Vilken hoj!!

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Det blev continental race attack, jag har lovat ge dom en chans:tummenupp
Fick byta om jag ville men sa att jag ska prova dem. Åker til Midlanda om drygt en vecka så då får vi väl se hur de funkar?

Köpte den av käre Stefan på AVA som fixade lite godis på köpet :krama



Jag har aldrig kört med QS förr så jag vet iofs inte hur det ska kännas, men det gick precis lika bra att växla upp utan koppling på min gixxer vid rätt varvtal som MED QS nu..[/QUOTE

Tyvärr så går de svarta bättre:)

Vad Gäller quickshiftern så är det skillnad att växla upp utan koppling mot en QS. Du måste göra ett lätt avslag på gasen, du kan inte hålla stumt vid höga varv och växla upp på vanlig hoj, men med QS håller du fulla 14000rpm och släpper inte något och bara matar på.
Det är stor skillnad om du drar mot någon!!
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Det blev continental race attack, jag har lovat ge dom en chans:tummenupp
Fick byta om jag ville men sa att jag ska prova dem. Åker til Midlanda om drygt en vecka så då får vi väl se hur de funkar?

Köpte den av käre Stefan på AVA som fixade lite godis på köpet :krama



Jag har aldrig kört med QS förr så jag vet iofs inte hur det ska kännas, men det gick precis lika bra att växla upp utan koppling på min gixxer vid rätt varvtal som MED QS nu..[/QUOTE

Tyvärr så går de svarta bättre:)

Vad Gäller quickshiftern så är det skillnad att växla upp utan koppling mot en QS. Du måste göra ett lätt avslag på gasen, du kan inte hålla stumt vid höga varv och växla upp på vanlig hoj, men med QS håller du fulla 14000rpm och släpper inte något och bara matar på.
Det är stor skillnad om du drar mot någon!!

Haha ja jag får väl lacka om min till svart den dagen jag tycker att den går för sakta:tummenupp

Ja jag kunde ju inte prova vid några 14000rpm eftersom skiten är strypt nu. Men jag tyckte i alla fall att den var trög att klonka i liksom.. men det kanske är nåt fel på den?
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Haha ja jag får väl lacka om min till svart den dagen jag tycker att den går för sakta:tummenupp

Ja jag kunde ju inte prova vid några 14000rpm eftersom skiten är strypt nu. Men jag tyckte i alla fall att den var trög att klonka i liksom.. men det kanske är nåt fel på den?

Färgen är GRYM !! :tummenupp Skit i vad alla svart/vita tomtar säger, de får väl gå och kolla efter nån gammal svart/vit TV på skroten om de vill leva i den svart/vita världen..jag har färg-TV hemma i alla fall!
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Köpte den av käre Stefan på AVA som fixade lite godis på köpet :krama

Vet inte om det finns så mycket hojar kvar att sälja, men handlar du hos en ren BMW-handlare (som säljer BMW bilar också), så brukar det gå att få mellan 6-8% rabatt på priset på nya BMW bilar eller hojar. Säljarna har tyvärr ganska låg marginal per bil/hoj och ofta ringer de BMW importören och kollar vad de kan erbjuda. Dvs.. om man förhandlar bra och står på sig.
Så vilket märke ni än köper ge er aldrig utan att ha fått ner priset, eller skinnställ osv.. för minst kring 10´000:- . en Ducce för 399´ måste det ju finnas större marginal på tycker man???
Har inte förstått den enorma skillnaden i pris mellan 1098s till 1098R samt 1098R och 1198R resp. 1198s i specifikationerna så verkar det inte kunna kosta så oerhört mycket mer för Ducati att utrusta hojen lite extra, som motiverar skillnader på över 100-150´000:- i pris.:va
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Vet inte om det finns så mycket hojar kvar att sälja, men handlar du hos en ren BMW-handlare (som säljer BMW bilar också), så brukar det gå att få mellan 6-8% rabatt på priset på nya BMW bilar eller hojar. Säljarna har tyvärr ganska låg marginal per bil/hoj och ofta ringer de BMW importören och kollar vad de kan erbjuda. Dvs.. om man förhandlar bra och står på sig.
Så vilket märke ni än köper ge er aldrig utan att ha fått ner priset, eller skinnställ osv.. för minst kring 10´000:- . en Ducce för 399´ måste det ju finnas större marginal på tycker man???
Har inte förstått den enorma skillnaden i pris mellan 1098s till 1098R samt 1098R och 1198R resp. 1198s i specifikationerna så verkar det inte kunna kosta så oerhört mycket mer för Ducati att utrusta hojen lite extra, som motiverar skillnader på över 100-150´000:- i pris.:va

Det är en hel*etes massa mer kolfiberlulllull på 10/11-98R än den vanliga. Andra grejer som magnesiumfälgar också tror jag. Motorspecarna är dock lika.

Edit: Glömde ju säga GRATTIS till TS. Ruskigt fin hoj!
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Det är en hel*etes massa mer kolfiberlulllull på 10/11-98R än den vanliga. Andra grejer som magnesiumfälgar också tror jag. Motorspecarna är dock lika.

