hur lång tid kan man filma med en gopro hero wide ej hd om man har minerskort på 16 g
Japp, se min *edit*... samma problem nu även med kortläsare märker jag precis av
Det är ju fan inte det minsta okej att ens filmade material lite random och hux-flux ska bli korrupt eller vägrar bli överfört till ens datorn
en .mp4 på 2,08 Gb och bara 178 Mb kommer över.
Aldrig haft någon fil över 4Gb däremot, men får lär kolla upp det här med filformat... hoppas GoPro'n pallar med något vettigt sådant. (nödfall så får man väl leta fram någon gammal PC att ha som överförings-modul hehe)
När jag provat filma med min hd hero så blir ju en 5min film=5gb. Kan nån förklara hur man byter till lägsta upplösningen 960 eller 720 fick bara med en instruktionsbok på tyska.
Men på lägsta upplösningen går det alltså o filma i 2,5 timmar? Och på högsta ca 15min på ett 16gb klass 6 sdhc?? Eller hur gör ni för att filma i 2,5timme?
När jag provat filma med min hd hero så blir ju en 5min film=5gb. Kan nån förklara hur man byter till lägsta upplösningen 960 eller 720 fick bara med en instruktionsbok på tyska.
Men på lägsta upplösningen går det alltså o filma i 2,5 timmar? Och på högsta ca 15min på ett 16gb klass 6 sdhc?? Eller hur gör ni för att filma i 2,5timme?
Fel på din kamera om 5min = 5gb.
Alltså 60gb för en timme?![]()
http://www.youtube.com/user/eyeofmineGoProHDHero#p/u/14/IfKpTuk1_X8
Finns en länk nånstans i den filmen för att ladda ner deras egna
instruktionsmanual för utskrift... Kolla den här filmen, så kan du din
GoPro utan och innan
Om du menar GoPro 960 så är det samma filmtider som en HD inställd
på de lägre upplösningarna..
Är det någon som har koll på vart man hittar 16G's minneskort billigast?
// creare
Var noga med att inte bara leta efter billigaste pris utan kolla så du får kort med bra fart i också.
Är det någon som har koll på vart man hittar 16G's minneskort billigast?
// creare
Sådär, testat på tre datorer nu (1 Mac, 2 PC), både direkt från kameran och genom att köra med kortläsare - vissa filmklipp vägrar bli överförda (överföringen stannar) och ibland så rent utav "stängs"* USBet av (vare sig det är kameran eller kortläsaren)
Och det här med att inte filma för långa klipp!? Visst, jag håller med om att mindre klipp är bättre... men va fan!? Det är ju inte okej att tvingas klippa titt som tätt och vara helt vilse om vad man max får sikta på, 2 minuter? 2 Gb?
// Ska dock testa minneskorten m.m. igen efter att ha formaterat dessa, klurar på HFS+ (Mac filformat) alt. NTFS (FAT32 klarar max 4 Gb per fil va?) //
* som att man skulle dra ut USB-sladden utan att avsluta den externa disken först
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |