Vilken GoPro kamera?

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Ort
???
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Någon som vet vart man kan komma undan med en billig HD2? Det billigaste jag hittar är 2500kr för en outdoor, antar att det inte spelar någon roll om man väljer en outdoor eller motorsport. Vill bara kunna fästa på hjälmen och på någon kåpa.

Köp motorsport ed så att du får med sugproppsfästet.

Inet tar 2990 inkl frakt http://www.inet.se/produkt/6202486/gopro-hd-hero2-motorsports-edition
Jag beställde själv en förra veckan, leveransen tog 1 dag :)

Kollade först på ebay ifrån USA, men med frakt/moms/tull så blir det bara ca 200kr billigare... Dom 200kronorna kan bli dyra om det händer nått... Då det är mycket enklare att skicka tillbaka kameran till Inet än att sända tillbaka den till USA!
 

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 1000 K8
MediamaRkt har gopro hero hd 2 för ca 2800-2900 beroende på modell. Vill spela in filmer när jag körnsamt även ha med den under vatten när jag dker, vilken passar äst av de tre som finns?
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
MediamaRkt har gopro hero hd 2 för ca 2800-2900 beroende på modell. Vill spela in filmer när jag körnsamt även ha med den under vatten när jag dker, vilken passar äst av de tre som finns?

samma kamera & samma hus på de olika modellerna, bara de medföljande fästena som skiljer sig åt.
dock finns det ett specialhus för dykning, med handtag på båda sidor som man kan köpa till extra.

för den som e intresserad så kan jag ordna motorsport edition för 2500:- (om någon tar illa upp & anser det som reklam, skicka pm så tar jag bort inlägget)
 

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 1000 K8
samma kamera & samma hus på de olika modellerna, bara de medföljande fästena som skiljer sig åt.
dock finns det ett specialhus för dykning, med handtag på båda sidor som man kan köpa till extra.

för den som e intresserad så kan jag ordna motorsport edition för 2500:- (om någon tar illa upp & anser det som reklam, skicka pm så tar jag bort inlägget)
Jag kan vara intresserad, är det nytt eller beg det rör sig om?

Vad beträffar undervattenshuset, själva kameran är, om jag förstått det rätt, vattentät till ca 60 ? Undervattenshuset är till för att man ska ha bättre grepp o dyl?
 

daniel.yzfr7

Mr R7
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
YZFR1+49/39cc minimoto för race
siba säljer även gopro hd hero motorsport för 2800 någonting. Köpte min där och svenskt företag+garanti är alltid bra.
Grymt bra kamera ,filmar fantastiskt bra kör själv i 720p istället för 1080p.
Blir fler bilder per/sekund i 720p så det flyter bättre..
Bästa kameran jag någonsin haft på hojen.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag kan vara intresserad, är det nytt eller beg det rör sig om?

Vad beträffar undervattenshuset, själva kameran är, om jag förstått det rätt, vattentät till ca 60 ? Undervattenshuset är till för att man ska ha bättre grepp o dyl?

Den är inte tät utan huset. :fakta
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag syftade på undervattenshuset som finns som extra tillbehör, kameran ska gå att dränka till 60m utan några andra delar?

Aha, då finns det ytterligare ett hus, men själva kameran går ju att ta ur det vanliga huset som följer med i standard-kitet, och då är den alltså inte det minsta tät. Det är hål rätt in till minneskortet och så. :)
 

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 1000 K8
Aha, då finns det ytterligare ett hus, men själva kameran går ju att ta ur det vanliga huset som följer med i standard-kitet, och då är den alltså inte det minsta tät. Det är hål rätt in till minneskortet och så. :)
det finns en speciell undervattenshus med platt lins så man får bra bilder under vatten, går dock loss på ca 1200...
 

GurraBurra

Ingen Kommer ihåg en fegis!
Gick med
3 May 2009
Ort
i stan
Hoj
-07 Husaberg 650fs *stulen* Husa 570 -11, Yamaha R6 -10
Fick en gopro 3 black edition idag... 30 års present. kan säga att det är en galen liten manick. Inte ens min dator hinner med att spela upp det. Upplösningen är topp och trådlösa wifi:t till men fjärr samt med iphone appen hör det till en ännu häftigare pryl. Är du prylnörd köp 3:an, annars plocka en 2 begagnat... ingen mening med att köpa 2an när 3an är ljusår bättre
 

GurraBurra

Ingen Kommer ihåg en fegis!
Gick med
3 May 2009
Ort
i stan
Hoj
-07 Husaberg 650fs *stulen* Husa 570 -11, Yamaha R6 -10
Brother wolf... Vart som en 5 åring på julafton när jag fick börja pilla med den. Så högupplöst och vid vinkel på att man blir gråtmild, bara byta grafikkort i datorn så man kan använda den klokt=) Köp du kommer inte att ångra dig!
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Jag har en 2:a Motorsport edition använd 1 vecka till försäljning.. PM:a vid intresse..:tummenupp
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Har nyss köpt en HD Hero 2 Motorsport Edition för 1890 :- Visserligen köpte jag till ett minneskort, och det där Wi-Fi-kitet med bacpac och remote. Men för er som inte absolut behöver en 3:a, så råder jag er att snabba på lite, för de verkar inte ta hem några flera 2:eek:r till butikerna. I alla fall inte Mediamarkt och Siba.

Jag köpte den på CDON, och fick den efter 2 dagar. :tummenupp
 

okmaaan

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2 st Suzuki GSXR 750 - Suzuki Rmz 250
Köpte min hero 2 i NY (var där för månad sedan) för 199$ alltså 1300 Kr helt ny , motor sport edition .
Dem hade även 3:an för 300$ ca 2100 kr .
Så känner man någon som ska till staterna så äre bara att be dem köpa på sig ett par. :tummenupp

Har sett folk som frågar om dem är vattentäta . Ja för mig iallafall , den va me i grekland i sommras och den användes flitigt under vattnet :D
Dock är kvaliten samma som synen efter efter en ordentlig kväll med Billig öl ....

Finns lins för undervatten filmning om man kan kalla det så , på ebay ;)
 

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Har nyss köpt en HD Hero 2 Motorsport Edition för 1890 :- Visserligen köpte jag till ett minneskort, och det där Wi-Fi-kitet med bacpac och remote. Men för er som inte absolut behöver en 3:a, så råder jag er att snabba på lite, för de verkar inte ta hem några flera 2:eek:r till butikerna. I alla fall inte Mediamarkt och Siba.

Jag köpte den på CDON, och fick den efter 2 dagar. :tummenupp


Tackar för infon. Köpte mig precis en kamera efter att ha pillat på köpknappen i snart 2 år.

Att: Herr_Svamp. Du får ju knappt några tillbehör till det priset vad jag förstår. Det är ju fästena som är roliga. =)
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
Konkret, vad är skillnaden mellan Hero3's Black, Silver och White? Är det bara att Black har Wifi, Wifi remote, remote laddning? Silver har lite fler fästen än White?

Ser inget annat :gnissla
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top