Vilken GoPro kamera?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ja, jag har läst många inlägg om att just formatera i GoPron så varje nytt minneskort tar jag nån stillbild med sen kör jag ALL i rutan tills jag verkligen ser lampan blinka rött några gånger. Krävdes några försök sist. Men sen funkar kortet och kameran som den ska

powertrip

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
CBR1000RA Repsol 2009
Såg nån post om att de där vita små gummigrejorna är vibrationsdämpare, hur funkar det?

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
fick hem min GoPro Hero HD Motorsport igår. 260$ + tull ca 40$ från USA.
Sparade några lappar men vet nu sen inte om det var värt det ifall av garantiärende.

Provade hänga den i taklampan i bilen påväg till arbetet, såg ju rätt roligt ut.
Bara skicket blir bättre skall den provas med hojen.

Jag tog Motorsport för min kompis har en Helmet, så vi tänkte att det är ju bra att få flera gadgets så man kan leka mera.

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
YZF600R Dunderkatt -97 (Såld)
fick hem min GoPro Hero HD Motorsport igår. 260$ + tull ca 40$ från USA.
Sparade några lappar men vet nu sen inte om det var värt det ifall av garantiärende.

Provade hänga den i taklampan i bilen påväg till arbetet, såg ju rätt roligt ut.
Bara skicket blir bättre skall den provas med hojen.

Jag tog Motorsport för min kompis har en Helmet, så vi tänkte att det är ju bra att få flera gadgets så man kan leka mera.

Fabriksgarantin är densamma oavsett vart du köper den..
Att reklamera kan bli svårare och du får skicka den själv
om nåt fel dyker upp istället för att låta affären du annars
köpt den i, utföra samma typ av postande..

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Packade precis upp min GoPro Helmet HD men kan inte förstå hur jag ska kunna få kameran att sitta horisontellt på sidan av hjälmen.

Måste man tillverka/modda en egen arm?

Man får använda de lite högre fästet å sen vinkelfästet :tummenupp
ska leta reda på en bild

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Jag kom på mig själv att det är ju inte helmet hd jag har utan jag har en 960 hd. Därav fick jag inte med något vinkelfäste. Men jag hade ändå tänkt att köpa sugpropp så det löser sig förhoppningsvis annars får jag snikra ihop ett själv.

Behöver man vinkelfäste till sugproppen om man ska sätta den på sidan av hjälmen och man vill att kameran ska komma rakt (horisontellt)?

tror de blir jobbigt med sugproppisen på hjälmen.
Tror de är värt å spendera några kronor på ett fäste som inte sticker ut så mycket.
De blir lite motstånd av det hela :)

Marzocchi

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Hoj
BMW R1200R -11
Cyberphoto har kampanj på GoPro-kameror nu. Motorsport + 16 Gb-kort för 3490 kr.

Jag är inte rädd att beställa från nätet utomlands, men 3490 är väl ändå ett rätt vasst pris?

Haha åt mig själv.

Fick hem min kamera idag, beställd via Ebay, inklusive tullkostnaden blev det 2038 kr utan kort. Inte så farligt.

Ace.Rider

Guest
Kan någon hjälpa mig med att hitta en GoPro hd motorsport lite billigare. Inte från Sverige, eftersom kursen är inte den bästa nu så blir det så dyrt i euro, eftersom jag bor i Finland. Så tänkte skicka efter från USA eller någon annanstans ifrån. Men nu när jag skulle beställa från gopro.com så skulle portot bli 87 dollar!?! Skulle inte vilja betala så mycket i porto, vet ni varifrån man skulle få billigare?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Kan någon hjälpa mig med att hitta en GoPro hd motorsport lite billigare. Inte från Sverige, eftersom kursen är inte den bästa nu så blir det så dyrt i euro, eftersom jag bor i Finland. Så tänkte skicka efter från USA eller någon annanstans ifrån. Men nu när jag skulle beställa från gopro.com så skulle portot bli 87 dollar!?! Skulle inte vilja betala så mycket i porto, vet ni varifrån man skulle få billigare?

Kan fixa den för 2250:- exkl. frakt till Finland.
:tummenupp
Vi håller just på med ett gruppköp i gbg-delen

Ace.Rider

Guest
Var i finland bor du nånstans?
Om jag skulle nu köpa ny kamera skulle jag välja denna.
http://cgi.ebay.com/GoPro-HERO-Go-P...rofessional_Video_Cameras&hash=item2a10fb5c46
Han har 99,9% positiv feedbackar och över 2000 gjorda affärer.
200€ inkl. posten. + lite skatt troligen.

Oj tack :krama , det där var ju riktigt perfekt. Beställde just en :)
Bor nära Vasa.

Kan fixa den för 2250:- exkl. frakt till Finland.
:tummenupp
Vi håller just på med ett gruppköp i gbg-delen

Tack men denna som jag beställde blir billigare. 2250kr blir 252 euro och den jag beställde blev med frakt 197 euro, men då tillkommer lite tull säkert.

Men tack i alla fall :krama

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Behöver man vinkelfäste till sugproppen om man ska sätta den på sidan av hjälmen och man vill att kameran ska komma rakt (horisontellt)?
Det borde du inte behöva men risken är stor att det blir skakig film med sugproppsfästet för dess arm är så lång. Ett klisterfäste är att föredra. Ju kortare arm desto bättre och man kan behöva fila ur en av armarna för att kunna vinkla upp den tillräckligt för att kameran ska komma horisontellt.

Kan man ladda kameran på hojen samtidigt som man filmar?
Beror ju på hur du fäster den. Har du kameran i det medföljande huset så täcks ju USB-porten men det finns 'Skeleton-skal' att köpa som har öppningar för anslutningarna.
http://gopro.com/camera-accessories/hd-skeleton-housing/

Vad jag förstått av instruktionsboken så ska det dock gå utmärkt att filma med USB-kabeln ansluten för strömförsörjning bara man löst fästet och eluttag.

Två timmar film är rätt mycket ändå (batteriets kapacitet)

Bifogat

• GoPro1.jpg
    GoPro1.jpg
    164.8 KB · Visningar: 84
Last edited:

MickeK1300S

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2010
Hoj
BMW K1300S -09
Hallå gott Folk!

Nu har även jag köpt en GoPRO HD Motorsport samt en LCD BacPac!=)
Allting inhandlades ifron CyberPhoto uppe i Ume=)

Någon som kan hjälpa mig med LCD BacPacen?

Jag har laddat hem den nya firmwaren och fört över det på minneskortet.
Installerat det i kameran och funkade ett tag.
Kunde komma in i Setup Menyn och syntes i LCD BacPacen..
Men sen när jag stängde av kameran och slog på den igen
vart det bara vitt..
Vitt skärm, ingenting annat.

Jag har laddat ner firmwaren flera ggr och installerat flera ggr utan att lyckas.

Kan någon hjälpa till?=)

Med Vänlig Hälsning.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
kanske lite off-topic men:
om man har en videosekvens på 1280p , 2GB och vill ha ner den under 1GB, typ konvertera den till 720p, hur gör man ? kan väldigt lite om video/videoredigering .. Jag kör både win och linux, så jag kan tanka ner vilken programvara som helst som fixar biffen

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...