Vilken GoPro kamera?

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
Har köpt mig en gopro nu. blev hd motorsport. Men jag har fisheye på och det stör mig riktigt mycket, hur fixar jag det här? vart köper jag en platt lins?

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Bimpen: det blir annorlunda beroende på vilken bildinställning du använder, men det kommer aldrig bli helt utan "fish eye", inte sett att man kan byta linsen någonstans

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
Bimpen: det blir annorlunda beroende på vilken bildinställning du använder, men det kommer aldrig bli helt utan "fish eye", inte sett att man kan byta linsen någonstans

får testa mig fram imorn. 720p 60fps är rundare än rundast :va
testar kameran i solljus imorn också, på rummet blev allt bara gult

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Den platta "linsen" är väl för vattenhuset för skarpare bild då orginalet är suddig under vatten.

1080P ger mindre vidvinkel, dock inte 60 fps.

Last edited:

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM
Har köpt mig en gopro nu. blev hd motorsport. Men jag har fisheye på och det stör mig riktigt mycket, hur fixar jag det här? vart köper jag en platt lins?

Vattenhuset bidrar en del till fisheye effekten, men det mesta sitter i kameralinsen. Det stämmer att "undervattenslinsen" är platt och tar bort lite av fisheye effekten, testa t.ex. att filma med och utan vattenhuset i samma miljö så ser man skillnaden. Här är ett exempel på en undervattenslins som man monterar på orginal vattenhuset: http://www.snakeriverprototyping.com/products.html.

Det finns utbyteslinser till själva kameran, dock försvinner nog allt som heter garanti när man byter denna. Kolla t.ex. RageCams på Ebay http://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...3&_nkw=gopro+lenses&_sacat=See-All-Categories

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Sålda
Jo är nog öppen, men allt jag klicka på kosta 0.00 kr och gick inte å beställa, så verkar dåligt påfyllt i hyllorna. Är väl ytterligare ett källar företag med en mobil som pluppat upp, likt camlow.se :gnissla
Ska kolla ebay.co.uk

/D

www.sportkamera.se heter dom nu. Beställde massor av tillbehör därifrån och leveranserna är riktigt snabba... Drift sortimentet verkar dock inte finnas så mycket av.

Super grym bild på nya GoPron

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...