Vilken GoPro kamera?

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Hur är GoPro hd :D hur länge kan man filma?
Jag kan filma med min GoPro wide i 40 min sen är batterierna slut

byt till nya laddningsbara så kan du nog kräma ut några minuter till.

När jag filmar (kör oftast i 720 30fps) så klarar jag ca 2-2,5 h. beroende på temp å lite annat

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
byt till nya laddningsbara så kan du nog kräma ut några minuter till.

När jag filmar (kör oftast i 720 30fps) så klarar jag ca 2-2,5 h. beroende på temp å lite annat

Har du med en GoPro wide? inte hd alltså
Tack för tipset :tummenupp

Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...

Orb1

Ny medlem
Gick med
27 May 2011
Hoj
Yamaha R6 -00

Najs! Coola vinklar där ja. Får för mig att du mest har använt sugproppen va? Iaf på sidorna? Najs kört också =)

En fråga bara: Varför är filmerna i bara 480p?

Jag använder vanliga hjälmfästen bara fungerar kanon :tummenupp
http://www.youtube.com/watch?v=3seMiDrXGCM&feature=channel_video_title
Så ja nu börjar de se snyggt ut på filmerna med! :gnissla
Tyvär så har ja stavat fel och den laggar nån gång

Härligt! Det är så jag också har filmat hittills, från hjälmen =)

Fråga likadant om din film: Varför är den bara i 480p?

Najs! Coola vinklar där ja. Får för mig att du mest har använt sugproppen va? Iaf på sidorna? Najs kört också =)

Härligt! Det är så jag också har filmat hittills, från hjälmen =)

Fråga likadant om din film: Varför är den bara i 480p?

Hmm, varför lägger sig båda mina svar på 2 olika inlägg i samma "svar"? Snurrigt!

Last edited:

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj

Den övre filmen, trailer från Tommens körning 2010 är inte min, den är gjord av Per (Guiness) och varför den bara har 480p får du fråga honom om:)
Den undre filmen som jag har gjort har 720p om du väljer det där du kan välja upplösning. Det mesta är med sugpropp men jag kör mycket med hjälmfästet också som alltid sitter fastklistrat på hjälmen. Nackdelen med hjälmfäste är att det dels blir en bild högt uppifrån och dels så blir det så lugnt att det inte känns som någon fart. Ju lägre bildvinkel desto mer fart:)

Här har du annars en snutt från Mittsverige där jag kör uteslutande med hjälmfäste. Vi kör i snabba gruppen men det ser inte så snabbt ut pga hjälmfästet, åtminstone tills vi kör om andra...:)

http://www.youtube.com/watch?v=UeWo41QS1Hs

Orb1

Ny medlem
Gick med
27 May 2011
Hoj
Yamaha R6 -00
Den övre filmen, trailer från Tommens körning 2010 är inte min, den är gjord av Per (Guiness) och varför den bara har 480p får du fråga honom om:)
Den undre filmen som jag har gjort har 720p om du väljer det där du kan välja upplösning. Det mesta är med sugpropp men jag kör mycket med hjälmfästet också som alltid sitter fastklistrat på hjälmen. Nackdelen med hjälmfäste är att det dels blir en bild högt uppifrån och dels så blir det så lugnt att det inte känns som någon fart. Ju lägre bildvinkel desto mer fart:)

Här har du annars en snutt från Mittsverige där jag kör uteslutande med hjälmfäste. Vi kör i snabba gruppen men det ser inte så snabbt ut pga hjälmfästet, åtminstone tills vi kör om andra...:)

http://www.youtube.com/watch?v=UeWo41QS1Hs

Härlig körning =) Jo, jag såg sen att den ena filmen var i 720p =) Sant, ju lägre bildvinkel desto mera fartkänsla. Jag har också alltid hjälmfästet fastklistrat på hjälmen och har bara filmat från den vinkeln hittills.

Nu ska jag ut ock testa med sugproppen på tanken osv =) Tack för lite fina tips och filmer.

Förresten: Tips på något bra Redigeringsprogram tilll Mac mottages gärna. =)

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Härlig körning =) Jo, jag såg sen att den ena filmen var i 720p =) Sant, ju lägre bildvinkel desto mera fartkänsla. Jag har också alltid hjälmfästet fastklistrat på hjälmen och har bara filmat från den vinkeln hittills.

Nu ska jag ut ock testa med sugproppen på tanken osv =) Tack för lite fina tips och filmer.

Förresten: Tips på något bra Redigeringsprogram tilll Mac mottages gärna. =)

iMovie är riktigt bra, vill man ha proffsgrejer är det Final Cut Pro X som gäller. Den filmen häruppe som är i 720p (Ett par varv runt Kemora) är gjord i iMovie, senaste versionen.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Finns det fjärr till att starta gopro?
Trådlös eller inte.

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag är lite missnöjd med sugkoppen.
Axlarna verkar vara för långa på något vis, får massor med vibrationer och hoppningar av minsta lilla grop marken.
Bästa filmen med sugkoppen har jag fått på tanken och på sidokåpan.Tanken suger lite för min dubbelbubbla e bäcksvart..
Har man alla axlar att peka rakt uppåt så vibrerar det så helvete..

Dock så kan man använda sugkoppen på bilen, såden har ju lite större användningsområde.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Finns det nån firma i Sverige som reparerar GoPro's?

Min lossnade från hojen och vill nu inte hitta minneskortet. Den lever och går att bläddra igenom lägen och Setup men det går inte att filma, fota eller formatera. Displayen visar inte heller antal filer på kortet som den brukar :(

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Finns det nån firma i Sverige som reparerar GoPro's?

Min lossnade från hojen och vill nu inte hitta minneskortet. Den lever och går att bläddra igenom lägen och Setup men det går inte att filma, fota eller formatera. Displayen visar inte heller antal filer på kortet som den brukar :(

Kolla med ICEMAN.SE ute i Habo tror jag hans företag ligger, dom kränger ju kamererna på b.la. Elmia mässan, gör de via nätet med har jag för mig. Så dom kanske har koll på de ?! :va

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...