Vilken bil ?? BMW 325 -05 el. A4 2.0T -05

Vilken bil rockar mest ??


  • Antal röstningar
    0

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
oFFkeFF skrev:
För att om man vill ha mer effekt är det mycket enklare att leka med laddtrycket i turbomaskinen än i den lilla 325'an.
Det är ganska enkelt, säkert och relativt billigt att ordna 300 turbo-kusar. Och det skrämmer du inte upp 325'an i första taget.

Fyrhjulsdrift är överlägset genom kurvor och det är roligare än bakhjulsdrivet.
Har man kört fyrkrafs med +300hk känns övrigt ganska tråkigt. 200hk duger det också..

Tror du att han ämnar att trimma den?

Nisse Järnet skrev:
Var bor du nånstans? Ang. omkörningar så går det jävligt fint med morsans 320 -99 iaf, ESP-lampan blinkar, speciellt när man åker över snösträngen :) Men det känns helt lugnt och mjukt! Man är äldrig rädd för att köra om.

Kan bara hålla med, våran BMW, förvisso en -97:a men åndå, är stabil och lugn att köra om med :tummenupp
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
TheDiversion skrev:
Tror du att han ämnar att trimma den?

Det har jag inte den blekaste om. Men 200hk och fyrhjulsdrift brukar duga rätt bra också. Visst inte supersnabbast rakt fram, men fortfarande tillräckligt för att kunna åka brett när det är blött ;)
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag har fastnat i 4x4 träsket efter flera år som RWD torsk.
När man väl behöver 4x4 är bara det värt köpet. På vintern, sjösättning av båten, komma upp från kohagen du lyckats halka ner på, ösregn på motorvägen, hjälpa kompisen loss osv.
Chippa Audin och du drar BMWn ifall det skulle störa dig.
Drömmer själv om en S4 som bruksbil, och så har jag Cossien att busa med.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Mycket snack om tvåhjulsdrift och ESP. Jag säger bara PROVA en quattro (inte en gammal häck, en nyare) med ESP. Case closed.
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Jag har inte kört den nya Audin så den kan jag inte uttala mig om men Bmw:n är helt underbar att köra.
Bmw:n är enligt mig det självklara valet, den är till att börja med mycket snyggare än en Audi någonsin varit (objektivt iofs.).
Folk pratar om att det är hemskt med bakhjulsdrift vindertid? Det är väl då det kommer till sin fulla rätt, det är ju skitkul att sladda :D. Det är det säkert med Audin med iofs.

Det är nog bara att gå på sin personliga känsla, det märket man vurmar mest för.
 

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZS1000S
Varför välja mellan två pizzaräcers? :hihi

Jag skulle valt Audin av de tu - fyrkrafs...
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
McB skrev:
Att vinna över en på pappret starkare bil i rattlåsracing säger också mycket om förarna. Det är svårare än vad många tror att göra perfekta växlingar, och skillnaden mellan en bra och dålig förare blir ännu större när det är en turbobil som skall framföras.

Att du råkar spöa en Golf R32 en gång säger mer om Golfens förare än om din 325:a. Jag har beskådat tillräckligt många streetrace för att veta att det mest oväntade ofta händer.
Jo jag vet, han körde säkert på 1:an hela vägen och hade glömt att sätta på tändningen :tungan Nej allvarligt så tycker iaf jag att man märker om han lyckas eller inte, speciellt om han ligger med sitt baklyse vid mitt framlyse.
Ska se om jag hittar några tider på en S2 eller RS2, där ser man tydligt hur mkt 4wd segar ner när man kommit igång!
Obs! Jag ogillar inte Audi, men folk tror att en 4wd bil med 200hk är snabb som satan! "WOW!! Har du 200hk och 4wd?!?! Jäääävlar vad den måste gå!" Så blir man ifrånkörd av en bil med 150hk och rwd/fwd på motorvägen :tungan

Fast det kanske är så att jag är jäävligt bra på att köra iof :hihi :gnissla :rolleyes:
 

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Östersund
Hoj
Hojlös...
Nisse: Vad e det för tider du tänker på? Har en del tider på min chippade (i övrigt orginal) s2a.

EDIT:
201m: 8,45s
60fot: 1,7s

402m: 13,78s
60fot: 1,87s

80-120 3,4sek

http://www.race.nu/~boije/s2filmer/ <--- filmsnuttar att ta egna tider på. ;)

EDIT2: 6000varv på 4an motsvarar 193km/h uträknat på däck dim och utväxling. Mätaren visar ca 200 då... (bara för att undanröja diskutioner om att mätaren visar galet)
 
Last edited:

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Östersund
Hoj
Hojlös...
Givetvis stjäl 4wd effekt men det är ju inte det den egentliga diskutionen handlar om heller, trådskaparen frågade om råd på bilköp på en bil som jag ser det som att han ska använda att frakta röven i bekvämt. Jag hade inte valt någon bilarna i pollen för att köra raktfram rejs med.
 

