Vilken GoPro kamera?

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
äh va svårt det är!!! :( de finns ju flera modeller av denna GoPro 3, White, silver och Black.

White och Silver verkar ju spela in med samma specifikationer dvs 1080-720 / 60fps och om vi går in på Black så kommer vi upp i 1440-720 / 120fps.

Om de är så att White och Silver spelar in med samma kvalitet kanske man ändå skulle köra på en GoPro.

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
äh va svårt det är!!! :( de finns ju flera modeller av denna GoPro 3, White, silver och Black.

White och Silver verkar ju spela in med samma specifikationer dvs 1080-720 / 60fps och om vi går in på Black så kommer vi upp i 1440-720 / 120fps.

Om de är så att White och Silver spelar in med samma kvalitet kanske man ändå skulle köra på en GoPro.

Det är samma upplösning med olika kvallite på white, silver och black.
Det märks skillnad mest när ljuset är lite sämre.
kolla på lite jämförselser på youtube så ser du.

Jag är iallafall sjukt nöjd med alla GoPro´s jag haft och har. :banana

Nelsen

#169 Superbike
Gick med
28 Jan 2009
Hoj
Panigale 899
Det är samma upplösning med olika kvallite på white, silver och black.
Det märks skillnad mest när ljuset är lite sämre.
kolla på lite jämförselser på youtube så ser du.

Jag är iallafall sjukt nöjd med alla GoPro´s jag haft och har. :banana

Går inte att jämföra dem mot en blackedition.. Ja har en och har även 2an med som är mer eller mindre samma kamera som white å silver.

För engångskull så stämmer frasen When you turnd black u never go back

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
en white eller silver är jag nog mest intresserad av! :p Men ljudupptagningen är väl sådär tycker jag, Kan man koppla till en extern mic till dem? =) eller är det bäst att bara låta det vara, såg ett test mellan dem på youtube, men jag tycker att alla är för brusiga pga vind. Men de kanske bara är just de klippen jag kollat på, Video e nice på alla tycker jag =) Black var ju bäst men då kostar det lite

frefeh

Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
en white eller silver är jag nog mest intresserad av! :p Men ljudupptagningen är väl sådär tycker jag, Kan man koppla till en extern mic till dem? =) eller är det bäst att bara låta det vara, såg ett test mellan dem på youtube, men jag tycker att alla är för brusiga pga vind. Men de kanske bara är just de klippen jag kollat på, Video e nice på alla tycker jag =) Black var ju bäst men då kostar det lite

Ok, bildmässigt så är White samma som GoPro HD och Silver = GoPro 2.
Externmic ska gå att koppla in (på 3:an har jag mig för att man måste ha en adapter)
Ljudet blir en aningsbättre med den öppna "bakluckan) men det blir brusigt och lite tunt.

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
tack för svar, hittade dem nu, köper man mic, adapter och en white så tror jag nog man kan få helt okej saker för ca 3500:- inkl något fästa, kanske till och med två fästen. Finns ju några på blocket såg jag, kanske skall ta mig en titt på dem =)

Läste lite om den:
60 m vattentätt hus

Betyder det att jag kan använda den precis som den är och dyka med den?

Last edited:

frefeh

Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
tack för svar, hittade dem nu, köper man mic, adapter och en white så tror jag nog man kan få helt okej saker för ca 3500:- inkl något fästa, kanske till och med två fästen. Finns ju några på blocket såg jag, kanske skall ta mig en titt på dem =)

Läste lite om den:
60 m vattentätt hus

Betyder det att jag kan använda den precis som den är och dyka med den?

Ja det blir bra skulle jag tro prisvärt :)

Japp bara och hoppa i, 3:an har ju fördel att det redan är en plattlins på skalet så du får skarpa fina bilder/film (på 2:an är skalet välvt och det blir suddigt, finns ett undervattenshus att köpa)

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Eftersom att jag både dyker och snorklar rätt mycket när jag är utomlands så låter ju en GoPro 3 fantastiskt i mina öron nu, kan både använda den vid mc körning och dykningen! Slipper jag köpa en ny dykkamera =) *har en Seaquest idagsläget, 6-7 år gammal*

Då skall jag snoka reda på vart jag kan hitta det jag vill ha billigast =)!

frefeh

Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Eftersom att jag både dyker och snorklar rätt mycket när jag är utomlands så låter ju en GoPro 3 fantastiskt i mina öron nu, kan både använda den vid mc körning och dykningen! Slipper jag köpa en ny dykkamera =) *har en Seaquest idagsläget, 6-7 år gammal*

Då skall jag snoka reda på vart jag kan hitta det jag vill ha billigast =)!

Härligt, så här blir det med 2:an och dykhuset kolla första klippen.
(filmat i 720p youtube komprimerar lite, har inte gjort någon färgjustering)
http://www.youtube.com/watch?v=CBxm4scIdCI

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
SV650S -04
Ingen som har testat Liquid Image Ego, är sugen på att köpa en. Den har dock bara 130 min batteritid, ni erfarna är det för lite?

Caarl

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2012
Hoj
Honda Hornet 600 -06
Tjena någon här som har personlig erfarenhet av skillnaderna på 2an jämfört med 3an?
Är 3an betydligt bättre eller räcker det gott o väl med 2an? hade tänk filma hojåkning och semesterfilmer främst:tungan

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
För 9 av 10 på forumet duger enklaste formen av actionkamera. Kolla trailern på Hero 2 respektive Hero 3. Hur bra filmen blir har inte mycket med kameran att göra, dock får du ett bra dykhus från början med 3:an. Fler fästen och tillbehör för en billigare peng kommer med 2:an men ingen film blir bra utan planering och efterarbete oavsett kamera.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2

Caarl

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2012
Hoj
Honda Hornet 600 -06
Hade ju inte varit fel med ett fäste till styret och dämparen, får väl köpa till det. Men vad tror ni om den annonsen annars? Bra köp?:rolleyes:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Ja, om du inte behöver WiFi så funkar den bra. Kolla skicket på den bara (bucklor, repor på frontlinsen, etc). Du kommer att vilja köpa till ett större minneskort också (med ett 8GB får du cirka 30 minuter film).

MrRR

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Hoj
CBR1000RR Fireblade -08
Hade ju inte varit fel med ett fäste till styret och dämparen, får väl köpa till det. Men vad tror ni om den annonsen annars? Bra köp?:rolleyes:

han vilseleder dock i annonsen att wifi drar mer ström, javisst gör det när den är på, men självklart går det att stänga av på Hero3 Silver!

har en god vän på jobbet som köpte Hero2 istället för Hero3 Silver, bara för att "tjäna" ett par kronor efter en diskussion med mig. Han nämnde att han aldrig kommer använda wifi ändå.

Sen köpte jag och en annan Hero3 Black med wifi inbyggt och fördelen med 3an är att man kan se direkt i mobilen (självklart med appen) vinkar, inställningar och allt i mobilen än att fippla med allt i den lilla skärmen på Hero2, som driver mig till vansinne att ens gå in i den menyn.

Överlag så är självklart Hero3 Black edition ett bättre val om man gillar efterredigering, men för vanligt bruk räcker Hero2/Hero3 Silver mycket väl, har bättre kontrast från början om man vill börja klippa direkt i Sony vegas eller adobe premiere.

Hast

Hast Photography
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
KTM Duke 690 2012
För övrigt så säljer jag min 2a som fortfarande har garanti och är använd max 5gånger :)

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...