Vilken är värsta hojen?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Tror ändå på SMC kurser.
Sett att det finns flera kurser på svmc hemsida.
Vilken kurs ska man anmäla sig på? Vilka har de snabbaste instruktörerna?

Nu tror jag iofs han var ironisk men ändå...
Vart i sverige bor du? Det avgör lite grann vilken SMC-kurs som lämpar sig (så du slipper åka över hela landet). Skulle tro att du kan hitta snabba instruktörer överallt, men om du inte har kört bana innan så behöver du garanterat inte oroa dig för att instruktörerna inte kommer hänga med. :)

Håller du till på västkusten kan jag åka runt med dig vid nått smc-tillfälle.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Äh! Lyssna inte på mesarna dom är bara avundsjuka på naturbegåvningarna och försöker få alla att rätta in sig i ledet. Dom är samma typer som satt längst fram i klassen och räckte upp handen innan läraren ens ställt frågan klart.

Jag förstår dig så lyssna på mig jag hade värst moppen vet du. Hur mycket effekt man än har så vill man alltid ha mer, man får aldrig nog med effekt. Så du ska självklart köpa det värsta du hittar. Jag tycker du ska ha en turbohoj på minst 1000cc.

Kolla denna t.ex
http://www.blocket.se/vi/19669474.htm?ca=23_10_s

Och du! Dom där SMC-kurserna är bara löjliga fisåkarkurser så låt bli dom och dra istället ut på din favoritväg och gasa helvete.

Om TS inte vill bygga en turbohoj utan bara vill ha världens accsnabbaste köpehoj så är det ju fortfarande HD som gäller även i år.

Med kunnig pilot kör den kvartsmilen under 9 s, direkt ur kartongen. :D

74_harley_davidson_destroyer.jpg%20(1000x671).jpg

Last edited:

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Har funderat på turbo med..Men det blir iaf till att börja med en r1000. Ska vänta på testerna av de nya 09orna innan jag bestämmer mig.

Jag har en tår i mitt öga... :pannkyss Snälla, försök att lugna ner dig lite om du nu inte bara driver med forumet...

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
Trodde inte folk gick på sånt här längre......det var kul för ett par år sen.

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Fan de spelar inte någon roll om hur "grym" hoj du har, allt hänger på dig själv som förare, även om du har en GIXXER eller R1:a, kan du inte hantera den kraften å farten (vilket ja kan garantera att inte någon nybörjare kan göra ) så kan ja lova att du kommer sluta i vägrenen.

Lite jobbigt detta för det känns som om man kommer tyvärr få läsa om dig i Minnenslunden till sommaren.:rolleyes:
Det är exakt sånna som du som överskattar sin förmåga och tror att dom känner sig själv. Bara för du kört en Cross, så betyder det inte att du kan köra en supersport hoj.
Fan det är ju som att säga bara för du putte runt på en röd "bobbycar" när du var liten så kommer du kunna köra bil sen.
Fan tänk om lite så man slipper läsa om dig i Minneslunden.:(

Förövrigt så är det jävlit rolig läsning i denna tråden :rofl

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Trodde inte folk gick på sånt här längre......det var kul för ett par år sen.

Tror inte riktigt alla av oss inläggare har gått på TS uppenbara flejm, men det är ju ett kul tema att spåra ur kring. :D

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Känner igen den där hojen.. En Riktigt ball KTM.
Träffade på den där killen på Rosenhill i sommras.
Jag åkte bakom min polare då och vi körde ifrån han så det stänkte om det på slingerbulten. Han hade inte en chans att hänga på

Har dessutom läst i flera trådar här att man INTE ska köpa mindre än 1000cc då man växer ur allt annat riktigt fort... och man kommer ångra att man inte köpte en 1000 på en gång.
Nej, att din polare åkte ifrån honom på bulten hade inget med körskicklighet/brist på körskicklighet att göra. Hade ni "mött" ezzo på bana så hade han åkt i cirklar runt er. Han är bara mogen nog att köra med lite omdöme på allmän väg. Du kanske du också blir med tiden, om du inte kör ihjäl dig innan dess...

