Var runt igår och provkörde Mazda 6, Honda Accord och Toyota Avensis. Tänkte dela med mig av mina intryck.
Mazda 6 hade klart mest tryck i motorn av de versioner jag testade. Hade dessutom riktigt bra ljud i stereonn, om man är intresserad av sådant. BOSE-system, inga fel alls. Kändes en smula stötig (eller sportig, beroende på hur man ser det) men det kan ha att göra med att vägarna jag körde på var en aning eftersatta. Kändes invändigt mer exklusiv än väntat. Snygg inredning och trevlig förarmiljö.
Honda Accord kändes mest blingig av de tre. Det var en fullutrustad version med eljusterade skinnstolar osv. Bra komfort, ungefär lika stötig (sportig) som Mazdan. Det var den bil av de tre som jag fick bäst plats för benen i. Invändigt kändes den i övrigt ungefär lika påkostad som Mazdan. Helt klart den design jag gillar bäst.
Toyotan var den bil som gick mjukast på vägen. Invändigt kändes den även där mindre sportig än de andra. Den är det helt klart vuxnaste alternativet, kändes nästan lite tråkigt pålitlig. Dessutom tycker jag att den i särklass är fulast av de tre. Man får med utrustningspaket innehållande backkamera och navigator till ungefär samma pris som de andra kostar.
Så för att sammanfatta.
Mazda: Mest motor och stereo för pengarna. Billigast..
Honda: Helt klart snyggast bil av de tre. Dyrast.
Toyota: Fulast och vuxnast. Prismässigt mitt emellan de andra.
Står fortfarande som en åsna mellan två höstackar.