Vilken körstil har du

wdac skrev:
2671988 körde du SS600 med Freddy Papunen å Micke Nilsson eller va han heter?



HAHAHAHA:rofl :rofl :rofl det va årets bästa inlägg



Precis som GXR1100 med för många R säger 5-10 sekunder per varv så kanske man skulle kunna och det vet i fan om det någonsin kommer att hända...men vem vet :gnissla
 
Brukar faktiskt "spionera" lite på hur dom andra kör i min klass.. :)

Kan vara kul att jämföra hur man sitter på hojen mot dom andra.
 

Bifogat

  • larsson.jpg
    larsson.jpg
    23.2 KB · Visningar: 56
  • dobrich.jpg
    dobrich.jpg
    18 KB · Visningar: 51
  • oscar.jpg
    oscar.jpg
    18.5 KB · Visningar: 58
  • mårtensson.jpg
    mårtensson.jpg
    20.1 KB · Visningar: 60
  • pärtelpoeg.jpg
    pärtelpoeg.jpg
    21.3 KB · Visningar: 73
  • Corneliusson.jpg
    Corneliusson.jpg
    18.6 KB · Visningar: 53
I hear you brother!

Har praktiserat en del nya stilar, regn och lite annat :D


Don Quixote skrev:
2672157 Tack, jag har sedan länge gett upp att bli snabbast. Numera är det enbart det estetiska som har betydelse ;)
 

Bifogat

  • anderstorp1.JPG
    anderstorp1.JPG
    66 KB · Visningar: 86
  • 06knutst0661.JPG
    06knutst0661.JPG
    86.5 KB · Visningar: 177
Stilen är efter rasad växellåda. Satsade på snabba varvtider.
 

Bifogat

  • DSCF0223.JPG
    DSCF0223.JPG
    73.9 KB · Visningar: 99
sir Urban skrev:
1085342

Dock så ligger ett bra mc däck på kanske 0,95(en gissning) i friktion vilket är väldigt nära max som är 1,0.

//U

Det senare uttalandet är en lögn :tungan , friktionen kan överstiga 1 (och i vissa fall vida överstiga). Jag fick en däckmodell från Avon (bilslicks till små formelbilar), med 1,5 i friktionskoefficient vid 70 grader C. (Friktionenskoefficienten avtar något då lasten öker, för övrigt (alltså förhållandet avtar)).

Skulle vi ha en friktionskoefficient på 1 skulle vi princip inte kunna svänga med en sidacceleration större än 1 g (vilket vi gör (dvs vi vinklar hojarna plus förarnas CG mer än 45 grader (tan(45grader)=1))(man får ta bankningen i beakting dock)), iom att vi inte har någon downforce. Så våra MC-däck har över 1 i friktionskoefficient. Siffran jag har hört från GP är att en 125R kan bromsa 1,7g (om man är duktig) och de 0,7g som överskrider 1 kommer inte till fullo från luftmotståndet såklart utan det är bara en gammal myt att gummi har ett maximum vid 1 i friktionskoefficent.
 
Axxexs skrev:
2672237 Brukar faktiskt "spionera" lite på hur dom andra kör i min klass.. :)

Kan vara kul att jämföra hur man sitter på hojen mot dom andra.
Bilden på Janne kan ju inte vara på ett snabbt varv.
 
GSXR1100R skrev:
2672102 En mycket viktig faktor i ERF där man ibland får timtal bakom SC och då gäller det att snåla på bensinen.

På Mantorp gick det nog åt en hel tank bakom safteycar ändå, trots snålande :D

Bilderna är från Sturup: utgången till rakan & Knutstorp: vänstern efter hårnålen...
 

Bifogat

  • rookie.jpg
    rookie.jpg
    97.1 KB · Visningar: 44
  • honda964.jpg
    honda964.jpg
    28.4 KB · Visningar: 41
Last edited:
Bild från Gelleråsen från i somras.
Förra året så satt jag och lutade åt fel håll, ser väldigt konstigt ut när man ser på det film.
 

Bifogat

  • Gelleråsen.jpg
    Gelleråsen.jpg
    49.4 KB · Visningar: 67
Vad sägs om vinkeln på foten:va . Gummi i benet... Efter alla krascher blir man mjuk i skelettet.
 

Bifogat

  • wille.jpg
    wille.jpg
    117.5 KB · Visningar: 101
Mrlind skrev:
2672354 I hear you brother!

Har praktiserat en del nya stilar, regn och lite annat :D

Däcket har släppt :va Hur många ggr voltade hojen innan det kortet togs?
Edit: Dessutom ser det ut som hojjen ska lägga sig och gosa med dig. Gjorde den det?
 
Last edited:
Ok... jag orkar inte läsa hela denna tråden, vad betyder "TIBA"?

.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top