Vilken GoPro kamera?

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Köpte min GoPro Hero HD förra året från USA då den kostade ungf 5000kr med frakt i Sverige.
fick den för 2.8 därifrån, funkade klockrent och har filmat en massa roligt. Tråkigt nog så hände något någon månad efteråt, så den dog mitt i en filmning (fast batteriet fortf var laddat) och sedan dess så har den inte gått att starta även om jag laddat upp batteriet, däremot har jag hittat en temporär lösning och det är att om jag har den inkopplad till datorn samtidigt som jag startar den, så går den att använda.

Det är däremot något jag inte känner är okej då jag vill kunna använda den ordentligt, skulle jag stanna någonstans och sluta filma så går den inte att starta igen innan jag kopplar den till datorn dvs.

Kan det vara så simpelt att det är batteriet det är fel på?

Jag skickade ett mail för ett par månader sedan till företaget jag köpte den ifrån i USA och dom sa om jag står för frakten tur&retur så kan dom reparera den/få en ny.

Då kommer det dock kosta runt 1000kr antagligen om jag inte är helt fel ute? fick betala extra sist för att den fastnade i tullen också.

Jag tror mer på att det är något fabriksfel på kameran, för den röda lampan blinkar till om man råkar röra sladden med, som att det är glapp.

Någon som varit med om liknande?, kanske är värt att höra av sig till något svenskt företag annars och höra om dom kanske kan laga den, och vad det skulle kosta.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Om jag förstått saken rätt så anges på tulldeklarationen reparation/utbyte när Du får tillbaks kameran och då ska den inte avgiftsbeläggas. Om det skulle strula så har Du förhoppningsvis kvitton kvar på Dina tidigare utlägg vilket ska räcka för att Du ska slippa ytterligare avgifter.

Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Det är en vanlig mini-usb så det har jag redan gjort. Testat olika datorer och olika portar.

Jag hade problem att få igång laddningen efter värmen i somras. Tog ur batteriet över natten, satte i det igen dagen efter och då funkade det.

Du kan ju alltid prova, annars är det nog batteriet som gett upp.

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Någon som varit med om liknande?, kanske är värt att höra av sig till något svenskt företag annars och höra om dom kanske kan laga den, och vad det skulle kosta.

Finns ersättningsbatterier som du kan testa med för 249:- . :tummenupp

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Tänkte faktiskt köpa ett nytt batteri först och testa, kan vara klokt innan man skickar iväg den till USA igen :d..

Är dock i Cypern ett halvår nu så det får bli då man kommer hem i Juli.

Tänkte faktiskt köpa ett nytt batteri först och testa, kan vara klokt innan man skickar iväg den till USA igen :d..

Är dock i Cypern ett halvår nu så det får bli då man kommer hem i Juli.

Last edited:

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Jag får min Gopro HD motorsport idag. Tänkte höra med er vilket minneskort ni kör med?

Ska man slå till på ett 32gb direkt eller nöja sig med ett 16gb?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag får min Gopro HD motorsport idag. Tänkte höra med er vilket minneskort ni kör med?

Mer noga är, som tidigare nämnts, att skrivhastigheten är minst klass 4.

Det här hittade jag på deras hemsida ang hur mycket du får in på ett kort:

Storage

* Memory: SD card, up to 32GB capacity (SDHC)
* Average recording times (using 32GB SD card):
o 1080p (30 fps): 4h 21m
o 960p (30 fps): 5h 26m
o 720p (60 fps): 4h 21
o 720p (30 fps): 8h 09m
o WVGA (60 fps): 8h 09m

När vi filmar på bana är det smidigare med två mindre kort. Då flyttar vi bara kameran till nästa hoj och byter minneskortet samtidigt. På det viset kan vi tömma det ena kortet medan det andra används till att filma det pågående passet.

Last edited:

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12

du får ganska många timmar på ett 16 gb.
men det är skönt å ha lite extra om man har varit slarvig på att rensa :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...