Vilken körstil har du

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Det där med att hänga innåt har jag inte kommit på än... Svårt nog att bara sitta på eländet ;D
 

Bifogat

  • roadracing.jpg
    roadracing.jpg
    66.9 KB · Visningar: 88

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
Är det någon som funderat på/ har koll på hur man "skall" ändra sin sittställning i regn jämfört med torrt. Jag tror jag håller håller bröstkorgen högre vid regn:confused: .
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Skit i att ändra, kör precis som vanligt, MEN MYCKET MER avslappnat! Funkar oftast för mig :tummenupp
Sen att jag kraschar varje regnrace är ju en annan femma, hahaha!! :D

bean305 skrev:
2675347 Är det någon som funderat på/ har koll på hur man "skall" ändra sin sittställning i regn jämfört med torrt. Jag tror jag håller håller bröstkorgen högre vid regn:confused: .
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Gustav O skrev:
2675317 PRAKTEXEMPEL på en medlem i TIBA!
Välkommen!
Jag gissar du menar mig så tackar :tummenupp

bean305 skrev:
2675347 Är det någon som funderat på/ har koll på hur man "skall" ändra sin sittställning i regn jämfört med torrt. Jag tror jag håller håller bröstkorgen högre vid regn:confused: .
I andra sporter (som inte bör nämnas här) så sitter man mer rakt upp när det är halt för att man fortare kan böjja upp cykeln ifall det kanar. Borde väl vara likadant i RR... Känns då så iaf. Sen e frågan vad man prioriterar, högre teoretisk kurvhastighet eller att hålla sig på hjulen.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Olof Eriksson skrev:
2675750 Jag gissar du menar mig så tackar :tummenupp


I andra sporter (som inte bör nämnas här) så sitter man mer rakt upp när det är halt för att man fortare kan böjja upp cykeln ifall det kanar. Borde väl vara likadant i RR... Känns då så iaf. Sen e frågan vad man prioriterar, högre teoretisk kurvhastighet eller att hålla sig på hjulen.

vad jag har fått lära mej att köra i regn så är det att va så mjuk i kroppen som möjligt och sen va lungn på gasen trivs i regn ganska bra har iag inte klotat i det ännu sen kör jag väl inte överdrivet snabbt heller 1,58 som bästa på anderstorp och 1,24 på gälleråsen (va den 12 april i år första gången någonsin på regndäck ) sen om man hänger mycket ser jag bara som en fördel efter som du då har mer däckkontakt..men jag kan precis som vanligt ha fel
IMG_3362.jpg
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Gottis skrev:
2675804 vad jag har fått lära mej att köra i regn så är det att va så mjuk i kroppen som möjligt och sen va lungn på gasen trivs i regn ganska bra har iag inte klotat i det ännu sen kör jag väl inte överdrivet snabbt heller 1,58 som bästa på anderstorp och 1,24 på gälleråsen (va den 12 april i år första gången någonsin på regndäck ) sen om man hänger mycket ser jag bara som en fördel efter som du då har mer däckkontakt..men jag kan precis som vanligt ha fel
Mjuk och lugnt tycker jag stämmer med torr körning också :)

Jag vet inte vad jag körde för tid på anderstorp, kvalade iaf 44 och slutade på 23e tror jag, i regnet, så det måste ha gått helt okay att sitta någorlunda upprätt också :tummenupp Roligt race var det iaf trots att det var tredje gången på sporthoj på bana, lite skrämmande med inbromsningarna :)

Vart hittar man några tids-papper tro?
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
bean305 skrev:
2675890 No offense men jag tänkte på tips angående roadracing :tungan.
Sist jag kollade använder man styret till att styra och kroppen till att hålla fast sig i cykeln även i roadracing. Men jag kan ju ha fel, jag är ju trots allt inte i SM toppen i RR.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
EMR gillar TIBA (hojen närmast kameran).
 

Bifogat

  • DSCF2475.jpg
    DSCF2475.jpg
    73.7 KB · Visningar: 74

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
Olof Eriksson skrev:
2675937 Sist jag kollade använder man styret till att styra och kroppen till att hålla fast sig i cykeln även i roadracing. Men jag kan ju ha fel, jag är ju trots allt inte i SM toppen i RR.

Jaja, kontrollorganen i RR liknar de flesta tvåhjuliga fordon, men jag vet inte om råd från tex en MTB-kille skulle hjälpa mig att nå bättre resultat :tungan . Men när jag ställde frågan om någon hade koll på körning i regn så syftade jag på roadracingkörning i regn.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Gustav O skrev:
2672815 Bilden på Janne kan ju inte vara på ett snabbt varv.

Trodde fotona var tagna på racet. Hade för mig att Martin fick bryta racet pga att han tappade underkåpan då. Men när jag kollade upp när Bengt hade tagit dom här fotona så var det på warm-up:en. Då körde Janne in ny kolv i en cylinder. Så han var nog inte ute för att lägga snabba varv då. Så kanske fel att han råkade komma med då..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Axxexs skrev:
2677287 Trodde fotona var tagna på racet. Hade för mig att Martin fick bryta racet pga att han tappade underkåpan då. Men när jag kollade upp när Bengt hade tagit dom här fotona så var det på warm-up:en. Då körde Janne in ny kolv i en cylinder. Så han var nog inte ute för att lägga snabba varv då. Så kanske fel att han råkade komma med då..
Fel och fel. Tyckte bara spårvalet var tokigt för ett snabbt varv.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top