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Karlstad
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
Hmm...varför inte nya A6 sedanen med quattro?
Jäkligt snygg och dessutom flera bra motoralternativ.
Testade en lyx-utrustad 3.0 TDI för några dar sen, helt underbar för att vara en diesel.
 

Charlie300

Mycket snack och lite verkstad
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Världen är mitt hem
Hoj
Kona Kula; KTM, Kawasaki och Suzuki =SÅLDA
MadManAxel skrev:
Hmm...varför inte nya A6 sedanen med quattro?
Jäkligt snygg och dessutom flera bra motoralternativ.
Testade en lyx-utrustad 3.0 TDI för några dar sen, helt underbar för att vara en diesel.


Den nya A6:an är helt fantastisk, men den blir för dyr med quattro och liknande utrustning som det går att få i de bägge mellanklassarna jag lade ut pollen om. Mitt dilemma är att jag ska "färda arslet" otroligt mycket men vill likväl ha en bil som bjuder lite skratt mellan varven när jag är på det humöret.

Hur snabb den är rakt fram i acceleration spelar ingen roll, bara den är hyffsat rapp, pigg och trygg vid omkörning i landsvägstrafik. De båda bilarna är goda för 220+ och det räcker mer än väl för mig. Lutar åt Audin pga quattro samt kombi och ev. automat, men känner varmt för nya 3:an pga utstrålning och körglädje, men stort minus för 2WD och sedan. (325 ix Touring blir ca 60kkr dyrare än motsv. A4 och är inget alternativ tyvärr.) Tack för allas synpunkter. Keep on Voteing :banana :banana
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Nisse Järnet skrev:
Obs! Jag ogillar inte Audi, men folk tror att en 4wd bil med 200hk är snabb som satan! "WOW!! Har du 200hk och 4wd?!?! Jäääävlar vad den måste gå!" Så blir man ifrånkörd av en bil med 150hk och rwd/fwd på motorvägen :tungan

Så slöa blir inte 4x4 uppe i fart. Just den Audin vet jag inget om dock. Min gamla 323.a på ca 200häst drog ganska lätt en kompis kompressorkonverterade Focus med uppgivna 200häst på motorvägen, då var vi ändå 3 i min bil, och han hade bara sin lätta tjej med, och den Focusen har gått 14.3/ ca 160 slutfart på strippen.
Cossien jag har nu törs jag lova att även nyare M5 får det väldigt kämpigt över 200, då har jag "bara" 330häst, och har piskat en AMG merca rätt bra på motorvägen.
 

Charlie300

Mycket snack och lite verkstad
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Världen är mitt hem
Hoj
Kona Kula; KTM, Kawasaki och Suzuki =SÅLDA
Testade den nya 330:n idag. Det borde jag inte ha gjort :) :)
Faktum vara att den bilen med den maskinen gör att man lätt förtränger priset, hur praktisk en sedan är eller hurvida den går bra i halka.

HELT sjukt rolig och brutal motor. 258 Hk rak sexa och detta i en mycket komfortabel och bekväm bil. Visserligen åt skogen dyr men nästan på köpet ett hojsubstitut. Hmm, detta blev knivigare än vad jag kunde tänka mig.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
-PLM- skrev:
Cossien jag har nu törs jag lova att även nyare M5 får det väldigt kämpigt över 200, då har jag "bara" 330häst, och har piskat en AMG merca rätt bra på motorvägen.

AMG säger ju iofs inte så mycket, finns ju från 220 hk och uppåt.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Charlie300 skrev:
Testade den nya 330:n idag. Det borde jag inte ha gjort :) :)
Faktum vara att den bilen med den maskinen gör att man lätt förtränger priset, hur praktisk en sedan är eller hurvida den går bra i halka.

HELT sjukt rolig och brutal motor. 258 Hk rak sexa och detta i en mycket komfortabel och bekväm bil. Visserligen åt skogen dyr men nästan på köpet ett hojsubstitut. Hmm, detta blev knivigare än vad jag kunde tänka mig.
Freude am fahren :)
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Blip skrev:
AMG säger ju iofs inte så mycket, finns ju från 220 hk och uppåt.
Ok, tror det skulle vara 350häst ngt på den.
Ville bara påvisa att 4x4 inte alls behöver vara slöa uppe i fart.
 
Last edited:

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
hade nog köpt bmw, fast jag kör en A3 -04.. Audi är underbara att köra, det vet du nog, men tror det är bra mycket mer körgglädje i en bmw!
Sen är det det jag värde sätter.. upp till varo en!
Planerar själv byta till en 330D om nått år.. mkt för att den är överlägsen bland traktormotorerna
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top