Vilken GoPro kamera?

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Konkret, vad är skillnaden mellan Hero3's Black, Silver och White? Är det bara att Black har Wifi, Wifi remote, remote laddning? Silver har lite fler fästen än White?

Ser inget annat :gnissla

Black är helt ny
Silver är som gamla HD2 fast i ny förpackning med WiFi
White är som gamla HD fast i ny förpackning med WIFI
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Har sett folk som frågar om dem är vattentäta . Ja för mig iallafall , den va me i grekland i sommras och den användes flitigt under vattnet :D
Dock är kvaliten samma som synen efter efter en ordentlig kväll med Billig öl ....

Finns lins för undervatten filmning om man kan kalla det så , på ebay ;)

Med plattlins eller undervattenshuset blir det riktigt bra undervattnet!
 
Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Köpte en Hero hd 2 som kom igår....och den funkar inte :huvet Vägrar starta. Tur jag köpte i Sverige iaf
 

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 1000 K8
Använde min HD2 med undervattenshus under dykning i medelhavet i somras och bilderna blir kassa om fiskvlarna inte är stilla tillräckligt länge.
Dock blir filmerna riktigt bra.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Sorry, jag läste för fort, den startar ju inte, skrev du ju.

Precis. Stendöd. Ledlampan lyser om man sätter den på laddning med det e också allt. har läst runt lite och det verkar inte va ett helt ovanligt fel, dock brukar det komma senare och inte när kameran e ny

Edit: Köpt på CDON. Dom ska skicka mig en ny iaf så det blir nog bra. Synd att det e juletid bara för då lär det ju ta extra tid.
 
Last edited:

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Precis. Stendöd. Ledlampan lyser om man sätter den på laddning med det e också allt. har läst runt lite och det verkar inte va ett helt ovanligt fel, dock brukar det komma senare och inte när kameran e ny

Edit: Köpt på CDON. Dom ska skicka mig en ny iaf så det blir nog bra. Synd att det e juletid bara för då lär det ju ta extra tid.

Ok, så det gäller att vara rädd om kvittot då, ifall man råkar ut för det.

CDON är en av de bättre internetbutiker jag handlat på. Alltid bra priser, och grymt snabba leveranser. Har dock aldrig behövt göra något garantiärende, men även det verkar ju funka smärtefritt.
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
XXL har Hero3 Silver för 2600kr.

XXL-Hero3-Silver

En del billigare än andra återförsäljare, men kan man förvänta sig liknande pris till sommaren eller ska man slå till nu?

Som jag har förstått det är Silver = Hero HD2, så du betalar i princip 700kr för WiFi-funktionerna?

White är HD
Black är HD3:an på riktigt (dubbelt så kraftfull som HD2, igen)
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Som jag har förstått det är Silver = Hero HD2, så du betalar i princip 700kr för WiFi-funktionerna?
Helt rätt, plus att den är lite mindre och lättare också.

Wi-Fi-grejen är ju grym. När man kan se i sin smartphone vad du filmar/filmat med en gång. Så man vet direkt om placeringen man tänkt använda blir så bra som man vill att den ska bli :)
 

GeForce

Zumba
Gick med
16 Feb 2007
Ort
Åbo
Hoj
ingen...
Filmkvaliten undet vattnet med black edition är grym, fotona blir också bra men inte lika övertygande. Ovanför ytan är kvaliten också mycket bra. Betydligt bättre än HD2an.
Har dock inte hunnit testa dendesstu mera. Köpte den bara för att den gick för 328€ i usa från bestbuy. I Finland tar dom 500€, det tycker jag inte den är värd om man jäför med Hd2an.

//geforce
 

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Ort
Borås
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Har en Gopro 2 kamera. Köpte till extern mikrofon, men den går ju inte o koppla till kameran, för det finns inget hål i kamerahuset.
Finns det kamerahus med färdigt hål för mikrofon, eller ska jag ta fram borrmaskinen.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Istället för att skapa en ny tråd så lånar jag denna tråden!
Hade tänkt att filma lite när jag kör, vill både ha helt okej bildkvalitet och ljudkvalitet, gärna något man kan ha på hjälmen eller fästa på tanken. Detta blir min första Kamera och har väl inte direkt tänkt att publicera så mkt för att göra kvalitets videos utan mest för att kunna spela in, visa för kompisar och vänner, Kanske lägga upp något inlägg på youtube någon gång då o då och lära mig hur det fungerar osv, innan jag köper mig någon dyrare manick =)

Tackar för svar på förhand.
Mvh Jesper =)
 

Sage

Medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Stockholm-Linköping
Hoj
CBR600F3-97
Istället för att skapa en ny tråd så lånar jag denna tråden!
Hade tänkt att filma lite när jag kör, vill både ha helt okej bildkvalitet och ljudkvalitet, gärna något man kan ha på hjälmen eller fästa på tanken. Detta blir min första Kamera och har väl inte direkt tänkt att publicera så mkt för att göra kvalitets videos utan mest för att kunna spela in, visa för kompisar och vänner, Kanske lägga upp något inlägg på youtube någon gång då o då och lära mig hur det fungerar osv, innan jag köper mig någon dyrare manick =)

Tackar för svar på förhand.
Mvh Jesper =)

Jag sitter lite i samma sits som dig, läste i en annan tråd om en kamera som heter Liquid Image EGO.

Liquid Image EGO

Om man kollar på youtube så verkar den ha helt okej bild och det är rätt trevligt med wifi...
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Istället för att skapa en ny tråd så lånar jag denna tråden!
Hade tänkt att filma lite när jag kör, vill både ha helt okej bildkvalitet och ljudkvalitet, gärna något man kan ha på hjälmen eller fästa på tanken. Detta blir min första Kamera och har väl inte direkt tänkt att publicera så mkt för att göra kvalitets videos utan mest för att kunna spela in, visa för kompisar och vänner, Kanske lägga upp något inlägg på youtube någon gång då o då och lära mig hur det fungerar osv, innan jag köper mig någon dyrare manick =)

Tackar för svar på förhand.
Mvh Jesper =)

Äger varken en eller är expert på ämnet men skulle jag köpa en för att fästa på tanken skulle jag köra på GoPro 3 black. För hjälmen Drift HD Ghost så det inte skapar så förbannat mycket luftmotstånd, vilket kan vara störande med att knäppa dit en GoPro på hjälmen.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top