Vilken GoPro kamera?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Tänk på att det kan hacka vid uppspelning för att datorn är för långsam också. Så det behöver inte alltid vara minneskortet.

Men som sagt det är inte alltid bra att köpa det billigaste trots att jag typ gjorde det och det funkat utmärkt :p

Marzocchi

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Hoj
BMW R1200R -11
Videoredigering på Mac med iMovie, hur göra?

iMovie verkar inte kunna läsa MP4, vad ska jag konvertera till och med vilket program?

DJNeno

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2009
Hoj
Honda CBR1000RR HRC -09
Jag resonerar precis som du. Så här satte jag mina fästen idag. Jag fick modda en arm lite för att det skulle gå att vinkla upp kameran lite extra och därmed komma horisontellt.
Jag provfilmade i garaget och Gixxerloggan samt framhjulet kommer med ute i kanten av filmen, precis som jag vill ha det. Jag gillar när man ser hjulets rörelse. Här behöver jag just inte ändra armarna nåt utan kan flytta direkt från hjälm till hoj och man når kameran från förarplatsen. Krävdes att hjälmfästet vinklades i förhållande till hur man har huvudet när man kör. Jag sätter eltejp i fästena för att eliminera glappet.

Förhoppningsvis blir det en premiärrunda för mig imorgon och kanske ett filmklipp så småningom.

Hur funkar hjälmfästet då? Och vad har du satt fast den med? Är det bara dubbelhäftande? Tänker på om kameran sitter kvar i 200+ km/h??

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Hur funkar hjälmfästet då? Och vad har du satt fast den med? Är det bara dubbelhäftande? Tänker på om kameran sitter kvar i 200+ km/h??

Var också skeptiskt till dubbeltejpen, men jag har köra många varv på Anderstorp i +250 med bara tejp. Sitter som berget.

Jag satte en hållare fel som jag försökte ta bort med handen, helt omöjligt. Måste ha rakblad eller tråd för att få bort den jäveln. :tummenupp

DJNeno

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2009
Hoj
Honda CBR1000RR HRC -09
Var också skeptiskt till dubbeltejpen, men jag har köra många varv på Anderstorp i +250 med bara tejp. Sitter som berget.

Jag satte en hållare fel som jag försökte ta bort med handen, helt omöjligt. Måste ha rakblad eller tråd för att få bort den jäveln. :tummenupp

Hmm där ser man, då får man lita på tejpen :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Den sitter i 270+ ärliga med klisterfästena :tummenupp Föraren och kameran sitter i fartvinden för en tankväska förhindrade mer framåtlut

[YOUTUBE-ID]JdHJXv185Tk[/YOUTUBE-ID]

Bifogat

• Arai-hd.jpg
    Arai-hd.jpg
    164.8 KB · Visningar: 86
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
ehh nu fattar jag inte jag har en gopro hero wide med aaa batterier, dels är den helt jävla pajj (filmar i 40 sek sen stänger av) så är det en kopia tror ni?

Nääe, wide har AAA, men HDn har inte det :)

Perki

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
Kawasaki Z800-2016
Är väldigt sugen på att köpa mig en GoPro HD Motorsport Hero Full HD men jag kan verkligen inte bestämma mig. Använder ni den mycket eller blir de så att det är bara roligt dem första gångerna å sen hamnar den i någon låda?

Tacksam för svar innan jag åker till Netonet & gör mig ett impulsköp

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Är väldigt sugen på att köpa mig en GoPro HD Motorsport Hero Full HD men jag kan verkligen inte bestämma mig. Använder ni den mycket eller blir de så att det är bara roligt dem första gångerna å sen hamnar den i någon låda?

Använder den till allt möjligt, du får tänka längre än bara hoj - jag har med den på skidresor, när man badar (knyt fast den i något som flyter). Monterat i bilen vid långresor med timelapse osv osv. Så dyrt är det ju inte så go for it! :yoparty

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99

Jag satte min lite fel med, bilden blir för lågt framåt, för högt bakåt

Så skulle behöva modda (byta) monteringen då. Men om den nu sitter så som du säger, förstör man inte hjälmen då?

-Är då ingen GoPro utan en Drift som har ett enklar fäste, dock med dubbel häftande.

/D

Last edited:

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Jag satte min lite fel med, bilden blir för lågt framåt, för högt bakåt

Så skulle behöva modda (byta) monteringen då. Men om den nu sitter så som du säger, förstör man inte hjälmen då?

-Är då ingen GoPro utan en Drift som har ett enklar fäste, dock med dubbel häftande.

/D

Du behöver en hårtork och en stor bunt med tid så lossnar det. :)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Jag använder den till allt möjligt..även barnen använder den ibland.
Kan ju användas till det mesta...

Orb1

Ny medlem
Gick med
27 May 2011
Hoj
Yamaha R6 -00
Har nu haft min GoPro i några veckor och måste säga att jag är riktigt nöjd. Har filmat en del landsvägs och stadskörning. Det blir riktigt najs. Har dock bara filmat från hjälmen och tänkte nu klistra dit nått av de andra fästena på hojen för att se hur det blir. Någon som har tryckt dit ett "tejp-fäste" som medföljer direkt på tanken? Tänkte hur det blir med lacken när man vill ta bort fästet? Tänkte även trycka dit ett fästa bak på hojen, så den filmar bakåt, kan vara coolt och testa. =)

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Har nu haft min GoPro i några veckor och måste säga att jag är riktigt nöjd. Har filmat en del landsvägs och stadskörning. Det blir riktigt najs. Har dock bara filmat från hjälmen och tänkte nu klistra dit nått av de andra fästena på hojen för att se hur det blir. Någon som har tryckt dit ett "tejp-fäste" som medföljer direkt på tanken? Tänkte hur det blir med lacken när man vill ta bort fästet? Tänkte även trycka dit ett fästa bak på hojen, så den filmar bakåt, kan vara coolt och testa. =)

Kör sugkoppen istället. Dels så kan du flytta den till olika ställen och vinklar och dels så kan klistret skada lacken. Det sitter väldigt hårt...

Orb1

Ny medlem
Gick med
27 May 2011
Hoj
Yamaha R6 -00
Kör sugkoppen istället. Dels så kan du flytta den till olika ställen och vinklar och dels så kan klistret skada lacken. Det sitter väldigt hårt...

Du har nog rätt. + att kameran kommer väldigt lågt ner om man hade satt dit den på tanken med bara ett "tejp-fäste".

Ska testa med sugproppen idag på tanken osv, den verkar ju sitta stenhårt iaf + najs med alla vinklar man kan göra. :)

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Hur är GoPro hd :D hur länge kan man filma?
Jag kan filma med min GoPro wide i 40 min sen är batterierna slut

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...