Vilken GoPro kamera?

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Största fördelen tycker jag är injusteringen med laser plus att linsen går att vrida. GoPro:n måste ju monteras snett på en sned yta om man använder ex sugkoppen. Contouren är mindre och smidigare, tar ingen luft i 200 blås på hjälmen. Annars är det nog hugget som stucket. Contouren har en färdig fungerande lösning för iPhone/Android men det kommer väl till GoPron snart?

Nu vet jag iofs inte om det ändrats radikalt med + men för mig så var vattentäta skalet en rätt stor grej med gopron. Har för mig att de beskrev contour som "water resistant" och det är en rätt luddig feature. Gopro klarar ner till 60m om man t.ex. kitesurfar eller gillar dykning.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nu vet jag iofs inte om det ändrats radikalt med + men för mig så var vattentäta skalet en rätt stor grej med gopron. Har för mig att de beskrev contour som "water resistant" och det är en rätt luddig feature. Gopro klarar ner till 60m om man t.ex. kitesurfar eller gillar dykning.

Visst är det så. Contouren funkar dock bra i regn och jag dyker inte så för mig spelade det ingen roll. Vill jag dyka så finns det ett vattentätt hus att köpa. Iofs ska jag köpa just detta för att filma när min sambo tränar simning :)
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Nu vet jag iofs inte om det ändrats radikalt med + men för mig så var vattentäta skalet en rätt stor grej med gopron. Har för mig att de beskrev contour som "water resistant" och det är en rätt luddig feature. Gopro klarar ner till 60m om man t.ex. kitesurfar eller gillar dykning.
Sant. Samtidigt klagar många på brytningen av den välvda linsen på GoPro2 under vatten, så då åker man på att byta den ändå.

Gissar att WiFi remote-grejen till GoPro2 kommer att kosta mellan $50 och $75.
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Är det någon som vet ett bra ställe att köpa extra tejp till fästena? Det är ju 3M VHB 4991 och bästa hittills som jag hittat är från USA. 4,6m, bredd 50mm för typ 600 spänn. Eller är det några som vill köpa stumpar av mig? :) Känns som 4 dm räcker länge för min del.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Är det någon som vet ett bra ställe att köpa extra tejp till fästena? Det är ju 3M VHB 4991 och bästa hittills som jag hittat är från USA. 4,6m, bredd 50mm för typ 600 spänn. Eller är det några som vill köpa stumpar av mig? :) Känns som 4 dm räcker länge för min del.
Jag skulle kunna tänka mig köpa en bit
 

Söderberg

Nu med porrpung...
Gick med
30 Apr 2007
Ort
Luleå
Hoj
2009 Yamaha FZ1
Behöver lite hjälp. Har en Gopro Hero Hd 960 som jävlas med mig. Filmerna blir grymt ryckiga, bilden skenar iväg hela tiden, från normal till typ fast forward och tillbaka. Så håller det på hela tiden.
Vad gör jag för fel? Kör på standardinställningen 3(1280*960) Nån som har nåt tips?:huvet
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Behöver lite hjälp. Har en Gopro Hero Hd 960 som jävlas med mig. Filmerna blir grymt ryckiga, bilden skenar iväg hela tiden, från normal till typ fast forward och tillbaka. Så håller det på hela tiden.
Vad gör jag för fel? Kör på standardinställningen 3(1280*960) Nån som har nåt tips?:huvet

Vad har du för minneskort i den? å har du provat på olika datorer?
 

Söderberg

Nu med porrpung...
Gick med
30 Apr 2007
Ort
Luleå
Hoj
2009 Yamaha FZ1
.
Vad har du för minneskort i den? å har du provat på olika datorer?
Jag har ett 32 gb sdhc klass 4 kort. Har provat se filmerna på olika datorer och det ser likadant ut så det är inspelningen som muppar.
Har iofs inte testat några andra upplösningar än, får väl göra det och se om det blir likadant då:va
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
.
Jag har ett 32 gb sdhc klass 4 kort. Har provat se filmerna på olika datorer och det ser likadant ut så det är inspelningen som muppar.
Har iofs inte testat några andra upplösningar än, får väl göra det och se om det blir likadant då:va
Testa med ett annars kort.. annars låter det som om det är dax att reklamera :(
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
Är det någon som vet ett bra ställe att köpa extra tejp till fästena? Det är ju 3M VHB 4991 och bästa hittills som jag hittat är från USA. 4,6m, bredd 50mm för typ 600 spänn. Eller är det några som vill köpa stumpar av mig? :) Känns som 4 dm räcker länge för min del.

kan tänka mig en bit!
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Har fått erbjudande att köpa GoPro Hero HD utav min syrras kompis för 1000 kronor, då ingår det ett minneskort på 16 GB har jag för mig, vad för tillbehör det finns vet jag inte.
Vad för fäste används till hjälmen, är det sugproppen då?

Jag skulle helst vilja ha så bra kvalité utan att det blir hackigt och samtidigt kunna filma i 2-3 timmar, den tiden man är ute och åker i skogen eller dylikt.

Så är det något att satsa på? Min syrra bor i Gävle, och hennes kompis bor cirka 15 mil ifrån henne så det blir en bit för mig att åka om jag ska provfilma och se att den fungerar som den ska eller dylikt, och min syster är inte den smartaste direkt :D
 

Lindev

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2012
Ort
Lund
Hoj
CB1000R
Har fått erbjudande att köpa GoPro Hero HD utav min syrras kompis för 1000 kronor, då ingår det ett minneskort på 16 GB har jag för mig, vad för tillbehör det finns vet jag inte.
Vad för fäste används till hjälmen, är det sugproppen då?

Jag skulle helst vilja ha så bra kvalité utan att det blir hackigt och samtidigt kunna filma i 2-3 timmar, den tiden man är ute och åker i skogen eller dylikt.

Så är det något att satsa på? Min syrra bor i Gävle, och hennes kompis bor cirka 15 mil ifrån henne så det blir en bit för mig att åka om jag ska provfilma och se att den fungerar som den ska eller dylikt, och min syster är inte den smartaste direkt :D

Du bör inte ha sugproppsfästet på hjälmen då detta väger rätt mycket och kameran kommer långt ut. Se om det följer med några klisterfästen då dessa passar bäst till hjälm även om du ska ha den uppe på eller vid sidan.
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Har fått erbjudande att köpa GoPro Hero HD utav min syrras kompis för 1000 kronor, då ingår det ett minneskort på 16 GB har jag för mig, vad för tillbehör det finns vet jag inte.
Vad för fäste används till hjälmen, är det sugproppen då?

Jag skulle helst vilja ha så bra kvalité utan att det blir hackigt och samtidigt kunna filma i 2-3 timmar, den tiden man är ute och åker i skogen eller dylikt.

Så är det något att satsa på? Min syrra bor i Gävle, och hennes kompis bor cirka 15 mil ifrån henne så det blir en bit för mig att åka om jag ska provfilma och se att den fungerar som den ska eller dylikt, och min syster är inte den smartaste direkt :D

Dom här sitter som berget
http://www.sportscam.se/se/art/gopro-sjalvhaftande-valvdakonkava-fasten.php?grp=1016647

kolla om du får med några annars så kostar dom ca 300 pengar
 

Sage

Medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Stockholm-Linköping
Hoj
CBR600F3-97
Någon som vet vart man kan komma undan med en billig HD2? Det billigaste jag hittar är 2500kr för en outdoor, antar att det inte spelar någon roll om man väljer en outdoor eller motorsport. Vill bara kunna fästa på hjälmen och på någon kåpa.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top