Vilken hoj!!

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Jag trodde också att radfyra var skittrist och jättetråkigt.
Har ju åkt v-twin tre-fyra säsonger och trivts med det, men nu tänkte jag prova 4-cylle igen.
Jisses, utvecklingen har gått framåt, mjukt och fint som aldrig förr.
Bromsarna då?
Piss.
Brembo monoblock rular :banana

Har du provat S1000rr och dess bromsar vid provkörning? Det var ett rätt sjukt bett i dem, speciellt jämfört med övriga hojar i segmentet, 1098s, RC8 osv

sportbike

Guest
Har du provat S1000rr och dess bromsar vid provkörning? Det var ett rätt sjukt bett i dem, speciellt jämfört med övriga hojar i segmentet, 1098s, RC8 osv

Asså, bromsarna på BMW:n är jättebra.
På min Suzuki är dom piss i jämförelse.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Fan BMW verkar ha köpt upp Guzzis gamla färglager:confused:

Har du läst att typintyget inte gäller om du kör i slickläget på gata eller "vanlig bankörning", med andra ord ingen försäkring!! slickläget är endast till för tävling/tränings utrustad hoj!

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Har du läst att typintyget inte gäller om du kör i slickläget på gata eller "vanlig bankörning", med andra ord ingen försäkring!! slickläget är endast till för tävling/tränings utrustad hoj![/QUOTE
nej det har jag inte läst men varför i herrans namn skulle man orka bege sig under sadeln och fixa slicksläge när man kör på gata? Inte skulle då jag få för mig det i alla fall!

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Har du läst att typintyget inte gäller om du kör i slickläget på gata eller "vanlig bankörning", med andra ord ingen försäkring!! slickläget är endast till för tävling/tränings utrustad hoj![/QUOTE
nej det har jag inte läst men varför i herrans namn skulle man orka bege sig under sadeln och fixa slicksläge när man kör på gata? Inte skulle då jag få för mig det i alla fall!

Men det gäller även bankörning! Det som du kör med gatreggade hojar.
Det är bara med tävlingscyklar du får använda i slick läget, annars får du inte ut något på försäkringen om något händer (exempelvis).
Därför finns det ju snabbfästen för att få bort ljus/skyltar/speglar osv.. allt för att snabbt ställa om till tävlingsreglementet.

Om du kör som instruktör på typ Bankörning.nu, då får du inte använda slick läget! Do you read me:tummenupp:tummenupp

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
har äntligen hämtat "gröningen"! Oj oj jämt gôr nice!
Ny repa imorgon!:)

grattis!!!

Men det gäller även bankörning! Det som du kör med gatreggade hojar.
Det är bara med tävlingscyklar du får använda i slick läget, annars får du inte ut något på försäkringen om något händer (exempelvis).
Därför finns det ju snabbfästen för att få bort ljus/skyltar/speglar osv.. allt för att snabbt ställa om till tävlingsreglementet.

Om du kör som instruktör på typ Bankörning.nu, då får du inte använda slick läget! Do you read me:tummenupp:tummenupp

okok, men jag kommer aldrig att använda det där läget då den räcker utmärkt för mina behov i raceläget:tummenupp

Last edited:

Kneedrag

Guest
Grattis grattis alltid kul o åka på nytt.

Gick i tankar om att prova BMW s1000rr på bikedagarna för att se om det var värt ett inbyte, men 1km med min gsxr 1000 08 till Bike fick mig på andra tankar. Fick mig att känna att nej FUCKKKK den räcker gott och väl så när jag kom fram var lusten borta att provköra.:yoparty:yoparty

Lite mods under vintern som racegas , stålomspunnet och halvsystem med ett bröttande micron. Uj uj det blev en annan hoj sen förra året.

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Kan bara instämma med tidigare skribenter, vilken ursinning hoj:tungan att en hoj kan bli så fulländad är ett mysterium. Sjukt bra bett i bromsarna och galet med Powah i vilket varvtal som helst och mm.

Man blir inte lite sugen på en:tuttar

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...