Vilken är värsta hojen?

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
inget dåligt hopp du gör mellan en 125 och en 1000 cc.
hoppas att du har räknat på ekonomin när det gäller en 1000 cc och speciellt när det gäller en R modell.
när jag läser din tråd så förmodar jag att du är rätt ung och då kan det kosta några kulor.
lycka till med din ev liter hoj och kör försiktigt:tummenupp
 

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Öregrund
Hoj
CBR600rr Grafitti edition 2008
Klart att det är viktigt med mest pulver....
om man bara ska köra rakt fram, då ska du ha en busa med turbo
Jag har ett bakdäck som är slut på sidorna som du kan fortsätta o elda upp mitten på.:tummenupp .

Lycka till!
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
Köp en Y2K, sen är det bara att brassa så in i helvete och dina polare blir garanterat stekta. :rolleyes:
 

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
Förstår ju att det är skillnad mellan 125a crossen och en 1000cc. Men jag sa ju också att jag måste köra in mig på hojen. Vet ju hur jag funkar som person.
Steka alla var väll att ta i. Men jag vill inte bli frånåkt för att jag köper en slö hoj.
Är ju mässa nu snart med. Där kan man ju klättra runt och känna lite på hojarna.

Givet att du väljer en någorlunda ny 1000cc japshoj: tror du själv att det är hojen som i första hand sätter begränsningen för hur fort du kommer/kan köra på allmänväg och nån bandag för nybörjare?
 

urgabluf

snabbare än x2000
Gick med
13 Feb 2006
Ort
Sweden
Hoj
R1-09 såld BMW S1000RR såld. Siktar på ZX10
inget dåligt hopp du gör mellan en 125 och en 1000 cc.
hoppas att du har räknat på ekonomin när det gäller en 1000 cc och speciellt när det gäller en R modell.
när jag läser din tråd så förmodar jag att du är rätt ung och då kan det kosta några kulor.
lycka till med din ev liter hoj och kör försiktigt:tummenupp

Pengar är knappast något problem. Familjen får rätt god ekonomi från det egna företaget.
Har kollat upp lite med försäkring på några 08or och om jag skriver hojen på pappa så blev det mycket billigare.

Förstår inte varför ni gör narr av mig. Ställer några seriösa frågor.
Vill veta vilken hoj som är värst. Tänker också gå några kurser.

Och handen på hjärtat..Vem fan vill bli frånåkt?

Bakåfram med vänster hand på gasrullen för å se ordentligt dessutom :hihi

Säkert.. Vänster hand på gasrullen...
Hur troligt är det.
Föresten så om du sitter bakåfram så blir det ju naturligt att hålla vänster hand på gasen...
 
Last edited:

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
Förstår inte varför ni gör narr av mig. Ställer några seriösa frågor.
Vill veta vilken hoj som är värst. Tänker också gå några kurser.

Hmm. Låt se...
Du startar en tråd enligt forumtrollens mall 1A och undrar varför folk gör narr av dig...
Fortsätt du att köra din 125:a. :yoparty
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Seriöst vill jag inte ha en sådan som dig på vägen ens.

Är grym på 125 CROSS så jag är nog jävligt grym på en 1000cc också.
Finns nog inte en enda sak som är lik en 125 mot en sporthoj.
Kan du inte betala försäkringen på hojen själv ska du inte heller ha någon hoj. "Skriver på pappa för då blir det billigare"
Är du 17 år gammal ?

Ta du och vänta ett par år innan du köper sporthoj, för med din attityd så tror jag tyvärr inte du kommer bli långvarig på en sådan hoj.
 

urgabluf

snabbare än x2000
Gick med
13 Feb 2006
Ort
Sweden
Hoj
R1-09 såld BMW S1000RR såld. Siktar på ZX10
Seriöst vill jag inte ha en sådan som dig på vägen ens.

Är grym på 125 CROSS så jag är nog jävligt grym på en 1000cc också.
Finns nog inte en enda sak som är lik en 125 mot en sporthoj.
Kan du inte betala försäkringen på hojen själv ska du inte heller ha någon hoj. "Skriver på pappa för då blir det billigare"
Är du 17 år gammal ?

