Vilken hoj går bäst?

//Danne//

stödhjul till r1:a köpes omgående !!!
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
R1-03, Super minis-04 och Peugot fox super sport rr
blom skrev:
nu är det ju faktiskt som så att 00-01 orna går bättre än tex 02orna. har testat så otroligt många gånger och svaret är samma varje gång.

Vilket skämt :arsele

//Danne//

stödhjul till r1:a köpes omgående !!!
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
R1-03, Super minis-04 och Peugot fox super sport rr
t-rex skrev:
Om du är fullkomligt oförmögen att ta till dig råd från folk, varför frågar du då?

Och exakt hur hade du tänkt att du skulle tröttna på effekten in en exvis R6? Kör du inte på vägar som svänger?

Helrätt :tummenupp .....tror nog nästan jag åkte fortare på de 600 cc jag haft innan..kändes så iallafall...(något å växa i ?? du ska va bra jävla duktig innan du utnyttjar 70 % av kraften i en modern 600...det sitter en liten pinne nere på höger sidan som man kan använda ibland..

Jag har åkt säkert 10 000 mil på sporthoj å jag har iallafall inte växt ur r1 om man säger så....den börjar nog blir mer lagom nu

Last edited:

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
En liten fundering som dök upp bara......När folk i sin närhet hör att man är sugen på hoj osv och frågar vad man ska köpa.....säger man då Z1000 eller nån äldre 750cc eller nåt inte lika "hett" ( :va känns som att Z1000 räcker för att skrämma skägget av vem som helst i början.) som inte ligger i super sport klassen så får man ett flatskratt i nyllet!!! precis som att: Är du ung (no offence) kille och intresserad av hoj så mååååååste man ha en GSXR1ZXR954...... :3freak

Z1000? ja tack.....när jag ändå skriver, tror ni man klarar sig en sommar på en så? eller kommer den kännas slö framåt midsommar? :tungan

danne_boy69

Saknar moral
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha R1
Oj vad jobbigt de börjar bli!!!!
Folk förstår inte att jag inte är gjord av pengar!! Att byta hoj är inte så lät som de låter!!! Var gång man byter kommer man att fölora pengar på de o de vill jag inte! O R1:an kommer att köras av både mig o min pappa mest av mig men mycket av pappa! o vi kommer att dela på de mesta så varför ska jag betala en förmögenhet när pappa kommer köra hojen en massa med hojen för mina pengar???? Så vi kan vända på de o säga att de här han som vill köra men jag bidrar till att han ska ha råd o jag lånar den ibland... vad är felet då lika väl som om jag köper den o han lånar den????? :confused:
O jag har värkligen dejtat kalles syster.. Peace love and understanding!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
danne_boy69 skrev:
Oj vad jobbigt de börjar bli!!!!
Folk förstår inte att jag inte är gjord av pengar!! Att byta hoj är inte så lät som de låter!!! Var gång man byter kommer man att fölora pengar på de o de vill jag inte! O R1:an kommer att köras av både mig o min pappa mest av mig men mycket av pappa! o vi kommer att dela på de mesta så varför ska jag betala en förmögenhet när pappa kommer köra hojen en massa med hojen för mina pengar???? Så vi kan vända på de o säga att de här han som vill köra men jag bidrar till att han ska ha råd o jag lånar den ibland... vad är felet då lika väl som om jag köper den o han lånar den????? :confused:
O jag har värkligen dejtat kalles syster.. Peace love and understanding!

Skulle oxå göra som dig om nu "farsan" skall använda hojen oxå!?

danne_boy69

Saknar moral
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha R1
Rasorblade skrev:
Skulle oxå göra som dig om nu "farsan" skall använda hojen oxå!?

Ja de ska han! utan hans hjälp med pengar skulle jag inte ha råd att köpa en R1:a Men jag hade hatt råd att sätta den på mig sjäv! För 2200 i månaden kan jag sätta den på mig själv men då är de bara jag som får köra o ingen får åka... hur kul är de! O de gick inte pappa med på för han vill oxå kunna köra.. där av mitt lilla ohedliga dilemma!!

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
hmm vad står 69 för? jag blev blåst iaf, ingen 69a bor hemma hos mamma, man är ju för fasen 35 år då.

Wheelieboy

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Helt enig med din kompis, gå for en R1 med engang hvis du føler at du har kontroll over deg selv. Om ikke lenge vil du føle at den også går for dårlig og du vil ha mere, sånn er det med alt, mye vil ha mere.
Det er ikke prat om hvor mye av effekten du kan bruke på en svingete vei men følelsen du får når du åpner spjeldene på fullt. Det er jo forskjell på rally og dragracing, begge deler gir ett kick. Hvis du kjøper en sykkel som du er redd for kanskje kommer til å gå for dårlig så kommer den helt sikkert til å gå for dårlig etter kun noen få uker, det som da kommer til å skje er at du bytter den inn med tap av masse kroner som resultat hvis du i det hele tatt klarer å få solgt den.
Hvis du ikke får solgt så kommer du til å kjøre mye hardere på steder effekten ikke har noe å si, med den større fare for deg selv det kan medføre.

Hvis du føler at du kan kontrollere deg selv så er det selvfølgelig det beste å kjøpe det beste med engang, uansett om det gjelder stereo anlegg eller sykkel.
Det er jo derfor det er en regulering av effekten på høyre side av styret.

Så gjør som jeg alltid gjør(og det virker som du er samme typ), rødfør deg med så mange som mulig angående ting du vurderer, men pass på at du bestemmer hvilken av den infoen du får, som du tar med deg inn i besluttelses prosessen og hva som går rett i søppla med en gang.

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
danne_boy69 skrev:
Ja de ska han! utan hans hjälp med pengar skulle jag inte ha råd att köpa en R1:a Men jag hade hatt råd att sätta den på mig sjäv! För 2200 i månaden kan jag sätta den på mig själv men då är de bara jag som får köra o ingen får åka... hur kul är de! O de gick inte pappa med på för han vill oxå kunna köra.. där av mitt lilla ohedliga dilemma!!

För helvete, nu får du väl skärpa dig! Om du ska skena (och är så dum att du nämner det här) så får du väl stå för det, det där var nog sämsta ursäkten i historien. Klart som fan att din far får köra om du försäkrar lika mycket som du får köra när den står på honom!!! 40+ försäkringar finns, och då får BARA din far köra, men en 25- försäkranig har då jag aldrig hört talas om... :3freak :hihi

Att du hittar på såna här saker visar bara ännu mer på att du förmodligen försöker (på ett klantigt sätt) dölja att din far faktiskt inte kommer köra...

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
MilleR skrev:
En liten fundering som dök upp bara......När folk i sin närhet hör att man är sugen på hoj osv och frågar vad man ska köpa.....säger man då Z1000 eller nån äldre 750cc eller nåt inte lika "hett" ( :va känns som att Z1000 räcker för att skrämma skägget av vem som helst i början.) som inte ligger i super sport klassen så får man ett flatskratt i nyllet!!! precis som att: Är du ung (no offence) kille och intresserad av hoj så mååååååste man ha en GSXR1ZXR954...... :3freak

Z1000? ja tack.....när jag ändå skriver, tror ni man klarar sig en sommar på en så? eller kommer den kännas slö framåt midsommar? :tungan
Känner igen det där. När jag körde med trafikskolan ifjol så frågade handledaren (vilken körde en z1000 :drool) vilken typ av motorcykel jag hade tänkt skaffa. När jag då berättade att jag var sugen på ett Monster, Hornet 600 eller annat kåplöst i 600-klassen blev han väldigt förvånad.Han menade på att nästan alla unga MC-förare ville ha en plastraket som första hoj.

Sen att det slutade med en sån för egen del också är en annan historia. :3freak

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
jo han försöker provocera oss med presis alla argument som det jämt blir bråk om, jag tycker vi ignorerar alltihop, kanske är det bara ett dåligt skämt på vår bekostnad eller drömmar som aldrig blir veklighet.
Jovisst pappa kom på sammtidigt att han skulle ha den värsta hojen han med och vill dela hoj vettu, troligt, jag lär vinna en million i morrn på en trisslott.

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
MilleR skrev:
"Nu säljer jag min moppe, den är nyservad och väldigt lättstartad. Ett lås och hjälm medföljer.

OBS: Pruttbar vid snabb affär.. "

Pruttbar?! kan det vara nåt att hålla i när brakskitarna svider eller??!! :va
Ja, det gäller ju att läsa så ordagrant som möjligt.

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
morlock skrev:
Känner igen det där. När jag körde med trafikskolan ifjol så frågade handledaren (vilken körde en z1000 :drool) vilken typ av motorcykel jag hade tänkt skaffa. När jag då berättade att jag var sugen på ett Monster, Hornet 600 eller annat kåplöst i 600-klassen blev han väldigt förvånad.Han menade på att nästan alla unga MC-förare ville ha en plastraket som första hoj.

Sen att det slutade med en sån för egen del också är en annan historia. :3freak

JO men man vill ju ha det värsta av nån anledning....född till Man kanske är anledningen? :D det slutade med att jag kikade på ZX12 å Busa...men det var ju inte rätt det heller enligt vissa.....ääh! är väl inget att stunta med!! :tungan ska jag handla i vår så blir det en svart Z1000....så är det!!

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
MilleR skrev:
JO men man vill ju ha det värsta av nån anledning....född till Man kanske är anledningen? :D det slutade med att jag kikade på ZX12 å Busa...men det var ju inte rätt det heller enligt vissa.....ääh! är väl inget att stunta med!! :tungan ska jag handla i vår så blir det en svart Z1000....så är det!!
Kör på z1000 :tummenupp , helst grön :yoparty

Jag vill också ha en sån i en framtid. :brinnerup

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM