Vilken GoPro kamera?

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Och det här med att inte filma för långa klipp!? Visst, jag håller med om att mindre klipp är bättre... men va fan!? Det är ju inte okej att tvingas klippa titt som tätt och vara helt vilse om vad man max får sikta på, 2 minuter? 2 Gb?

Det enda du behöver göra är att slå av och slå på filmningen då och då så får du små filer. Just i ditt fall så låter som att det är minneskorten som inte är okej alternativt att din GoPro är trasig på något sätt...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Kanske redan sagts, men har du formaterat korten i kameran? Den använder FAT32 tror jag, den delar iaf upp filmer vid 4GB.

formaterat i kameran? nej...
hann inte med något sådant innan avresa, plockade dom direkt ur förpackningen och in i kameran, majoriteten av filmklippen går fint, men några på 300 Mb, några på 2 Gb och allt därimellan vägrar fungera.

Aldrig varit uppe i ens 3Gb på ett klipp - samtidigt anser jag att man bör kunna spela in och fylla upp 16 Gb på ett 16Gb-kort utan problem egentligen...

Nej fasen, min erfarenhet av GoPro är än så länge lite kantstött :gråta

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
formaterat i kameran? nej...
hann inte med något sådant innan avresa, plockade dom direkt ur förpackningen och in i kameran, majoriteten av filmklippen går fint, men några på 300 Mb, några på 2 Gb och allt därimellan vägrar fungera.

Aldrig varit uppe i ens 3Gb på ett klipp - samtidigt anser jag att man bör kunna spela in och fylla upp 16 Gb på ett 16Gb-kort utan problem egentligen...

Nej fasen, min erfarenhet av GoPro är än så länge lite kantstött :gråta

Då föreslår jag att du formaterar korten i kameran.

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Startar kameran om inspelning efter 4 gig nåtts så borde det väl ändå inte vara nått problem att klippa ihop filmer? Ingen vill väl ändå se en enda lång film, oredigerad? :va

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Hoj
Ktm 690 smc R
Display

The LCD BacPac is a detachable LCD screen for your 1080p HD HERO camera. As a removable accessory, the LCD BacPac keeps your camera as small and light as possible, yet provides the convenience of an LCD screen when attached.

Enhanced Convenience:
Use your HD HERO as an everyday camera
Frame complex scenes, see what you shoot
Playback footage instantly on your HD HERO
Simple one button design for easy control
Integrated speaker with volume control

What's included:
• 1 LCD BacPac screen
• 1 Waterproof backdoor for HD HERO housing
• 1 Waterproof backdoor for HD Wrist housing
• 1 Non-waterproof Skeleton backdoor for
HD HERO housing
• 1 Non-waterproof Skeleton backdoor for
HD Wrist housing
• 1 Year Warranty

precis det jag saknar på min gopro!! någon som har köpt?

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
The LCD BacPac is a detachable LCD screen for your 1080p HD HERO, precis det jag saknar på min gopro!! någon som har köpt?

Yepp! Vi har lagt en större order på dessa som vi hoppas få in i lager inom kort!
/Jocke Sportscam.se

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM

De provfilmingar jag gjort hittills har jag antigen filmat marken eller himmelen så detta är precis vad jag också behöver! Väntar med spänning på vad prislappen hamnar på här i Sverige, eller om man ska chansa när de kommer ut några på Ebay.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
The LCD BacPac ....

När jag pratade med Iceman-folket på mc-mässan (som hade just en sån display att visa) så sa de att den kommer till försäljning lite senare i år. De hade inget pris än

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Startar kameran om inspelning efter 4 gig nåtts så borde det väl ändå inte vara nått problem att klippa ihop filmer? Ingen vill väl ändå se en enda lång film, oredigerad? :va

Nej men möjligheten att filma tills minneskortet är fullt borde ju ändå inte vara en omöjlighet.

*EDIT*

Last edited:

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
YZF600R Dunderkatt -97 (Såld)
När jag pratade med Iceman-folket på mc-mässan (som hade just en sån display att visa) så sa de att den kommer till försäljning lite senare i år. De hade inget pris än

Hoppas dom släpper ett batteri snart med, 2,5h är lite kort batteritid.

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Hoj
Ktm 690 smc R
De provfilmingar jag gjort hittills har jag antigen filmat marken eller himmelen så detta är precis vad jag också behöver! Väntar med spänning på vad prislappen hamnar på här i Sverige, eller om man ska chansa när de kommer ut några på Ebay.

pris 79,99+ frakt gopro Usa

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Nej men möjligheten att filma tills minneskortet är fullt borde ju ändå inte vara en omöjlighet.

*EDIT*

Det gör den, fast delar upp filmen.

Har du provat nått recovery/diskscanner på korten innan du raderar?

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Ska ju komma Backpack batteri... Det + det vanliga lär ju ge minnst dubbel tid?

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Är det inte någon som filmar med POV?

Jag har suttit och kikat på filmer från POV HD. Frågan är bara om den är två tusen kr bättre än GoPro?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Det gör den, fast delar upp filmen.

Har du provat nått recovery/diskscanner på korten innan du raderar?

Nu verkar det hela funka okej.
Dels kom en ny Firmware under veckans gång man var bortrest, fixar in den i kamerorna nu samt att jag testat att formatera minneskorten, än så länge verkar 100% av klippen funka.

sökt info om vad GoPro klarar av vad gäller format på minneskorten, just nu är det ju FAT32 som dom är från början... HFS+ !? NTFS?

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nu verkar det hela funka okej.
Dels kom en ny Firmware under veckans gång man var bortrest, fixar in den i kamerorna nu samt att jag testat att formatera minneskorten, än så länge verkar 100% av klippen funka.

sökt info om vad GoPro klarar av vad gäller format på minneskorten, just nu är det ju FAT32 som dom är från början... HFS+ !? NTFS?

Du skall alltid formatera i kameran...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...