Förutsatt att man inte lägger på Cooper Discoverer vinterdäck som den blir snudd på okörbar med om det är lite spårigt.Annars rätt trevlig vinterbil.RAV4:an har jag kört en del, riktigt skönt chassi i vinterväglag trots att den känns väldigt kort.
Raka sexan drar en del soppa också om det är vinter och blir några kallstarter och så. Men annars så är den hållbar, har hyfsad framkomlighet och drar väl ner mot 0.8l/mil på landsväg har jag för mig. Med viss traktorkänsla.Jeep är bara ett alternativ om man införstådd med att de drar sjukligt mycket soppa om man väljer en med 8:a. Delar finns det uppsjöar av och 6:an brukar hålla för det mesta.
Men kör man inte så många mil per år så är det jävligt mycket bil för pengarna, sina obekväma stolar till trots.
Suzukin passar just till att dra hästsläp med, men har du inget sånt så kan du ju kika på annat
Mmm, dom var det, dom tidiga årsmodellerna, sen kom ju andra tillverkare in och styrde upp den värsta engelska-sjukan...
Vilket år som är brytpunkt vet jag dock inte.
Dom nyare är bara marginellt bättre och udda reservdelar kan du glömma att få tag på! Vi fick bygga en ny upphängning till dieseltanken på den som min syster hade för det fanns inte att köpa. Det tog två dagar att fixa då vi fick riva ner hela bakaxel upphängningen, tacka vet jag tankband!
http://www.blocket.se/blekinge/Jeep_Grand_Cherokee_Limited_6_cyl_190HK_30869287.htm?ca=6&w=3
Kan inte nån ringa och fråga om denna drar olja. Undrar om han läst vad som står på displayen...
Annars tror jag Sorento är trevliga. http://www.blocket.se/vastmanland/Kia_Sorento_2_4_4WD_29214423.htm?ca=6&w=3
Lexus http://www.blocket.se/lund/Lexus_RX_300_4WD_Aut_26174068.htm?ca=6&w=3
Hyundai http://www.blocket.se/dalarna/Hyundai_Santa_Fe_2_4_GL_30697314.htm?ca=6&w=3
Vad med en MB G-klass? Har kört en del i en sådan, dock modell äldre (80-tal). Utmärkt bil om man ska forcera lite snö i tid och otid, så som förra vintern t.ex. Den jag körde runt i hade visserligen en rak 6:a, kanske vore diesel att föredra istället. Men bra gick den och aldrig några problem med framkomlighet. Verkade otroligt robust.
Det är absolut en av dom kapablaste terrängbilarna, men det är ingen extrahög personbil.
Komforten är ändå anständig och med en turbodiesel kan man nog stå ut med den som personbil.
Tyvärr rostar dom satan, jag var och tittade på en som låg rätt i pris, tyvärr glömde säljaren att upplysa om skicket innan jag åkte, ingen affär den gången....
105 000 kr för en 10 år gammal bil
OK, vilken motor ska man kika på gällande jänkarn?
Denna är nog ganska rolig....
http://www.blocket.se/orebro/Audi_S3_210_HK_0__KONTANT___RANTEFRITT_29053051.htm?ca=11&w=3
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |