Vilken hoj!!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Fotpinnstrimmaren försvann väl från forumet ety han insåg att det var farligt att motorcykla.
Ärligt talat så saknar jag honom.
Okunnig och oblyg.
Behövs någon som ställer frågorna.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Det enda jag är lite förundrad över är att den vibrerade såpass mkt. och var ganska rå i sin motorgång, påminde lite om Kawasaki på nåt sätt. Inga obehagliga vibrationer men jag trodde den skulle gå mjukt som smör..
Sen var QuickShiftern lite trög också tycker jag...skulle kanske känts mer naturligt om den hade varit raceväxlad:confused:



Ja just det, var tog den lille filuren vägen?

Då har du nog saker att påpeka på första service, min går enormt silkesrent och quickshiftern är bland det bästa jag använt (Har på Hondan och haft på flera andra hojar)
ps. Det har ju cirkulerat en reklam film på nätet om det klassiska att fylla ett glas med vatten och sen ställa det på tanken och gasa fullt . Det blev bara en krusning på ytan med BW´n, min Honda hade tömt glaset:tummenupp:tummenupp

Ang däck så kom min med Metzler Racetec K3, ett alldeles utmärkt däck för snabb gatkörning, om du bara kör lugnt så blir det inte så varmt!
 
Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
För att tvinga fram lugn inkörning och slippa reklamationer på gatcyklarna då vissa tävlingshojar påvisat slitage i motorn - fråga mig inte exakt var i motorn för det kommer jag inte ihåg.

Jag tror det beror delvis det du säger, men det är skillnad att som R1, Aprillia osv.. att plocka ut c:a 155hkr på hjulet mot 20-30hkr mer, kräver säkert mer försiktighet i början. Killen som köpte "den första" Ducati 1198r skriver att han inte får (kan?) varva mer än 6000rpm första hundra milen. Är hojarna extrema i effektuttag, så behövs nog restriktionerna, BMW har det på alla sina bilar av typ M-modeller, M3, M5, M6osv...
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Grattis! Vilka däck fick du den levererad med och vart köpte du den?

Det blev continental race attack, jag har lovat ge dom en chans:tummenupp
Fick byta om jag ville men sa att jag ska prova dem. Åker til Midlanda om drygt en vecka så då får vi väl se hur de funkar?

Köpte den av käre Stefan på AVA som fixade lite godis på köpet :krama

Då har du nog saker att påpeka på första service, min går enormt silkesrent och quickshiftern är bland det bästa jag använt (Har på Hondan och haft på flera andra hojar)
ps. Det har ju cirkulerat en reklam film på nätet om det klassiska att fylla ett glas med vatten och sen ställa det på tanken och gasa fullt . Det blev bara en krusning på ytan med BW´n, min Honda hade tömt glaset:tummenupp:tummenupp

Ang däck så kom min med Metzler Racetec K3, ett alldeles utmärkt däck för snabb gatkörning, om du bara kör lugnt så blir det inte så varmt!

Jag har aldrig kört med QS förr så jag vet iofs inte hur det ska kännas, men det gick precis lika bra att växla upp utan koppling på min gixxer vid rätt varvtal som MED QS nu..
 
Last edited:

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Fin hoj men är den snorgul? :näsblod

japp:tummenupp nej men helt seriöst så är färgen jättesvår att återge på bild, den ser helt annorlunda ut i verkligheten, mer grön än gul men håller med om att det är en annorlunda färg.. jag ville synas lite, var så trött på svarta och vita hojar..
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag har en gång svurit en ed på att aldrig äga en BMW-motorcykel, men jag tror att den här kvalificerar till ett undantag. Grattis till en fin hoj!
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Grattis på en riktigt fin och härlig hoj, har ett sjukt ha begär efter en själv efter man testade den för 2 veckor sen hos den lokala MC handlaren. Letar desperat efter möjliga finansierings alternativ.. :D

Grymmt skön att köra på alla sätt och vis, var ju tvungen att testa alla lägen för att se hur de skiljde sig, de enda som jag int fick testa var "slicks" för de krävs en extra nyckel. tyvärr var den inte riktigt inkörd hos dom heller så den var stryp. dock skulle dom in med den på service om en vecka så får man väl prova igen om inte annat. Gillade den vit/blå/röda bmw race lacken bättre än den du valde men smaken är som baken. :arsele
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Grattis på en riktigt fin och härlig hoj, har ett sjukt ha begär efter en själv efter man testade den för 2 veckor sen hos den lokala MC handlaren. Letar desperat efter möjliga finansierings alternativ.. :D

Grymmt skön att köra på alla sätt och vis, var ju tvungen att testa alla lägen för att se hur de skiljde sig, de enda som jag int fick testa var "slicks" för de krävs en extra nyckel. tyvärr var den inte riktigt inkörd hos dom heller så den var stryp. dock skulle dom in med den på service om en vecka så får man väl prova igen om inte annat. Gillade den vit/blå/röda bmw race lacken bättre än den du valde men smaken är som baken. :arsele

Tackar:tummenupp Ja jag gillar den blå/vit/röda också men tyckte inte att den var 7900 kr snyggare vilket de ska ha för den färgen!
Kan få den omlackad gratis om jag tröttnar.
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Vaffan.. Du vet väl att du får ut 10 hk till på slangen på en svart hoj? :fatta!

hahaha, mindre luftmotstånd va? känns väldigt nödvändigt med några extra kusar också ;-)

Jag har en gång svurit en ed på att aldrig äga en BMW-motorcykel, men jag tror att den här kvalificerar till ett undantag. Grattis till en fin hoj!

...det hade jag också gjort.. Bumseklubben liksom..:rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top