Jag förstod vad du menade Är nog inte superkass på att köra heller, snarare medelmåtta som vet sina begränsningar.
Enligt körskoleläraren jag hade så märktes mitt crossåkande främst på krypkörningen
Men att åka fort på bana är ju en helt annan femma naturligtvis.
Van vid att hantera en motorcykel är ju aldrig dåligt, bara det att det är en omställning varje gång man byter typ av hoj, så därför kan de inte jämföras rakt av.
Vi har ju en lokal bana som jag sett bildbevis på att även du åker, så vi kan ju ta en kursdag på bulten sen i sommar
Du menar att jag ska hålla gratiskurser???
Nä du.. den funkar inte. Jag kräver minst en räkmacka och en kopp kaffe på rosenhill
Jag kommer försöka ordna lite dagsturer i sommar, I turerna är förhoppningen att jag ska få med mig lite instruktörer som kan ge lite tipps mm.
Vi får se om det blir verklighet. Allt hänger på intresse från Er andra.
Brukar inte lägga mig i sådana här trådar men.....
Det jag reagerar på är inte körkunskaperna eller brist på de samma.
Som andra redan påpekat, SM-nivå på cross kräver en del.
Det går att sadla om från cross utan större problem.
Bra körkunskaper och känsla för det du gör, räcker långt(naturbegåvning)
Jimmy Lindström, Carlbark, Fredrik Jansson, Papunen(har jag för mig) har ju alla gjort det och det verkar ju funka bra.
Men dessa åker just bana och inte trafik.
@urgabluf
Det som skrämmer mig, är din attityd!
Det är inte dina körkunskaper som kommer att få dig dödad.....det är din attityd.
Det spelar ingen roll hur bra du är som förare, för du är INTE ensam i trafiken.
Du saknar riskmedvetenhet som är något som kommer med åren/milen.
Kallas också för erfarenhet.
Det som Ezzo och jag(SMC) lär ut på kurserna, är bla. riskmedvetenhet.
Om du sen är ett troll, är påhittad eller bara saknar det mest fundamentala, låter jag vara osagt.
mina 50 öre
De flesta som köper en 1000cc hoj som första hoj gör ju det för att det finns gott om pulver i den. De tror oftast med att det bara är att sätta sig på och gasa. Några få känner saknar någon kromoson vilket gör att de tar större risker, Jagar adrenalin mer än andra... Dessa människor är farliga i trafiken.
Kommer vi någonsin nå fram till dem när det gäller riskmedvetenhet?
Last edited: