Gustav O skrev:2675317PRAKTEXEMPEL på en medlem i TIBA!
Välkommen!
Läs fyra inlägg upp.Rotorp skrev:2675572Vad står TIBA för då?
bean305 skrev:2675347Är det någon som funderat på/ har koll på hur man "skall" ändra sin sittställning i regn jämfört med torrt. Jag tror jag håller håller bröstkorgen högre vid regn .
Jag gissar du menar mig så tackarGustav O skrev:2675317PRAKTEXEMPEL på en medlem i TIBA!
Välkommen!
I andra sporter (som inte bör nämnas här) så sitter man mer rakt upp när det är halt för att man fortare kan böjja upp cykeln ifall det kanar. Borde väl vara likadant i RR... Känns då så iaf. Sen e frågan vad man prioriterar, högre teoretisk kurvhastighet eller att hålla sig på hjulen.bean305 skrev:2675347Är det någon som funderat på/ har koll på hur man "skall" ändra sin sittställning i regn jämfört med torrt. Jag tror jag håller håller bröstkorgen högre vid regn .
Olof Eriksson skrev:2675750Jag gissar du menar mig så tackar
I andra sporter (som inte bör nämnas här) så sitter man mer rakt upp när det är halt för att man fortare kan böjja upp cykeln ifall det kanar. Borde väl vara likadant i RR... Känns då så iaf. Sen e frågan vad man prioriterar, högre teoretisk kurvhastighet eller att hålla sig på hjulen.
Mjuk och lugnt tycker jag stämmer med torr körning ocksåGottis skrev:2675804vad jag har fått lära mej att köra i regn så är det att va så mjuk i kroppen som möjligt och sen va lungn på gasen trivs i regn ganska bra har iag inte klotat i det ännu sen kör jag väl inte överdrivet snabbt heller 1,58 som bästa på anderstorp och 1,24 på gälleråsen (va den 12 april i år första gången någonsin på regndäck ) sen om man hänger mycket ser jag bara som en fördel efter som du då har mer däckkontakt..men jag kan precis som vanligt ha fel
Olof Eriksson skrev:2675750I andra sporter (som inte bör nämnas här)
Sist jag kollade använder man styret till att styra och kroppen till att hålla fast sig i cykeln även i roadracing. Men jag kan ju ha fel, jag är ju trots allt inte i SM toppen i RR.bean305 skrev:2675890No offense men jag tänkte på tips angående roadracing .
Olof Eriksson skrev:...
Vart hittar man några tids-papper tro?
TackarAxxexs skrev:
Olof Eriksson skrev:2675937Sist jag kollade använder man styret till att styra och kroppen till att hålla fast sig i cykeln även i roadracing. Men jag kan ju ha fel, jag är ju trots allt inte i SM toppen i RR.
Gustav O skrev:2672815Bilden på Janne kan ju inte vara på ett snabbt varv.
Fel och fel. Tyckte bara spårvalet var tokigt för ett snabbt varv.Axxexs skrev:2677287Trodde fotona var tagna på racet. Hade för mig att Martin fick bryta racet pga att han tappade underkåpan då. Men när jag kollade upp när Bengt hade tagit dom här fotona så var det på warm-up:en. Då körde Janne in ny kolv i en cylinder. Så han var nog inte ute för att lägga snabba varv då. Så kanske fel att han råkade komma med då..
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|