Vilken är värsta hojen?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Tog mitt kort när jag var 24, men vad vet jag. är kanske inte så intresserad trotts allt :tungan

Varför visste jag att det skulle frivilligt misstolkas?
Ingen fara.

Det gjorde du säkert, men när du var 23 ställde du kanske inte frågor om vilken cykel som inte kunde bli stekt av en rymdraket i omloppsbana eller nåt i den stilen som framgår i denna tråden ;)
 

Dr madNESS

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Skövde
Hoj
R1 -06 KR, Honda Excellent S GCV -10
Jo då jag finns kvar... ;)
Och jag kommer fortfarande köra ifrån dig på vilken bana du vill.

...tror du absolut kommer vara snabbast... ner i lekakulorna i första böj:brinnerup

Om det blir en R1 av nyare modell du köper och inte orkar lappa ihop den så är jag aspirant på lite delar, en framskärm bla.
 

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Jag var riktigt stek på att köra Honda MT-50 blir omkörd ändå??????
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Jo då jag finns kvar... ;)
Och jag kommer fortfarande köra ifrån dig på vilken bana du vill.

Kan ju tala om för pojken att jag har minsann också kört cross i flera år och tävlat på hög nivå.
Ibland tror även jag att jag kan sätta mig på en sporthoj och dra ifrån varenda kotte, men jag har något du verkligen saknar och det är att veta att det finns tusentals personer som kör bättre än mig.

Du saknar kraftigt självbevarelsedrift. Kan garantera att minst 80% av alla på detta forum skulle köra ifrån dig på bana.
Väx upp för fan, börja jobba eller nått och skaffa dig hår på bröstet, du kommer nog vakna upp en vacker dag "om du lever så länge" och inse vilken jävla nolla du är.
 

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Jag är faktist 22 år. Har tävlat på SM nivå i cross 125 cc och kört hoj sen jag var 9 år. Jag kan hantera en hoj.

Åhhh AHAHAAHAHAHAHHAHAAHHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAA HAHAHAHAHAHAHAHHHHHHHHHHHHHHHHHAAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHA

detta är humor på högsta nivå:glömdet
Ja tror ja kissar på mig snart
:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :banana
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Kan du på heder och samvete säga att du inte betalt någon för skriva den här typen av inlägg för att höja stämningen på forumet under den mörka årstiden?
Haha... ja. Det finns sådana här människor. Det är bara att titta på inläggen på Youtube. Det är så man blir mörkrädd.
 

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05
Tror också många har svårt att förstå det där med hur bra man känner sig själv. JAG känner mig och vet vad jag vill ha. Och med lite tid för att lära känna hojen så kommer det gå fort.

Men varför ska du inte satsa högre än 1000cc?? Dom är ju väldigt vanliga på vägarna så där kommer du absolut inte vara värst, välj nåt större direkt så du kan växa i den.

Och självklart har en kille på 22 år som ännu inte fått sitt MC-kort totalt koll på sina egna begränsningar och sin kapacitet. Liksom vilken statistik bevisar inte det??

En sak är skönt i alla fall: risken för mig att möta DIG på vägarna i sommar är minimal, och det känns bra, och då är det inte för att jag är rädd för att bli omkörd...trust me...
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Kan ju tala om för pojken att jag har minsann också kört cross i flera år och tävlat på hög nivå.
Ibland tror även jag att jag kan sätta mig på en sporthoj och dra ifrån varenda kotte, men jag har något du verkligen saknar och det är att veta att det finns tusentals personer som kör bättre än mig.

Du saknar kraftigt självbevarelsedrift. Kan garantera att minst 80% av alla på detta forum skulle köra ifrån dig på bana.
Väx upp för fan, börja jobba eller nått och skaffa dig hår på bröstet, du kommer nog vakna upp en vacker dag "om du lever så länge" och inse vilken jävla nolla du är.

Som instruktör på smcs kurser så är jag inte fullt så säker på att hela 80% här på forumet kommer vara snabbare..
Tyvärr är det MÅNGA här som verkligen behöver lära sig köra hoj. Speciellt när det gäller bromsning och kurvtagning.
80% av medlemmarna här har mycket kvar att lära där.
Faktum är att någon som kört cross på hög nivå tidigare har betydligt lättare att lära sig pga att de har körvana från att leka runt med en mc.

Men visst verkar killen ha lite konstig attityd.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Som instruktör på smcs kurser så är jag inte fullt så säker på att hela 80% här på forumet kommer vara snabbare..
Tyvärr är det MÅNGA här som verkligen behöver lära sig köra hoj. Speciellt när det gäller bromsning och kurvtagning.
80% av medlemmarna här har mycket kvar att lära där.
Faktum är att någon som kört cross på hög nivå tidigare har betydligt lättare att lära sig pga att de har körvana från att leka runt med en mc.

Men visst verkar killen ha lite konstig attityd.

