Vilken körstil har du

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
GSXR1100R skrev:
Jag har hittat en körstil som passar mig, inte så snabb men inga vurpor 2004 heller, lagomt fort och lite fegt, det gör ju ont att vurpa.

:tungan

Faktiskt samma här. Inte en vurpa på hoj i år, iaf ingen där hojen faktiskt välte :rolleyes:

Det gör inte ont att vurpa i min ålder.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mavve skrev:
Faktiskt samma här. Inte en vurpa på hoj i år, iaf ingen där hojen faktiskt välte :rolleyes:

Det gör inte ont att vurpa i min ålder.
Banvurpor snackar vi om, har du kört på bana i år :confused:
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Får väl lägga in en bild när det begav sig! :banana

1991 bör det vara...(Edit: detta var -90 för 91 hade jag snikat åt mig ett Termingoni system från Rickmanagentens skyltfönster. Det bucklades sedemera till redan första repan!)
Troligen Knutstorp.
Vurpade 3 gånger den dan! :rolleyes:
träning tidsträning och rejset!

Grym hoj var det i alla fall...
750R 86 med öhlinare, hemmabyggt effekt system borrade orginalförgasare till 33 mm Hemmabyggd bakkuts med möbeltyg för bästa glid!

Vobblade konstant efter just denna helgen! :va
 

Bifogat

  • lite mindre.jpg
    lite mindre.jpg
    57.7 KB · Visningar: 111
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Kamikaze kid skrev:
Får väl lägga in en bild när det begav sig! :banana

1991 bör det vara...
Troligen Knutstorp.
Vurpade 3 gånger den dan! :rolleyes:
träning tidsträning och rejset!

Grym hoj var det i alla fall...
750R 86 med öhlinare, hemmabyggt effekt system borrade orginalförgasare till 33 mm Hemmabyggd bakkuts med möbeltyg för bästa glid!

Vobblade konstant efter just denna helgen! :va

aha, körde du då,, undrar om vi har kört mot varrandra, jag började -90, körde till -92 (sen började jag igen -99)
-92 hade jag denna hojen...
 

Bifogat

  • dubbelrrsmall.jpeg
    dubbelrrsmall.jpeg
    13.1 KB · Visningar: 104

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kamikaze kid skrev:
Grym hoj var det i alla fall...
750R 86 med öhlinare, hemmabyggt effekt system borrade orginalförgasare till 33 mm Hemmabyggd bakkuts med möbeltyg för bästa glid!

Vobblade konstant efter just denna helgen! :va
Ahh ett gammalt wobbelstaket, asball hoj att köra, saknar väghållning totalt jämfört med dagens hojar, hojen har troligen ett gångjärn på mitten.

:tummenupp
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
R2 skrev:
aha, körde du då,, undrar om vi har kört mot varrandra, jag började -90, körde till -92 (sen började jag igen -99)
-92 hade jag denna hojen...


Hmmm

Känner igen hojen ...
En 750 R -90?
Jag hade en gammal VOLVO buss som var lackad i 3 olika kulörer lila och vit...
12 meter lång och duktigt rostig...

-90 körde jag med Tjomme Jansson GSX R750 , Nicklas Sundman RGV250 , Micke Sundman GSX1100, Tony Magnusson åkte rgv 500.
-91 Körde jag med Tjomme Jansson och Micke Sundman var med och stojjade, Och en RD350 åkare vid namn Björn Holmqvist var med i bussen!
Kul som fan va det...

Sen köpte jag hus...
Vicket pucko... :huvet
 
Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
GSXR1100R skrev:
Ahh ett gammalt wobbelstaket, asball hoj att köra, saknar väghållning totalt jämfört med dagens hojar, hojen har troligen ett gångjärn på mitten.

:tummenupp


Fanns det inte gångjärn på just denna så monterade jag dit dom i efter hand! :rofl
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
GSXR1100R skrev:
Magnus Moss har samma stil som dig :tummenupp

Jepp, så är det! Och Ben Spies (!!!!) som det sägs i ett senare inlägg.... Och då går det fort!! I alla fall i det senare fallet.
Har med ett visst intresse följt den här tråden och för mig är det inte riktigt utrett än.... Jag sitter upprätt och burkar alltså inte mycket. Jorpes och Don Q hänger som apor och det ser ju tufft ut vilket är MYCKET eftersträvansvärt. Men går det fortare? Anledningarna till att jag inte burkar mer är bland annat att jag inte tycker jag har kontroll när jag hänger av mer. Vidare blir det pga mina långa ben MYCKET tryck på fotpinnen så vid ett par minnesvärda tillfällen har jag glidit av pinnen mitt i kröken. Kul. Min fråga är alltså:
För att komma vidare och sänka 10:eek:r på Åsen till 9:eek:r... måste jag då burka mer eller kan jag fortsätta sitta otufft uprätt?
 

Kristian Salö

Kristian Salö
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Kristiansand, Norge
Hoj
GSX-R1000
spyan skrev:
När det är nått som skrapar i måste man ju titta efter vad det är som tar i ! eller vad jag så trött att jag sommna ! :trött

Ha ha...

Kan man banan är det bara att blunda och köra. Går det så går det... :Bugar

Kanske inte en körteknik att lära oss andra Rookiessar
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
magnus_moss skrev:
Jepp, så är det! Och Ben Spies (!!!!) som det sägs i ett senare inlägg.... Och då går det fort!! I alla fall i det senare fallet.
Har med ett visst intresse följt den här tråden och för mig är det inte riktigt utrett än.... Jag sitter upprätt och burkar alltså inte mycket. Jorpes och Don Q hänger som apor och det ser ju tufft ut vilket är MYCKET eftersträvansvärt. Men går det fortare? Anledningarna till att jag inte burkar mer är bland annat att jag inte tycker jag har kontroll när jag hänger av mer. Vidare blir det pga mina långa ben MYCKET tryck på fotpinnen så vid ett par minnesvärda tillfällen har jag glidit av pinnen mitt i kröken. Kul. Min fråga är alltså:
För att komma vidare och sänka 10:eek:r på Åsen till 9:eek:r... måste jag då burka mer eller kan jag fortsätta sitta otufft uprätt?
Fortsätt att TIBA du är en sann förebild :tummenupp
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
Kostet78 skrev:
Så vilken körstil är den optimala...teoretiskt??


Vet inte men förmodligen den där du har roligast och känner
att du behärskar det du håller på med NÄSTAN hela tiden... :)

Jag har skitsköj iaf,körstilen känns ok m den "gamla" sursukin..... :tungan
 

Bifogat

  • DSC_0220.jpg
    DSC_0220.jpg
    97.1 KB · Visningar: 124
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
men herregud, Abe, Doohan och Crafar
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Nyteknik skrev:
Några stycken.
Att Doohan skulle vara medlem i TIBA håller jag inte med om. På din bild ser det ut som han lutar hojen så mycket att han är tvungen att sitta upp lite. Jag kontrar med denna goding. :Bugar
 

Bifogat

  • doohan_not_tiba.jpg
    doohan_not_tiba.jpg
    92.4 KB · Visningar: 100

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Tar det lugnt och förskiktigt och vurpar nästan aldrig, man är väl inte så dum att man kör över sin egen fårmåga? :rolleyes:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top