Vilken GoPro kamera?

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Fick hem min Gopro HD Motorsport i förra veckan! Nöjd som ett barn på julafton trots att jag inte provat den än! Ska försöka få hem hjälmen i veckan och montera kameran där. Ni som kör med den på hjälmen, har ni kameran uppe på hjälmen med ett enkelt fäste eller sitter den på sidan med den vinklade armen??

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Fick hem min Gopro HD Motorsport i förra veckan! Nöjd som ett barn på julafton trots att jag inte provat den än! Ska försöka få hem hjälmen i veckan och montera kameran där. Ni som kör med den på hjälmen, har ni kameran uppe på hjälmen med ett enkelt fäste eller sitter den på sidan med den vinklade armen??

En GoPro skulle jag nog köra uppe på hjälmen eftersom den är så platt och stor. Contouren har jag på sidan av hjälmen så att den är så nära vad ögonen ser som möjligt.

creare

Guest
En GoPro skulle jag nog köra uppe på hjälmen eftersom den är så platt och stor. Contouren har jag på sidan av hjälmen så att den är så nära vad ögonen ser som möjligt.

Fast man kan få en rätt härlig känsla av go pro'n på sidan av hjälmen också, bara o vinkla lite:tummenupp

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Fast man kan få en rätt härlig känsla av go pro'n på sidan av hjälmen också, bara o vinkla lite:tummenupp

Tycker att det drar nog mycet i sidled med Contouren i 220 blås, vill inte ens tänka på hur det skall vara med en ladugårdsvägg istället:)

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard

Ebay?

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ktm 950sm
Jag testade att sätta min gopro på ovansidan på hjälmen och det var bara jobbigt i högre farter...värsta vindfånget och sen hör man ju bara vindbrus...

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Jag testade att sätta min gopro på ovansidan på hjälmen och det var bara jobbigt i högre farter...värsta vindfånget och sen hör man ju bara vindbrus...

Det kan väl inte bli någon större skillnad gentemot att ha den på sidan av hjälmen vindbrusmässigt?? Den sitter ju lika nära hjälmen om man använder den vinklade armen som om man fäster den uppepå. Vad syftar du på med högre farter? För min del blir det sällan över 160-170 när man åker motard...

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Z750
Glöm inte att lägga på:
Moms 25% + tull som är ca 6,7% för kamera då det skickas från USA.

Självklart, om man åker på tull + moms så är man uppe i cirka 2330kr om inte jag räknar helt fel. Den billigaste kamera+frakt på ebay. Om man handlar här i Sverige har jag sett att många handlare tar ur batteriet och säljer det löst... Kanske har blivit ändring på det nu samt priset:tummenupp

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Självklart, om man åker på tull + moms så är man uppe i cirka 2330kr om inte jag räknar helt fel. Den billigaste kamera+frakt på ebay. Om man handlar här i Sverige har jag sett att många handlare tar ur batteriet och säljer det löst... Kanske har blivit ändring på det nu samt priset:tummenupp

Tull och moms åker man på nu för tiden.
Tar ur batteriet?? Haha. Låter ju inte så seriöst:)

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
YZF600R Dunderkatt -97 (Såld)
Fick helt plötsligt för mig att köpa en GoPro HD Motorsport från actioncamera, drog express leverans så man har den innan avresa till sthlm oh mässan i helgen.. =)

Mattson

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
KTM 990 SM 08, KTM 640 06 Såld
Om man köper GoPro HD Motorsport 1080 kan man då sänka upplösningen till 720 för att få 170graders effekten i widescreen och kunna välja 60 bilder i sekunden eller måste man köpa 720 kameran för det?
Tack på förhand.

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
YZF600R Dunderkatt -97 (Såld)
Om man köper GoPro HD Motorsport 1080 kan man då sänka upplösningen till 720 för att få 170graders effekten i widescreen och kunna välja 60 bilder i sekunden eller måste man köpa 720 kameran för det?
Tack på förhand.

Ja det kan man
Nej det måste man inte

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Titta på filmerna ni redigerat på TV sen :tummenupp

Tog ner min burk till TVn och sitter spikad här nu med goa filmer :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...