Ta du och vänta ett par år innan du köper sporthoj, för med din attityd så tror jag tyvärr inte du kommer bli långvarig på en sådan hoj.
Jag är faktist 22 år. Har tävlat på SM nivå i cross 125 cc och kört hoj sen jag var 9 år. Jag kan hantera en hoj.
Och som de flesta här inne tycker jag om att gasa och köra fort.
Bilen börjar bli för tråkig.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Jag är faktist 22 år. Har tävlat på SM nivå i cross 125 cc och kört hoj sen jag var 9 år. Jag kan hantera en hoj.
Och som de flesta här inne tycker jag om att gasa och köra fort.
Bilen börjar bli för tråkig.

Men är du så jävla blåögd så du på allvar tror du kan hantera en 1000cc till max.
Det är alltså samma sak att vara duktigt på att köra cross på bana som att köra liter hoj på vägen !!

Det skiljer bara minst 100kg och 150-170hk och är en helt annat hoj. Det är som att säga, jag är grym på att köra bil, så jag är nog en jävel på att köra formel 1.. Hör du inte själv hur det låter.

Lite "Nash" varning här..
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Att hoppa från 125cc cross till 1000cc R-hoj kan kanske gå bra om du tar det väldigt lugnt, men om du bara är intresserad av att hojen skall ha så mycket effekt som möjligt för att ingen skall köra ifrån dig så tycker jag att du skall ta och glömma det här med hoj eller skaffa dig en hoj som du kan hantera för annars slutar du med största sanolikhet som yterligare en siffra i den tråkiga statistiken som gör försäkringen ruskigt dyr för oss som kör R-hoj på ett vettigt sätt, eller så tar polisen din lapp när du stajla för några fjortisar genom att köra i 160 blås förbi din lokala korvmojj eller ungdomsgård.

Du kanske borde fundera på att köra tex. en Kawasaki ER-6 en säsong eller två eller om du nu tvunget måste ha en sport hoj så finns det ett par trevliga mindre maskiner som tex. Aprilia RS/RSV 250 eller Suzuki RGV 250.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Om du blir ifrånåkt eller ej beror ju knappast på att du kör "en slö r1 från 99", utan på dig och din körteknik. Köp du dig en 600, gå några kurser och kom in på rätt spår föst. Alla börjar på 0, så även du. Jag kör både cross och sporthoj, du kan inte jämföra de på det där sättet. Det är helt olika körsätt. :död
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
SuzukiLovers släktträd har många grenar = gammalt ordspråk!

Håller med Hagbard - köp du Honda 1000rr-09 med abs-bromsar, en bra hoj och sen så behåller du ju iaf bakhjulet i backen.
 

Frusch

Ååhhh nej nu blir det trubbel
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
cbr 600
Stäng den här tråden. Om han nu är seriös (vilket han omöjligt kan vara) så kommer han inte få några vettiga svar. Värdelös tråd!:3freak
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Förstår inte varför ni gör narr av mig. Ställer några seriösa frågor.
Vill veta vilken hoj som är värst. Tänker också gå några kurser.

Och handen på hjärtat..Vem fan vill bli frånåkt?


håller med dig, vem FAN vill bli ifrånåkt. men hurvida frågorna är seriöst ställda kan man kanske diskutera om då alla som kan något om mc VET att 1000 kubiks supersport hojar finns det ej många i världen som kan använda fullt ut vad det gäller effekt,chassie, med mera. så som flera sagt innan mig- köp den hoj du själv gillar för det kommer ej vara hojen som sätter begränsningarna när du är ute och kör sen.


men du kanske ej är ute efter hoj du gillar utan bara den med mest effekt för att kunna stå vid korvkiosken och skryta för dom finniga moppefuckona som med hänger där???

OBS- är ej ute efter att vara elak eller reta upp dig med mina uttalanden, men frågorna är helt ärligt inte speciellt genom tänkta. kram på dig och lycka till med den hoj du nu än köper.
 

urgabluf

snabbare än x2000
Gick med
13 Feb 2006
Ort
Sweden
Hoj
R1-09 såld BMW S1000RR såld. Siktar på ZX10

Känner igen den där hojen.. En Riktigt ball KTM.
Träffade på den där killen på Rosenhill i sommras.
Jag åkte bakom min polare då och vi körde ifrån han så det stänkte om det på slingerbulten. Han hade inte en chans att hänga på


Har dessutom läst i flera trådar här att man INTE ska köpa mindre än 1000cc då man växer ur allt annat riktigt fort... och man kommer ångra att man inte köpte en 1000 på en gång.
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top