Edit: Glömde ju säga GRATTIS till TS. Ruskigt fin hoj!

Jo, så är det kanske, men skillnaden mellan deras original och magnesium kan ju inte vara så stor max mellan 10-15´000 , mina kolfiberfälgar kostade 24´000 och är dyrare än magnesium. Det är väl även lite titan godis i motorn osv.. men jag tycker att för en tillverkare ska det inte kosta så mycket mer. Utan man tar nog extra betalt för utvecklingskostnader mm.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Vad händer om den är "åsk-grå" då som min är när den väl anländer?

Det är min med och jag trodde det var min syn som börjat krångla. Kan man lämna tillbaka den, då jag i november beställde en svart, så de har haft god tid på sig att lacka hojen.:va:va
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jo, så är det kanske, men skillnaden mellan deras original och magnesium kan ju inte vara så stor max mellan 10-15´000 , mina kolfiberfälgar kostade 24´000 och är dyrare än magnesium. Det är väl även lite titan godis i motorn osv.. men jag tycker att för en tillverkare ska det inte kosta så mycket mer. Utan man tar nog extra betalt för utvecklingskostnader mm.

Det står ju Ducati på dom, lätt värt massa deg! :D
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Jag tror det beror delvis det du säger, men det är skillnad att som R1, Aprillia osv.. att plocka ut c:a 155hkr på hjulet mot 20-30hkr mer, kräver säkert mer försiktighet i början. Killen som köpte "den första" Ducati 1198r skriver att han inte får (kan?) varva mer än 6000rpm första hundra milen. Är hojarna extrema i effektuttag, så behövs nog restriktionerna, BMW har det på alla sina bilar av typ M-modeller, M3, M5, M6osv...

Nu är det ju så att det var BMW som uttalat sig om slitage i motorn på tävlingshojar och inte jag - så om du DELVIS tror eller inte tror bryr jag mig inte om! :D
 

BadAzz

Kopplingen är det den till höger eller?
Gick med
13 Apr 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Ducati 1198R Corse
Grattis till en fin hoj!
Hoppas du får en underbar hojåkarsommar...
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Nu är det ju så att det var BMW som uttalat sig om slitage i motorn på tävlingshojar och inte jag - så om du DELVIS tror eller inte tror bryr jag mig inte om! :D

Jag kan inte skriva en mening i någon tråd utan att folk skriker efter referenser. Har du källan? Jag VET att det kommit som en försiktighets åtgärd, bara någon månad innan försäljning. Men varför kom det, har pressat chefer på BMW direkt, men alla säger bara att med sina extrema motorer i HELA sitt program så gör man så här. Men helt klart var det inte deras tanke från början.

Källa??:tummenupp
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Var ÄR Nash förresten? man blir ju orolig!!

Hur var det nu igen..han snackade vitt & brett om kommande köp av en Daytona 675, köpte den mot allas tvivel, & krashade, men vad hände sen??

Men iaf, tack för premiehöjningen Nash...

S1000RR är en grymt läcker hoj. Gick själv att funderade på en sådan innan jag kom framtill att jag var för snål för att köpa en :rolleyes: .

Ang: Nash så diskuterade jag och en kompis om att starta en (poll) för att se hur många som trodde att hans Daytona skulle bli inlöst under förra säsongen. Men vi kom fram till att det troligtvis inte var någon som skulle sätta imot...

Off topic men ändå!
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Skitfräck hoj :yoparty, ser på bilden ut lite som M3 saffrangul ? Jag vill oxå ha en !.
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Jaha, nu har jag också provkört en... Ångrar mig nästan... Trodde aldrig den skulle kännas mer lättkörd än min gixxer 750.

S1000RR hamnar på önskelistan inför nästa hojbyte. Som tur är har gubben köpt en, så man får stjäla sig några mil ibland. :tummenupp
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Grattis till en fin hoj!
Hoppas du får en underbar hojåkarsommar...

Tackar:) Detsamma, skulle inte säga nej till din hoj heller:tummenupp

Jaha, nu har jag också provkört en... Ångrar mig nästan... Trodde aldrig den skulle kännas mer lättkörd än min gixxer 750.

S1000RR hamnar på önskelistan inför nästa hojbyte. Som tur är har gubben köpt en, så man får stjäla sig några mil ibland. :tummenupp

Ja själv hade jag ju en likadan som din förra säsongen och idag när jag var och provkörde Rörken(gokartbana)med nya hojen så kändes den minst lika lätthanterlig vilket var kul!
Klart du ska sno gubbens ibland:tummenupp
 
Last edited:

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Söderort
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
Ang: Nash så diskuterade jag och en kompis om att starta en (poll) för att se hur många som trodde att hans Daytona skulle bli inlöst under förra säsongen. Men vi kom fram till att det troligtvis inte var någon som skulle sätta imot...

Off topic men ändå!


nu var det ju heller inte riktigt så att han kunde hjälpa så mycket att det blev som det blev med hojen, fel plats, fel tillfälle, man behöver inte sitta och gotta sig i att han skadade sig när man inte har alla fakta på vad som hänt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top