R1 och cbr 1000 är slö hojar? Jag tycker min r1 har gott om pulver, mer än vad som egentligen behövs för att åka fort på kurviga vägar.. visst det kommer nyare och vassare hojar, men slöa:confused: som nybörjarhoj spelar det ingen roll vad du väljer, ingen modern sporthoj är väl för slö..

SMC:s kurser rekomederas:tummenupp både lärorikt med instuktörer som hjälper till med lite tips och framförallt jävligt kul körning! Att försäkringen gäller på deras körningar är ett plus också..

Tycker inte det har kännts för uppstyrt på nåt viss, har dock alldrig kört steg 1 där det kanske är hårdare,pga av att många i den gruppen känner sig osäkra..omkörnigar har varit fritt i dom grupper jag kört i(2-4)
Du behöver knappast ora dig för att instruktörerna är för långsamma för dig:hihi
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tjena stekarn:hihi Ja du steka alla:rofl :rofl det sitter inte om du har en 200Hk hoj du kommer garanterat bli stekt av någon encylindrig stånka ialla fall på banan..Smc-kurser får man köra om på under vissa regler, men tänk på man skall lära sig krypa innan man går:)

Instruktörerna kan köra 8:.or omkring dig även om du tar i så du skiter på dig..och de ligger i fel spårval för att syna dina fel o brister:brinnerup
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top