Jag har kört cross till och från, fast mest till, sen jag var fyra år gammal. Jag är ändå rätt risig på att köra gathoj :gråta

Jag får la gå en sån däringa kurs i sommar så kan du lära mig lite :tummenupp
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Jag har kört cross till och från, fast mest till, sen jag var fyra år gammal. Jag är ändå rätt risig på att köra gathoj :gråta

Jag får la gå en sån däringa kurs i sommar så kan du lära mig lite :tummenupp

Du är välkommen... Om du sen får mig som instruktör är ju inte så säkert.
Tröstar dig dock med att det finns fler duktiga instruktörer.

Det jag menar är att om du tävlar i 125cc på sm nivå. Så tävlar du i en av de klasser med störst antal konkurrenter. Jmf med klasser med ´större cc. (enligt vad jag hört sägas) Ska man ligga i topp där så krävs det att man har talang på en mc. Och jag är fullständigt övertygad om att en sådan person får det betydligt lättare att bli duktig på att köra även en sporthoj.

För att ge ett ex. Jimmy Lindström Kille som började sin karriär på cross.
Han har varit bland de snabbaste i Sverige under nästan hela 2000 talet.
Och han saknar fortfarande körkort.. :)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Har alltid tyckt att enduro är en bra körskola.
Bättre än såväl asfaltsbana som cross.
Kanhända beroende på att jag är ganska obegåvad på bana.
Vissa erfarenheter har man nytta av i trafiken.
Men någon värstinggasare på allmän väg blir man inte av organiserad tävlingskörning.
Snarare tvärt om.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Du är välkommen... Om du sen får mig som instruktör är ju inte så säkert.
Tröstar dig dock med att det finns fler duktiga instruktörer.

Det jag menar är att om du tävlar i 125cc på sm nivå. Så tävlar du i en av de klasser med störst antal konkurrenter. Jmf med klasser med ´större cc. (enligt vad jag hört sägas) Ska man ligga i topp där så krävs det att man har talang på en mc. Och jag är fullständigt övertygad om att en sådan person får det betydligt lättare att bli duktig på att köra även en sporthoj.

För att ge ett ex. Jimmy Lindström Kille som började sin karriär på cross.
Han har varit bland de snabbaste i Sverige under nästan hela 2000 talet.
Och han saknar fortfarande körkort.. :)

Jag förstod vad du menade ;) Är nog inte superkass på att köra heller, snarare medelmåtta som vet sina begränsningar.

Enligt körskoleläraren jag hade så märktes mitt crossåkande främst på krypkörningen :)
Men att åka fort på bana är ju en helt annan femma naturligtvis.
Van vid att hantera en motorcykel är ju aldrig dåligt, bara det att det är en omställning varje gång man byter typ av hoj, så därför kan de inte jämföras rakt av.

Vi har ju en lokal bana som jag sett bildbevis på att även du åker, så vi kan ju ta en kursdag på bulten sen i sommar :gnissla :hihi
 

LowFlyer

#3570
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Du är välkommen... Om du sen får mig som instruktör är ju inte så säkert.
Tröstar dig dock med att det finns fler duktiga instruktörer.

Det jag menar är att om du tävlar i 125cc på sm nivå. Så tävlar du i en av de klasser med störst antal konkurrenter. Jmf med klasser med ´större cc. (enligt vad jag hört sägas) Ska man ligga i topp där så krävs det att man har talang på en mc. Och jag är fullständigt övertygad om att en sådan person får det betydligt lättare att bli duktig på att köra även en sporthoj.

För att ge ett ex. Jimmy Lindström Kille som började sin karriär på cross.
Han har varit bland de snabbaste i Sverige under nästan hela 2000 talet.
Och han saknar fortfarande körkort.. :)

För att inte glömma Troy Bayliss, som knappt hade suttit på en landsvägshoj när han körde sitt första race på bana och slog banrekordet ;) (han började väl iofs tävla i cross när han var 4 eller nåt sånt, och så kan man kanske gissa att han har extrem talang för att köra hoj och är ett undantag)
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Brukar inte lägga mig i sådana här trådar men.....

Det jag reagerar på är inte körkunskaperna eller brist på de samma.
Som andra redan påpekat, SM-nivå på cross kräver en del.
Det går att sadla om från cross utan större problem.
Bra körkunskaper och känsla för det du gör, räcker långt(naturbegåvning)
Jimmy Lindström, Carlbark, Fredrik Jansson, Papunen(har jag för mig) har ju alla gjort det och det verkar ju funka bra.
Men dessa åker just bana och inte trafik.

@urgabluf
Det som skrämmer mig, är din attityd!
Det är inte dina körkunskaper som kommer att få dig dödad.....det är din attityd.
Det spelar ingen roll hur bra du är som förare, för du är INTE ensam i trafiken.
Du saknar riskmedvetenhet som är något som kommer med åren/milen.
Kallas också för erfarenhet.
Det som Ezzo och jag(SMC) lär ut på kurserna, är bla. riskmedvetenhet.

Om du sen är ett troll, är påhittad eller bara saknar det mest fundamentala, låter jag vara osagt.


mina 50 öre
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top