fazerfun
Gudomlig sporthojare
Jag hörde något om det där, det var någon som var väldigt upprörd att han fick så mycket mindre bil för pengarna som privatperson. Ska definitivt kika på det, men eftersom jag som sagt har några månader kvar så hinner väl tillfälliga rabatter försvinna innan det är dags.
Rabatterna kommer och går.
BMW har ju kapat åt sig en hygglig andel av tjänstebilsmarknaden och Merca lägger ned mkt krut för att etablera sig på allvar. Och nya C-klass är inte så dum...
Hur stor bil behöver du? Ska snart byta själv min Passat -12 med stora dieseln, 4motion och DSG efter snart 13000 mil. Var lite skepisk i början, tyckte den var stötig och bullrig och lite påvert plastig i jämförelse med den V70 jag hade innan men den växer på en. Har inte haft ett enda fel, en riktigt riktigt bra bil. Rapp, snål och allmänt trevlig.
Nya Passaten är fin men för lik den gamla, det känns lite been there, done that även om det är väldigt mycket bil för pengarna. Så det blir nog en A6 eller 520 för mig. Eller XC60. Eller ska man skita i kombilivet och ta en A5? CLA Shooting brake?
Lyxproblemen hopar sig....