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
alla här har ju hört folk säga -skulle jag ha en sådan där så skulle jag köra ihjäl mig direkt- om sporthojar. dom som säger så är dom som garanterat ej skulle köra ihjäl sig då dom ej överhuvudtaget skulle våga gasa.

trådskaparen verkar ej ens ha den självbevarelse driften.
fattar ej hur man kan vara så (ursäkta uttrycket) korkad att man tror att man kan klara av det utan att ha kört hoj innan (cross125 ej samma eller ens nära sporthoj).
vet ej vartifrån han får för sig att han är sååå bra på att köra hoj när han bara provkört R1 en gång.
alltså hojarna duger ju åt James Toseland, Troy Corser, Troy Baliss, Neil Hodgson, med flera. och dom kan/vet hur man använder hojarna fullt ut. det varken KAN eller VET trådskaparen knappast hur man gör.
men tanke på hur han själv skriver så låter det som att han är en liten bortskämd unge som under hela livet fått det han pekar på och hållits så långt från verkligheten som möjligt. ser ingen annan möjlighet i att man kan tro att man spöar alla supersport åkare på bana eller väg utan att aldrig kört själv.
en annan möjlighet kan ju vara för mycket TV-spel. men såååå dum kan man väl ej vara attman tror att man kan köra mc bvara för man lyckas göra det på ett tv spel.
hoppas verkligen trådskaparen tar till sig av det som skrivs av mig och andra här på SH-----DET ÄR EJ HOJEN SOM KOMMER SÄTTA GRÄNSERNA NÄR DU SKA UT OCH KÖRA.

ps. berätta gärna sen när du ska ut och köra på väg/bana, är det i närheten som kommer jag och tittar, ska bli kul att se.

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Som alla för mig har skrivit. Tänk om!
Jag köpte min första cross vid 3,5års ålder Vid 14 vråltrimmad DT, vid 17 en GPZ750 och sen har det bara rullat uppåt!
Är idag 32år och åker en ZX10R från -04:A
Det är så snuskigt mycke pulver i den hojen med de chasit så jag kan kanske hantera hälften snart!
Tar jag en tur på bulten så åker många ifrån mig på sina 600cc cyklar.
detta kan dock också bero på att jag inte maxar då jag även vill leva!
Alla vill vara värst men de vill de också vara fler dagar än en!
Köp de värsta, men kör med förstånd!
Annars blir du statestik!:död

Last edited:

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
Men är du så jävla blåögd så du på allvar tror du kan hantera en 1000cc till max.
Det är alltså samma sak att vara duktigt på att köra cross på bana som att köra liter hoj på vägen !!

Det skiljer bara minst 100kg och 150-170hk och är en helt annat hoj. Det är som att säga, jag är grym på att köra bil, så jag är nog en jävel på att köra formel 1.. Hör du inte själv hur det låter.

Lite "Nash" varning här..

kanske är nash som har skaffat sig ett annat nickname...:D

Sören

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB 750 -74, Honda CB 1100 F -83 med flera
1000-kubiks värstinghoj för att vara snabbast, jojo...
Har en polare som kör ifrån R1-hojar och liknande med sin Honda 350 Classic Racer på bandagar...

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Literhoj.... Bah!!

Köp flera liter istället.

Bifogat

• 24607_0_1_2_bhc-3%20zz4%20ss_Image%20credits%20-%20Boss%20Hoss.jpg
    24607_0_1_2_bhc-3%20zz4%20ss_Image%20credits%20-%20Boss%20Hoss.jpg
    26.2 KB · Visningar: 67

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
köp zx10r med akrasystem, allt man kan få i kolfiber, pc3, sportfilter, banta hoje på all onödig vikt, kompressor och nos så har du nog värsta hojen samt lite till godis.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln